ویزای کارآفرینی کانادا
ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای کارآفرینی کانادا

ویزاکانادیا

برای واجد شرایط بودن ویزای کارآفرینی کانادا و اقامت دائم در کانادا، باید یک شرکت راه اندازی کنید، یک ابتکار تجاری جدید انجام دهید، یا یک کسب و کار موجود در یکی از استان های کانادا خریداری کنید.

هر ساله تعداد زیادی از مهاجران با برنامه های متنوع کارآفرینی خود به استان های کانادا کشیده می شوند. برنامه های کارآفرینی استانی، که بخشی از برنامه های PNP یا مهاجرت استانی است، به عنوان یک استراتژی سرمایه گذاری در کانادا تلقی می شود.

مزایای ویزای کارآفرینی کانادا

  1. توسعه کسب و کار در محیط اقتصادی فعال: کانادا جزو کشورهایی است که اقتصاد قوی و رو به رشدی دارد، بنابراین کارآفرینی در این کشور باعث توسعه کسب و کار شما و رشد آن خواهد شد. 

  2. ساده بودن قوانین استانی و فدرال برای راه اندازی کسب و کارها: در مقایسه با سایر کشورها، به ویژه ایالات متحده، کانادا مقررات آسان تری برای ثبت و تأسیس کسب و کار دارد. با انجام الزامات، صاحبان مشاغل از هر کشوری می توانند فعالیت های موجود خود را توسعه دهند یا فعالیت های جدیدی را در این کشور راه اندازی کنند.

  3. حمایت دولت کانادا از طرح‌های نوآورانه: کانادا برای استراتژی‌ها یا برنامه‌های خلاقانه شرکت که اقتصاد آن را تقویت می‌کند و رشد را تشویق می‌کند، ارزش زیادی قائل است و کارآفرینان را به روش‌های مختلف از جمله با ارائه وام‌های بدون بهره تشویق می‌کند.

  4. اخذ اقامت دائم کانادا برای اعضای خانواده: یکی دیگر از مزیت‌های کارآفرینی در کانادا این است که از طریق آن می‌توانید برای خود و همسر و فرزندانتان اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

  5. عدم نیاز به مهارت بالای زبان: بیشتر برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا به نمره آیلتس جنرال ۴ یا ۵ نیاز دارند و بعضی از آن‌ها هم برای دریافت ویزای کارآفرینی، به نمره زبان نیاز ندارند.

 

معایب ویزای کارآفرینی کانادا

  1. کمبود نیروی انسانی: کانادا یکی از کشورهایی است که در چندین استان خود جمعیت کم کاری دارد. در نتیجه، تلاش می‌کند تا این کمبود نیروی کار را با جذب کارمندان کشورهای دیگر جبران کند. به همین دلیل، اگر می خواهید کسب و کاری در این کشور ایجاد کنید، ممکن است نتوانید کارمندان واجد شرایط کافی برای انجام آن پیدا کنید. 

  2. وابستگی کانادا به اقتصاد آمریکا: کانادا و آمریکا ارتباط اقتصادی و تجاری تنگاتنگی با هم دارند. جدا از مزایای این امر، هرگونه رکود اقتصادی آمریکا، مستقیما بر اقتصاد و بازار کار کانادا هم تاثیر خواهد گذاشت.

  3. آب و هوای سرد و تاثیر آن بر کسب و کار: بسیاری از استان های کانادا فصل زمستان را با شرایط سرد و برفی مرتبط می دانند. برخی از صنایع مانند ساخت و ساز ممکن است تحت تاثیر این مشکل قرار بگیرند و فعالیت در این بخش برای مدتی به تعویق بیفتد.

 ویزای کارآفرینی کانادا

 

برنامه‌های کارآفرینی در کانادا

در این بخش انواع طرح‌های تجاری و کارآفرینی کانادا را معرفی می‌کنیم:

استان کبک

برنامه سرمایه گذاری کبک

توجه: این برنامه تا تاریخ یکم آوریل ۲۰۲۳ تعلیق شده بود.برنامه سرمایه‌گذاری کبک Quebec Immigrant Investor Program ماهیتی منفعل دارد؛ به این معنا که سرمایه‌گذارانی که تحت این برنامه انتخاب می‌شوند، نیازی به ایجاد یا مدیریت فعال کسب و کار در این استان ندارند.(شرایط مورد نیاز برنامه سرمایه‌گذاری کبک)

  1. میزان دارایی ۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار که از راه قانونی به دست آمده باشد.

  2. در اختیار قرار دادن ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار در یک سرمایه‌گذاری غیرفعال و تضمین شده توسط دولت برای مدت ۵ سال بدون بهره

  3. دو سال تجربه مدیریتی یا تجربه تجاری طی ۵ سال گذشته

  4. قصد زندگی در استان کبک

برای متقاضیان موفق، گواهی انتخاب استان کبک (CSQ) صادر می‌شود که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پس از انجام آزمایشات پزشکی و بررسی‌های مربوط به سوء پیشینه، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

 

برنامه کارآفرینی کبک

هدف برنامه کارآفرینی کبک Quebec Immigrant Entrepreneur Program، جذب کارآفرینانی است که مهارت و تجربه لازم برای راه‌اندازی کسب و کار در این استان را دارند. متقاضیان این برنامه در دو گروه قرار می‌گیرند و شرایط درخواست در هر گروه متفاوت است:

  1. گروه اول: این گروه شامل مدیریت کسب و کاری در کبک است که متقاضی آن را به تنهایی یا با شرکای دیگر (تنها سه نفر از آن‌ها می‌توانند اتباع خارجی باشند) ایجاد کرده است. همچنین کسب و کار مورد نظر توسط یک شتاب دهنده کسب و کار، مرکز رشد کسب و کار یا یک مرکز کارآفرینی دانشگاهی حمایت می‌شود.

  2. گروه دوم: جهت اقدام در این زیر گروه، کارآفرین باید حداقل ۲۵٪ از سهام یک شرکت جدید یا حداقل ۵۱٪ از سهام یک شرکت خریداری شده را در اختیار داشته باشد که باید ارزش آن معادل یا بالاتر از وجوه مورد نیاز برای شروع پروژه تجاری باشد.

نکته: برای کارآفرینان گروه دوم، در حال حاضر امکان ارسال درخواست‌ها به حالت تعلیق در آمده است.

(شرایط مورد نیاز برنامه کارآفرینی کبک)

  1. میزان دارایی خالص ۹۰۰,۰۰۰ دلار. متقاضی باید ثابت کند که این مبلغ را به تنهایی یا با همراهی همسرش به صورت قانونی به دست آورده است (گروه دوم).

  2. کارآفرینان هر دو گروه باید پروژه تجاری خود را در قالب یک طرح تجاری یا همان بیزینس پلن ارائه دهند.

  3. کارآفرینان هر دو گروه باید امتیاز حد نصاب برنامه را کسب کنند که طبق فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، اقامت در استان کبک یا داشتن خانواده در این استان و استقلال مالی سنجیده می‌شود.

  4. برنامه خود اشتغالی کبک Quebec Self-Employed Program

 

برنامه خود اشتغالی کبک

برای برنامه خود اشتغالی کبک Quebec Self-Employed Program شرایطی لازم است که آن را از برنامه اسکیل ورکر این استان متمایز می‌کند.

(شرایط مورد نیاز برنامه خود اشتغالی کبک)

  1. میزان دارایی خالص ۱۰۰,۰۰۰ دلار

  2. دو سال تجربه اجرایی در حرفه‌ای که در کبک قصد انجام آن را دارید.

  3. ارائه مبلغ حداقل ۵۰,۰۰۰ دلار به عنوان پیش پرداخت شروع کار، برای کسب و کاری که قرار است در منطقه شهری مونترال راه‌اندازی کنید و یا ارائه مبلغ حداقل ۲۵,۰۰۰ دلار برای کسب و کاری خارج از منطقه شهری مونترال.

  4. توانایی مالی کافی برای زندگی خود و خانواده در کبک

  5. کسب امتیاز کافی در فاکتورهای مورد ارزیابی

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

 

استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا سه برنامه تجاری دارد:

  1. برنامه کارآفرینی اصلی | B.C PNP Entrepreneur Immigration Program 

  2. برنامه کارآفرینی – پایلوت منطقه‌ای | B.C Entrepreneur immigration Program – Regional Pilot

  3. برنامه کارآفرینی – پروژه‌های استراتژیک | B.C Entrepreneur immigration Program – Strategic Projects

 

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا

این برنامه در حال حاضر بسته است.استان بریتیش کلمبیا با موقعیت استراتژیک، هزینه‌های مالیاتی نسبتا پایین، هزینه‌های عملیاتی رقابتی و نیروهای کار چند فرهنگی تحصیلکرده، ماهر و موثر، یکی از پویاترین موقعیت‌های مکانی کانادا برای راه‌اندازی کسب و کار است که فرصت‌های تجاری منحصر به فردی را برای کارآفرینان فراهم می‌کند.در صورت موفقیت در این برنامه، ویزای کار موقت دریافت خواهید کرد. پس از ورود به کانادا باید کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و به تعهدات توافقنامه اجرایی خود با استان عمل کنید. در نهایت با دریافت گواهی انتخاب استانی، واجد شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا خواهید شد.

 

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پایلوت منطقه‌ای

این برنامه در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک برنامه آزمایشی دو ساله افتتاح شد اما در حال حاضر تا سال ۲۰۲۴ تمدید شده است.برنامه آزمایشی کارآفرینی منطقه‌ای بریتیش کلمبیا با هدف جذب کارآفرینان به مناطق روستایی بریتیش کلمبیا شکل گرفته است. این برنامه فقط برای کارآفرینانی است که مایل به راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند. در صورت تمایل به خرید بیزینسی که از قبل فعال است، باید از طریق برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا اقدام کنید.

 

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پروژه‌های استراتژیک

این برنامه مخصوص شرکت‌های خارجی است که قصد دارند از طریق این برنامه کسب و کار خود را در بریتیش کلمبیا راه‌اندازی یا آن را گسترش دهند. حداکثر ۵ نفر از کارکنان کلیدی مدیریتی، تخصصی یا فنی شرکت از طریق این برنامه می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

استان انتاریو

برنامه کارآفرینی انتاریو

برنامه کارآفرینی استان انتاریو Ontario Immigrant Nominee Program – Entrepreneur Stream برای کارآفرینانی است که قصد دارند کسب و کاری را در این استان راه اندازی و یا یک کسب و کار از قبل موجود را خریداری کنند. در صورت موفقیت در این برنامه، در ابتدا ویزای کار موقت دریافت می‌کنید و پس از ورود به کانادا باید طبق توافقنامه اجرایی با استان، کسب و کار خود را راه اندازی کرده و به تعهدات توافقنامه عمل کنید. در صورت انتخاب شدن از سمت استان، می‌توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

 

برنامه مهاجرت استانی انتاریو 

گروه شرکت‌هاتوجه: این برنامه بسته شده است.

طرح شرکتی استان انتاریو Ontario Immigrant Nominee Program – Corporate Stream برای شرکت‌های بین‌المللی معتبری است که قصد دارند کسب و کار خود را در انتاریو گسترش دهند و یا کسب و کاری را در این استان خریداری کنند. اگر چنین شرکتی در انتاریو مستقر شود و تمام قوانین برنامه را رعایت کند، پنج عضو اصلی شرکت که برای تاسیس، راه اندازی و موفقیت کسب و کار ضروری هستند، ممکن است توسط دولت انتاریو برای دریافت اقامت دائم معرفی شوند. پس از دریافت گواهی انتخاب استانی، اعضای اصلی می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اپلای کنند.

شرایط سرمایه گذاری در آلبرتا

 

استان آلبرتا

استان آلبرتا ۴ برنامه تجاری دارد:

  1. برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا

  2. برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی

  3. برنامه کشاورزی آلبرتا

  4. برنامه کارآفرینی در مناطق روستایی

 

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا

هدف برنامه Alberta Graduate Entrepreneur Stream جذب دانشجویانی است که از یکی از موسسات آموزشی آلبرتا در مقاطع بالاتر از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند و قصد دارند کسب و کاری در استان آلبرتا تاسیس و راه اندازی کنند.متقاضیان در حالی که دارای ورک پرمیت معتبر هستند، پس از تایید درخواست خود، باید ابتدا کسب و کار خود را تاسیس یا راه‌اندازی کنند و پس از گذشت مدتی از زمان فعالیت آن، گزارش عملکرد خود را به استان آلبرتا ارائه دهند. در صورت عمل به تعهدات توافقنامه استانی، احتمالا گواهی انتخاب استانی دریافت کرده و مجوز لازم برای اپلای اقامت دائم کانادا را به دست می‌آورند.

 

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی

برنامه Foreign Graduate Entrepreneur Stream برای متقاضیانی است که از دانشگاه‌های خارج از کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند و قصد دارند شرکت‌های استارتاپی و کسب و کارهای نوآورانه را در این استان تاسیس و راه اندازی کنند.برای این برنامه لازم است که با یکی از آژانس‌های مشخص شده دولت آلبرتا کار کنید و از آن‌ها توصیه نامه بگیرید.این برنامه بر اساس سیستم امتیازبندی است و بر اساس فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، نمره زبان، سابقه کاری و میزان سرمایه گذاری امتیاز دریافت می‌کنید. متقاضیانی که امتیاز بیشتری کسب کنند، دعوت به اپلای می‌شوند.

 

برنامه کشاورزی

برنامه Farm Stream با هدف جذب مالکان یا گردانندگان مزرعه طراحی شده تا مزرعه‌ای را در استان آلبرتا خریداری و مدیریت کنند. برای این برنامه لازم است مهارت‌های مدیریت مزرعه و توانایی مالی کافی برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی در آلبرتا را داشته باشید. در صورت دریافت گواهی انتخاب استانی، می‌توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

 

برنامه کارآفرینی در مناطق روستایی

برنامه Rural Entrepreneur Stream برای متقاضیانی است که قصد دارند در جوامع روستایی آلبرتا کسب و کاری را تاسیس کنند. برای این برنامه لازم است که با کامیونیتی یا جوامع شرکت کننده آلبرتا در ارتباط باشید و به آنجا سفر اکتشافی داشته باشید. در صورت حمایت هر اجتماع یا کامیونیتی، از آن‌ها نامه حمایتی دریافت کرده و می‌توانید درخواست ابراز علاقه‌مندی (EOI) خود را برای استان ارسال کنید.

استان ساسکاچوان

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

هدف برنامه SINP Entrepreneur Category جلب تجار ماهر به ساسکاچوان است. متقاضیان باید تجربه اداره شرکت خود یا مدیریت یک شرکت در ده سال گذشته را داشته باشند.به کارآفرینان موفق در ابتدا ویزای کار موقت برای ورود به کانادا اعطا می شود و پس از تأسیس شرکت خود به مدت شش ماه، می توانند برای انتخاب استانی اقدام کنند. آنها می توانند در صورت انتخاب استان درخواست اقامت دائم ارائه دهند.

 

برنامه مزرعه داران ساسکاچوان

برنامه ساسکاچوان SINP Farm Owner/Operator Category برای جلب نامزدهایی طراحی شده است که سابقه مالکیت و راه اندازی مزرعه، تجربه کافی در صنعت کشاورزی و پول کافی برای سرمایه گذاری در این صنعت را دارند.داوطلبان این رده قبل از ارائه پیشنهاد خود به استان باید از استان بازدید کرده و فضای کسب و کار آن را ارزیابی کنند. نامزد در طول این بازدید که باید حداقل 5 روز کاری به طول انجامد با نماینده SINP ملاقات خواهد کرد.

 

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی ساسکاچوان 

برنامه ( International Graduate Entrepreneur Category ) کارآفرینی فارغ التحصیلان بین المللی برای داوطلبانی که حداقل دو سال تحصیلات پس از متوسطه را در ساسکاچوان گذرانده اند و می خواهند یک تجارت قانونی را در اینجا راه اندازی کنند، آزاد است.متقاضی باید حداقل یک سوم سهام موجود در شرکت مورد نظر را داشته باشد و حداقل 21 سال سن داشته باشد.

مهاجرت به مانیتوبا

 

استان مانیتوبا

برنامه سرمایه گذاری تجاری مانیتوبا

برنامه Manitoba Business Investor Stream برای سرمایه گذاران و کارآفرینان بین‌المللی طراحی شده است. متقاضیان در ابتدا ویزای کار موقت دریافت می‌کنند و پس از ورود به کانادا، باید طی مدت ۲ سال کسب و کاری را شروع و یا خریداری کنند.این برنامه دو مسیر مهاجرتی دارد: مسیر کارآفرینی و مسیر سرمایه گذاری در مزرعه.

 

مسیر کارآفرینی مانیتوبا

برای صاحبان مشاغلی که قصد راه‌اندازی و راه‌اندازی یک شرکت در استان منیتوبا را دارند، جریان سرمایه‌گذار کسب‌وکار مانیتوبا ( Manitoba Business Investor Stream – Entrepreneur Pathway ) – مسیر کارآفرینی وجود دارد. قبل از ورود به کانادا، به داوطلبان مجوز کار موقت داده می شود و پس از آن می توانند کسب و کار مورد نظر خود را راه اندازی کنند.زمانی که کسب و کارشان با شرایط توافقنامه اجرایی با استان مطابقت داشته باشد گواهی انتخاب استانی دریافت می کنند و در این مرحله می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. به کارآفرینانی که کسب و کار خود را در خارج از منطقه وینیپگ راه اندازی می کنند، اولویت داده می شود.

 

مسیر سرمایه گذاری در مزرعه

برنامه Manitoba Business Investor Stream – Farm Investor Pathway برای متقاضیانی است که می‌خواهند مزرعه‌ای را در مناطق روستایی منیتوبا افتتاح و راه‌اندازی کنند. متقاضیان ابتدا ویزای کار موقت می‌گیرند و بعد از راه اندازی کسب و کار خود و رعایت الزامات توافقنامه اجرایی استان، برای اخذ اقامت دائم کانادا انتخاب می‌شوند.

استان نیوبرانزویک

برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک 

برنامه New Brunswick PNP Entrepreneur Stream برای کارآفرینان یا مدیران ارشد تجاری که مایل به راه‌اندازی یک شرکت جدید در استان نیوبرانزویک یا خرید یک شرکت موجود و مدیریت فعال آن هستند، ساخته شده است. کسب و کارها باید به نفع استان باشند.اگر به تاجران موفق گواهی انتخاب استانی اعطا شود، می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

 

برنامه کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی نیوبرانزویک 

نامزدهای برنامه ( New Brunswick PNP Post Graduate Entrepreneur Stream ) جریان کارآفرینی پس از فارغ التحصیلی نیوبرانزویک PNP باید حداقل دو سال تحصیل در دانشگاه یا موسسه نیوبرانزویک را قبل از فارغ التحصیلی گذرانده باشند. متقاضیانی که شرایط لازم را دارند باید یک شرکت در استان راه اندازی کنند که اقتصاد آن را تقویت کند.به متقاضیان در صورت رعایت شرایط توافقنامه اجرایی با استان، گواهی انتخاب برای اقامت دائم کانادا داده می شود.

شرایط برنامه اکسپرس اینتری جزیره پرنس ادوارد

 

جزیره پرنس ادوارد

برنامه تاثیر تجاری جزیره پرنس ادوارد 

برنامه PEINP Business Impact Category تاثیر کسب و کار در جزیره پرنس ادوارد مخصوص مدیران کسب و کار و کارآفرینانی است که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند. این برنامه سه زیرگروه دارد شامل:

  1. مسیر مالکیت ۱۰۰٪ جزیره پرنس ادوارد 

  2. مسیر مالکیت جزئی جزیره پرنس ادوارد

  3. مسیر ورک پرمیت جزیره پرنس ادوارد

 

مسیر مالکیت ۱۰۰٪ جزیره پرنس ادوارد

توجه: این برنامه بسته شده است.مسیر مالکیت صد در صد پرنس ادوارد 100% Ownership Stream مخصوص کارآفرینانی است که سابقه کسب و کار قابل استناد داشته و توانایی مالکیت و راه‌اندازی بیزینسی را در جزیره پرنس ادوارد دارند. کارآفرینان باید مالکیت ۱۰۰ درصد سهام کسب و کار مورد نظر را داشته باشند و به طور فعال آن را مدیریت کنند.در این زیرگروه، در صورت انتخاب شدن از سوی استان، مستقیما اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنید.

 

مسیر مالکیت جزیی جزیره پرنس ادوراد

توجه: این برنامه بسته شده است.مشابه برنامه مالکیت 100 درصدی، جریان مالکیت جزئی جزیره پرنس ادوارد ( Partial Ownership Stream )  با هدف جذب متقاضیانی است که می خواهند در شرکت های قبلاً تأسیس شده جزیره سرمایه گذاری کنند. نامزدهای این برنامه باید حداقل 33.3 درصد از شرکتی را که می خواهند در آن سرمایه گذاری کنند داشته باشند یا سرمایه گذاری 1,000,000 دلاری انجام دهند.شرکت کنندگان در این برنامه موظف به پرداخت ودیعه و امضای تفاهم نامه اجرایی با استان می باشند. آنها توسط استان انتخاب می شوند و در صورت داشتن تمام شرایط و تعهدات توافقنامه می توانند درخواست اقامت دائم کانادا را ارائه دهند.

 

مسیر ورک پرمیت جزیره پرنس ادوارد

طرح مجوز کار جزیره پرنس ادوارد Work Permit Stream به متقاضیانی که واجد شرایط برنامه‌های مالکیت صد در صد و مالکیت جزئی در جزیره پرنس ادوارد هستند، اجازه می‌دهد تا ابتدا با ویزای کار موقت وارد کانادا شوند. در واقع، این برنامه مسیر میانبری است که متقاضیان واجد شرایط از طریق آن زودتر می‌توانند وارد کانادا شده و سپس با انجام دیگر مراحل برنامه، برای ارسال درخواست اقامت دائم کانادا مجوز بگیرند.

مناطق شمال غربی

برنامه کارآفرینی مناطق شمال غربی 

برنامه ( Northwest Territories Nominee Program – Entrepreneur Business Stream )  نامزدی جریان کسب و کار کارآفرین در مناطق شمال غربی برای صاحبان مشاغل خارجی با سرمایه لازم برای راه اندازی یا خرید یک شرکت در مناطق شمال غربی کانادا، حمایت از اقتصاد منطقه و افزودن مشاغل برای کانادایی های مقیم آنجا در نظر گرفته شده است. انجام دادنبرای اطلاع از فضای کسب و کار در مناطق شمال غربی، متقاضیان باید یک تور تحقیق را انجام دهند. آنها در صورت پذیرش طرح تجاری، درخواست مجوز کار را به اداره مهاجرت کانادا ارسال می کنند. پس از ورود به کانادا، افراد باید شرکت خود را راه اندازی کنند یا شرکت موجود را گسترش دهند و همچنین باید یک قرارداد اجرایی با استان امضا کنند.در صورت انتخاب از سوی استان، واجد شرایط اپلای برای اقامت دائم کانادا می‌شوند.

شرایط برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا کانادا

 

استان نوا اسکوشیا

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا

جریان کارآفرین برنامه نامزدی نوا اسکوشیا ( Nova Scotia Nominee Program – Entrepreneur Stream )  برای کارآفرینانی با سابقه مدیریت ارشد یا مالکیت کسب و کار در نظر گرفته شده است. آنها باید یک تجارت جدید در نوا اسکوشیا ایجاد کنند یا یک کسب و کار موجود را بخرند و آن را به طور فعال اداره کنند.از افراد دارای امتیاز بالا دعوت می شود تا درخواست خود را به دور استانی این برنامه ارسال کنند که از ساختار EOI پیروی می کند. پس از دریافت ویزای کار، متقاضیان به مدت یک سال قبل از ارائه درخواست برای نامزدی استانی، یک تجارت ایجاد می کنند. به آنها اجازه داده می شود تا با انتخاب شدن از استان، برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنند.

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نوا اسکوشیا

کسانی که به تازگی از یک دانشگاه یا کالج محلی در نوا اسکوشیا فارغ التحصیل شده اند، واجد شرایط درخواست برای برنامه نامزدی نوا اسکوشیا ( Nova Scotia Nominee Program – International Graduate Entrepreneur Stream ) – جریان کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی هستند. قبل از ارسال اظهار علاقه (EOI) به استان، متقاضیان باید حداقل به مدت یک سال کسب و کاری را در استان راه اندازی یا خریده و مدیریت کرده باشند.از افراد دارای امتیاز بالاتر در نمایه EOI برای ارسال درخواست برای برنامه دعوت می شود.متقاضیان در صورت رعایت کامل استانداردهای برنامه به مصاحبه دعوت می شوند و در صورت موفقیت، گواهی نامزدی استانی به آنها اعطا می شود. در مرحله بعد، افراد می توانند درخواستی برای اقامت دائم کانادا ارسال کنند.

استان نیوفاندلند و لابرادور

برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور

برنامه کارآفرینی نیوفاندلند NLPNP International Entrepreneur Category برای صاحبان مشاغل خارجی و مدیران ارشدی که قصد ایجاد یا خرید شرکتی در این استان را دارند باز است.مکانیسم EOI در این برنامه برای انتخاب متقاضیان استفاده می شود. از متقاضیانی که امتیاز بالاتری کسب کرده اند دعوت می شود تا برای این برنامه اقدام کنند و این کار را انجام خواهند داد. در صورت قبولی، داوطلبان باید ابتدا یک قرارداد اجرایی تجاری با استان امضا کنند و مجوز کار موقت را دریافت کنند.آنها باید یک کسب و کار را راه اندازی یا خریداری کنند و طبق توافق نامه، تمام تعهدات آن را به طور کامل انجام دهند. اگر در این مورد توسط استان انتخاب شده باشند، می توانند برای اقامت دائم کانادا از دولت فدرال درخواست دهند.

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور

فارغ التحصیلان با حداقل دو سال تحصیل در دانشگاه مموریال یا کالج آتلانتیک شمالی و حداقل یک سال تجربه مالکیت و مدیریت کسب و کار واقعی در نیوفاندلند و لابرادور واجد شرایط برنامه رده کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی NLPNP International Graduate Entrepreneur Category هستند.اگر متقاضی دعوت نامه ای برای درخواست برای انتخاب استانی از طریق روش EOI این برنامه دریافت کند، باید این کار را انجام دهد. داوطلبان باید در مصاحبه به عنوان بخشی از روند بررسی پرونده شرکت کنند. در صورت موفقیت، گواهی انتخاب استان به آنها داده می شود و سپس می توانند درخواستی برای اقامت دائم کانادا ارائه دهند.

شرایط سرمایه گذاری در یوکان

 

یوکان

برنامه تجاری یوکان

برنامه نامزد کسب و کار یوکان ( Yukon Business Nominee Program ) برای کسانی است که حداقل سه سال تجربه در مالکیت یا مدیریت کسب و کار و حداقل پنج سال تجربه کاری در یوکان دارند که مستقیماً با شرکت مورد نظر مرتبط است. نامزدها باید شرکت کنند و صاحب یک شرکت در یوکان شوند.سیستم EOI توسط متقاضیان برای ثبت نام در برنامه، ارائه طرح های تجاری خود و پیوستن به استخر قرعه کشی استفاده می شود. در صورت ارسال دعوتنامه باید درخواست خود را به استان ارسال کنند. اگر درخواست آنها پذیرفته شود، استان آنها را به مصاحبه فرا خواهد خواند. اگر آنها خوب عمل کنند، نامه حمایتی به آنها داده می شود.در مرحله بعد، باید با استفاده از نامه حمایتی، برای دریافت ویزای کار، به اداره مهاجرت کانادا درخواست دهند. پس از دریافت ویزا و ورود به کانادا، با استان توافقنامه اجرایی امضا می‌کنند و باید طبق تعهدات توافقنامه عمل کرده و بیزینس خود را راه‌اندازی کنند. متقاضیان واجد شرایط گواهی انتخاب استانی دریافت می‌کنند و می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اپلای کنند.

مبلغ سرمایه گذاری برای کارآفرینی کانادا

برای انجام کارآفرینی در استان‌های کانادا باید دو یا سه نوع هزینه ارائه دهید. این هزینه‌ها شامل: مبلغ دارایی خالص، مبلغ سرمایه گذاری و دپازیت است. 

  1. مبلغ دارایی خالص: شامل ارزش پولی همه املاک و دارایی‌های شما در کشور خودتان است. نیازی نیست این دارایی خرج شود و یا سرمایه آن به کانادا وارد شود.

  2. مبلغ سرمایه گذاری: میزان پولی است که برای راه اندازی یا توسعه کسب و کار خود در کانادا نیاز دارید و باید آن را به کانادا وارد کنید. 

  3. دپازیت: دپازیت یا ودیعه، میزان پولی است که در بعضی از برنامه‌های کارآفرینی استانی باید به صورت امانت و به عنوان حسن انجام کار به دولت استانی پرداخت کنید که در صورت انجام تعهدات خود نسبت به الزامات برنامه کارآفرینی آن استان، به شما بازپرداخت خواهد شد.

در جدول زیر هزینه‌های مربوط به برنامه‌های تجاری و کارآفرینی استان‌های مختلف کانادا آورده شده است. ( مبالغ به دلار کانادا میباشد)

استان

برنامه‌های کارآفرینی 

حداقل میزان دارایی خالص

حداقل میزان سرمایه‌گذاری

دپازیت

بریتیش کلمبیا

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا

۶۰۰,۰۰۰ دلار

۲۰۰,۰۰۰ دلار

بریتیش کلمبیا

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پایلوت منطقه‌ای

۳۰۰,۰۰۰ دلار

۱۰۰,۰۰۰ دلار

بریتیش کلمبیا

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پروژه‌های استراتژیک

درآمد سالانه شرکت: ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار

۵۰۰,۰۰۰ دلار

انتاریو

برنامه کارآفرینی انتاریو

بسته به مکان کسب و کار در انتاریو: ۴۰۰,۰۰۰ یا ۸۰۰,۰۰۰ دلار

بسته به مکان کسب و کار در انتاریو: ۲۰۰,۰۰۰، ۴۰۰,۰۰۰ یا ۶۰۰,۰۰۰ دلار و مالکیت حداقل ۳۳.۳٪ از سهام کسب و کار

انتاریو

برنامه مهاجرت استانی انتاریو – گروه شرکت‌ها

۵,۰۰۰,۰۰۰ دلار یا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار برای توسعه زمین یا توسعه شرکت اجاره‌ای

کبک

برنامه کارآفرینی کبک

۹۰۰,۰۰۰ دلار

بسته به محل کسب و کار: ۲۰۰,۰۰۰ یا ۳۰۰,۰۰۰ دلار و داشتن مالکیت حداقل ۲۵٪ از سهام کسب و کار راه‌اندازی شده یا حداقل ۵۱٪ از سهام کسب و کار خریداری شده

کبک

برنامه سرمایه‌گذاری کبک

۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار

۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار

کبک

برنامه خود اشتغالی کبک

۱۰۰,۰۰۰ دلار

بسته به مکان کسب کار: ۲۵,۰۰۰ یا ۵۰,۰۰۰ دلار

آلبرتا

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا

مالکیت حداقل ۳۴٪ از کسب و کار مورد نظر

آلبرتا

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی

بسته به مکان کسب و کار: ۵۰,۰۰۰ یا ۱۰۰,۰۰۰ دلار

آلبرتا

برنامه کشاورزی

۵۰۰,۰۰۰ دلار

۵۰۰,۰۰۰ دلار

آلبرتا

برنامه کارآفرینی در مناطق روستایی

۳۰۰,۰۰۰ دلار

۲۰۰,۰۰۰ دلار

ساسکاچوان

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

۵۰۰,۰۰۰ دلار

بسته به مکان کسب و کار: ۲۰۰,۰۰۰ یا ۳۰۰,۰۰۰ دلار و مالکیت حداقل ۳۳.۳٪ از سهام کسب و کار یا مبلغ حداقل ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار

ساسکاچوان

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی ساسکاچوان

داشتن مالکیت حداقل یک سوم از سهام کسب و کار مورد نظر

ساسکاچوان

برنامه مزرعه داران ساسکاچوان

۵۰۰,۰۰۰ دلار

۷۵,۰۰۰ دلار

منیتوبا

برنامه کارآفرینی منیتوبا

۵۰۰,۰۰۰ دلار

بسته به مکان کسب و کار: ۱۵۰,۰۰۰ یا ۲۵۰,۰۰۰ دلار

منیتوبا

برنامه سرمایه‌گذاری در مزرعه

۵۰۰,۰۰۰ دلار

۳۰۰,۰۰۰ دلار

۷۵,۰۰۰ دلار

نیوبرانزویک

برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک

۵۰۰,۰۰۰ دلار

۱۵۰,۰۰۰ دلار

۱۰۰,۰۰۰ دلار

نیوبرانزویک

برنامه کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی نیوبرانزویک

مالکیت صد در صد سهام کسب و کار مورد نظر

جزیره پرنس ادوارد

برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد – مالکیت صد در صد

۶۰۰,۰۰۰ دلار

۱۵۰,۰۰۰ دلار

۲۰۰,۰۰۰ دلار

جزیره پرنس ادوارد

برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد – مالکیت جزیی

۶۰۰,۰۰۰ دلار

۱۵۰,۰۰۰ دلار و مالکیت حداقل یک سوم سهام کسب و کار یا مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار

۲۰۰,۰۰۰ دلار

جزیره پرنس ادوارد

برنامه مجوز کار پرنس ادوارد

۶۰۰,۰۰۰ دلار

۱۵۰,۰۰۰ دلار

نوا اسکوشیا

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا

۶۰۰,۰۰۰ دلار

۱۵۰,۰۰۰ دلار

نوا اسکوشیا

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نوا اسکوشیا

مالکیت صد در صد سهام کسب و کار مورد نظر

نیوفاندلند و لابرادور

برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور

۶۰۰,۰۰۰ دلار

۲۰۰,۰۰۰ دلار

نیوفاندلند و لابرادور

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور

مالکیت صد در صد سهام کسب و کار مورد نظر

مناطق شمال غربی

برنامه کارآفرینی مناطق شمال غربی

بسته به مکان کسب و کار: ۲۵۰,۰۰۰ یا ۵۰۰,۰۰۰ دلار

بسته به مکان کسب و کار: ۱۵۰,۰۰۰ یا ۳۰۰,۰۰۰ دلار و مالکیت حداقل ۳۳.۳٪ از سهام کسب و کار یا مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار

۷۵,۰۰۰ دلار

یوکان

برنامه تجاری یوکان

۵۰۰,۰۰۰ دلار

۳۰۰,۰۰۰ دلار و داشتن مالکیت حداقل یک سوم کسب و کار مورد نظر

 

مراحل دریافت اقامت دائم کانادا از طریق کارآفرینی

نتیجه برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا به دو صورت است: 

  1. اخذ ویزای کار کانادا و سپس اخذ اقامت دائم: مانند برنامه‌های کارآفرینی استان‌های انتاریو، ساسکاچوان، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد

  2. اخذ مستقیم اقامت دائم کانادا: مانند برنامه کارآفرینی استان کبک، برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک و برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نوا اسکوشیا

هر استان برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا شرایط خاص خود را دارد. قبل از درخواست برای برنامه های متعدد، ابتدا باید در سیستم Express of Interest-EOI ثبت نام کنید. به عنوان مثال، ابتکارات کارآفرینی استان های کانادا انتاریو، بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، ساسکاچوان، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، و مانیتوبا.با این حال، برنامه های کارآفرینی استان های دیگر، مانند برنامه های کبک یا مناطق شمال غربی، نیازی به ارسال EOI ندارند.اگرچه مشخصات نحوه درخواست اقامت کارآفرینی کانادا بین استان ها و برنامه های آنها متفاوت است، اما همه آنها به طور کلی مراحل یکسانی را دنبال می کنند.در ادامه مراحل کلی دریافت اقامت از طریق کارآفرینی کانادا را توضیح می‌دهیم.

مراحل برای برنامه‌های کارآفرینی کانادا که نیاز به ویزای کار دارند

1- ثبت نامدرخواست EOI خود را ثبت و ارسال کنید. پس از ارسال درخواست، وارد استخر قرعه‌کشی یا pool می‌شوید.

2- دریافت دعوتنامه سیستم EOI بر اساس امتیازبندی است. در صورت کسب امتیاز بالا، از استان دعوت نامه دریافت می‌کنید.

3- اپلای برای برنامه استانی پس از دریافت دعوت نامه، باید تمام مدارک لازم در چک لیست برنامه کارآفرینی استان مورد نظر را برای استان ارسال کنید.

4- مصاحبه مسئولان برنامه استانی از شما خواهند خواست تا در مصاحبه‌ای شرکت کنید و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

5- اپلای برای دریافت ورک پرمیت در صورتی که مصاحبه شما موفقیت آمیز باشد، از استان نامه حمایتی یا ساپورت لتر دریافت می‌کنید و مجاز به اپلای برای دریافت ویزای دو ساله کار خواهید شد.

6- ورود به کانادا و راه‌اندازی بیزینس پس از دریافت ورک پرمیت و ورود به کانادا، باید با استان توافقنامه اجرای عملکرد امضا کنید. بسته به برنامه کارآفرینی مورد نظر، چند ماه فرصت دارید که بیزینس خود را راه‌اندازی یا بیزینس خریداری شده را توسعه دهید.

7- اپلای برای انتخاب استانی در صورت عمل به تعهدات توافقنامه اجرایی و ارسال گزارش عملکرد خود به استان، می‌توانید برای دریافت تاییدیه انتخاب استانی (Nomination) اپلای کنید.

8- اپلای برای دریافت اقامت دائم کانادا پس از انتخاب شدن از سوی استان و دریافت تاییدیه، می‌توانید برای اقامت دائم خود و خانواده‌تان اقدام نمایید.

ویزای ICT کانادا

 

مراحل برای برنامه‌های کارآفرینی کانادا که مستقیما منجر به اقامت دائم می‌شوند

1- ثبت نام

2- دریافت دعوتنامه

3- اپلای برای برنامه استانی

4- مصاحبه

5- دریافت گواهی انتخاب استانی

6- اپلای برای دریافت اقامت دائم کانادا

در برنامه های کارآفرینی که به جای برنامه هایی که نیاز به مجوز کار دارند، بلافاصله منجر به اقامت دائم می شوند، روش های کمی متفاوت برای اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد. برای شرکت در این برنامه ها ابتدا باید ثبت نام کنید. برای ثبت نام باید از برنامه استانی یا سیستم EOI استفاده شود.ممکن است از شما خواسته شود که برای این نوع ابتکارات کارآفرینی ودیعه ای به استان بدهید و همچنین یک توافقنامه عملکرد امضا کنید. اگر از طرف استان انتخاب شده باشید و تمام شرایط توافقنامه را داشته باشید، می توانید برای خود و خانواده خود برای اقامت دائم اقدام کنید.

دلایل رد ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای سرمایه گذاری کانادا به چند دلیل ممکن است ریجکت شود از جمله:

  1. کافی نبودن مبلغ سرمایه‌گذاری

  2. کافی نبودن دارایی خالص در کشور مبدا

  3. عدم کسب دارایی از راه قانونی

  4. طرح تجاری

  5. اشتباه یا تناقض در مدارک

  6. کامل نبودن مدارک لازم

  7. قانع نشدن آفیسر در توانایی برای اجرای طرح تجاری

 

دریافت ویزای کارآفرینی کانادا دو مرحله دارد:

  1. مرحله استانی

  2. مرحله فدرال

اگر در مرحله استان ریجکت شوید، مانند درخواستی که برای برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا یا آلبرتا می‌دهید، می‌توانید از طریق اداره مهاجرت همان استان درخواست ریویو یا تجدید نظر دهید.

اما اگر در مرحله فدرال ریجکت شوید مانند درخواست برای ویزای موقت کار که از طریق دولت فدرال انجام می‌شود، می‌توانید به اداره مهاجرت فدرال کانادا درخواست تجدید نظر دهید.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص