ویزای کانادا از طریق ثبت شرکت ICT
ویزای کانادا از طریق ثبت شرکت ICT

ویزای کانادا از طریق ثبت شرکت ICT

ویزاکانادیا

ویزای ICT کانادا یکی از راه های مهاجرت به کانادا می باشد. انتقال درون شرکتی به عنوان ICT شناخته می شود. یکی از زیرمجموعه های برنامه جابجایی بین المللی IMP کانادا همین فرآیند مهاجرت است.

شرکت های بین المللی که دارای شرکت مادر، شعب، شرکت های تابعه یا وابسته در کانادا هستند، واجد شرایط استفاده از ویزای ICT کانادا، که به عنوان انتقال بین شرکتی نیز شناخته می شود، برای انتقال کارکنان مهم خود به خارج از کانادا هستند.

ویزای انتقال درون شرکتی کانادا ممکن است بهترین گزینه برای مهاجرت شما به کانادا در صورت داشتن موقعیت حیاتی در یک شرکت چند ملیتی باشد.

ویزای ICT کانادا چیست؟

 

ویزای ICT کانادا چیست؟

کسب‌وکارهای بین‌المللی با دفتری در کانادا که در خارج از کانادا مستقر هستند، واجد شرایط ویزای ICT هستند، که نوعی ویزای کار موقت برای شهروندان کانادایی است. این شرکت ها تعدادی از کارکنان ارشد و آگاه خود را به شرکت کانادایی منتقل می کنند تا تجارت خود را گسترش دهند یا تجارت خود را به کانادا منتقل کنند.

چه کسی می تواند اقدام کند؟ هر کسب و کار خارجی که بتواند نشان دهد که آوردن کارگران به کانادا کیفیت خدمات آنها را به کانادایی ها بهبود می بخشد. در نتیجه، منافع کانادایی ها در خطر است. بله، کمک به این تجارت در نهایت به بهبود کیفیت زندگی و موفقیت مالی کانادایی ها کمک می کند.

 

ویزای کار انتقال درون شرکتی کانادا ICT نیاز به جاب آفر دارد اما معاف از مجوز ارزیابی تاثیر بازار کانادا یا همان مجوز LMIA است.

 

مزایای استفاده از برنامه ICT

  1. گرفتن ویزای کار ICT بدون نیاز به مجوز LMIA

  2. کوتاه شدن پروسه اقدام برای ویزای ICT

  3. کوتاه شدن پروسه صدور ویزای کار ICT با استفاده از برنامه Global Skills Strategy

  4. امکان همراهی اعضای خانواده با دارنده‌ ویزای کار ICT

  5. عدم نیاز به مهارت بالای زبان

  6. امکان تبدیل ویزای انتقال درون شرکتی کانادا به اقامت دائم کانادا

ویزای ICT کانادا

 

معرفی انواع ویزای کار ICT

همانطور که در قسمت مربوط به شرایط ویزای کار ICT توضیح دادیم، بر اساس سه دسته متقاضی برنامه انتقال درون شرکتی کانادا، سه نوع مختلف ویزای کار ICT خواهیم داشت. در صورت داشتن این نوع ویزا، اجازه مهاجرت از طریق برنامه ICT به کانادا را خواهید داشت.

سه نوع ویزای اقامت موقت همگی توسط کانادا صادر می شوند و از یک رویه پیروی می کنند:

ویزای کار مدیران اجرایی

افرادی که مسئولیت مدیریت یک شرکت یا مدیریت بخش مهم یا فرعی یک شرکت را بر عهده دارند، می توانند برای این نوع ویزا درخواست دهند. مدیران سطوح بالاتر، هیئت مدیره یا سهامداران شرکت کنترل کاملی بر این مدیران دارند.

ویزای کار مدیران ارشد

افرادی که مسئولیت مدیریت یک تجارت، یک بخش یا یک بخش در آن را بر عهده دارند و مسئولیت نظارت بر کار سایر مدیران و سرپرستان را بر عهده دارند، واجد شرایط درخواست این نوع ویزا هستند.

ویزای کار نیروهای متخصص

افرادی که شاغل هستند، در صورتی که دانش تخصصی از کالاها یا خدمات شرکت و همچنین دانش تخصصی از کالاها یا خدمات شرکت میزبان و استفاده از آنها در بازارهای خارجی داشته باشند، می توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند.

اپلای برای ویزای انتقال درون شرکتی کانادا

در صورت داشتن همه شرایط مورد نیاز برای ویزای کار ICT و همچنین فراهم کردن همه مدارک لازم می‌توانید برای این نوع ویزا اقدام و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. واردسایت اداره مهاجرت کانادا شوید.

  2. به ترتیب گزینه‌های زیر را برای درخواست مجوز کار یا همان ورک پرمیت انتخاب کنید:

    Work –> Get a work permit –> Temporary workers –> Apply for a work permit

  3. اکانت بسازید و به سوالات اپلکیشن آنلاین پاسخ دهید (از بین انواع ورک پرمیت، گزینه Intra Company Transfer را انتخاب کنید).

  4. فرم‌های لازم را از داخل اپلیکیشن دانلود کرده و آن‌ها را پر و امضا کنید.

  5. مدارک مورد نیاز را دسته بندی کرده و در قسمت‌های مربوط در اپلکیشن آپلود کنید.

  6. اپلیکیشن فی و هزینه انگشت نگاری را پرداخت کنید.

  7. از سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه ایران وقت انگشت نگاری بگیرید و در تاریخ معین شده آن را انجام دهید.

  8. پس از دریافت ویزای کار ICT، پاسپورت خود را برای درج لیبل ویزا در آن پیکاپ کنید.

مدت زمان بررسی برنامه ICT چقدر است؟

مدت زمان بررسی درخواست شرکت‌ها برای ویزای ICT به طور متوسط بین ۲ تا ۱۰ هفته است. البته این مدت زمان بسته به شرایط و شلوغی اداره مهاجرت کانادا متغیر است.

مدت زمان مجوز کار با برنامه انتقال بین شرکتی ICT چقدر است؟

 

ویزای کاری برنامه ICT کانادا یک سال اعتبار دارد. تمدید ویزا در پایان سال اول و طبیعتاً در پایان هر سال بعدی امکان پذیر است.شما باید به مسئول مهاجرت ثابت کنید که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار بوده اید و از ویزای کاری خود در سال اول اقامت خود به بهترین نحو استفاده کرده اید تا به شما تمدید ویزا داده شود.

تمدید اعتبار ویزای ICT کانادا

برای تمدید اعتبار ویزای ICT شرکت شما باید با ارائه‌ مدارکی نشان دهد که:

  1. ارتباط میان دفتر کانادایی (یا شرکت کانادایی) و شرکت مبدأ هنوز معتبر است.

  2. دفتر کانادایی در تأمین کالاها و خدمات در یک سال گذشته فعال بوده است.

  3. دفتر کانادایی کارمندان مورد نیاز خود را تأمین کرده است.

 

شرکت‌های استارتاپی در برنامه ICT کانادا

کانادا از طریق برنامه انتقال درون شرکتی یا همان ICT برای شرکت‌‌های خارج از کانادا امکان راه‌اندازی و تاسیس یک شرکت استارت آپی کانادایی را فراهم کرده است.

شرکت استارتاپی چیست؟

استارت آپ شرکتی است که کمتر از یک سال در کانادا فعالیت می کند. برخلاف سایر کسب و کارهای کانادایی که در برنامه ICT شرکت می کنند، کسب و کارهای استارتاپی نیازی به «انجام کسب و کار فعال» ندارند، زیرا آنها فقط برای مدت کوتاهی فعال بوده اند و دارای بنیانگذاران، مدیران اجرایی، مدیران ارشد یا کارکنان آگاه هستند. یک ویزای کار منحصر به فرد ICT دریافت کنید، سپس شرکت خود را راه اندازی کنید و یک بار در کانادا آن را عملیاتی کنید.قبل از ارائه درخواست برای انتقال صاحبان مشاغل، مدیران و پرسنل متخصص به کانادا، شرکت شروع کننده باید سازماندهی و ساختار یافته باشد. زیرا دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی از الزامات درخواست ویزای کار ICT است. به همین دلیل، کسب و کار باید در کانادا ثبت شده باشد و یک شماره تجاری CRA داشته باشد.

 

تبدیل ویزای انتقال درون شرکتی به اقامت دائم کانادا

هیچ تضمینی وجود ندارد که ویزای کاری که از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت می شود منجر به اقامت دائم کانادا شود. شما به یک مسیر مناسب نیاز دارید که پس از دریافت ویزای کار ICT و جمع آوری حداقل یک سال تجربه کاری در کانادا، شما را به اقامت دائم کانادا برساند:

یکی از زیرگروه‌های اکسپرس انتریبه قول یک ضرب‌المثل قدیمی:‌ همه راه ها به رم ختم می‌شوند. اما رم اینجا چیست؟‌

اکسپرس اینتری.تقریباً مطمئناً جاده پیش روی شما شامل اکسپرس اینتری است. به خاطر داشته باشید که هر زمان که در مورد ویزای ماهر کانادا صحبت می شود، اکسپرس اینتری ذکر می شود. با توجه به اینکه در پایان اولین سال اقامت خود در این کشور یک سال تجربه کانادایی خواهید داشت، زیرگروه CEC Canadian Experience زیرگروه بهینه برای اکسپرس اینتری است.مسیر اقامت دائم با یک سال سابقه کار در برنامه ICT چگونه هموار می شود؟

سه تنظیم کوچک همه چیز را پوشش می دهد. البته بهتر است به این نکته اشاره کنیم که نقاط به جای تغییر بهبود یافته اند. پس از انقضای سال اول ویزای کار، سه تغییر اساسی به تسهیل شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم کمک خواهد کرد.

  1. بهبود اول | اخذ امتیاز اضافی در سیستم اکسپرس اینتری:بدون سابقه کار در کانادا برای برنامه تجربی کانادایی زیرگروه اکسپرس انتری هیچ امتیازی در بخش کار کسب نخواهید کرد. داشتن یک سال سابقه کار کانادایی ۳۵ امتیاز برای متقاضی اصلی خواهد داشت و در صورت داشتن ۲ سال سابقه کار در کانادا، این امتیاز به ۴۶ افزایش خواهد یافت.

  2. بهبود دوم | شرکت در برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی به جای شرکت در برنامه نیروی کار ماهر فدرال:

  3. بهبود سوم | تقویت زبان انگلیسی: گارانتی ندارد ولی به احتمال زیاد حضور شما در کانادا موجب تقویت زبان انگلیسی‌تان خواهد شد و در نتیجه امتیاز بالاتری در سیستم اکسپرس اینتری کسب می‌کنید. معمولا حضور در کانادا ما را به عمق فاجعه زبان! آگاه کرده و منجر به جدیت بیشتری در تقویت آن می‌شود.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص