ویزای سرمایه گذاری در کانادا
ویزای سرمایه گذاری در کانادا

ویزای سرمایه گذاری در کانادا

ویزاکانادیا

یکی از راه های اخذ اقامت دائم کانادا از طریق مهاجرت سرمایه گذاری می باشد که به شما امکان اقامت دائم در این کشور را می دهد. دولت های فدرال و استانی کانادا برنامه های متعددی را آماده کرده اند که از طریق آنها می توانید مهاجرت برای سرمایه گذاری در کانادا را انتخاب کنید. اگر می خواهید از طریق سرمایه گذاری اقامت کانادا را دریافت کنید، یا به دنبال سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی هستید و یا به دنبال راه اندازی و گسترش کسب و کار خود در این کشور هستید، این برنامه ها در دسترس شما هستند. از تمام کانادا دیدن کنید

از طریق برنامه های مهاجرت تجاری، سرمایه گذاری و کارآفرینی، کانادا امیدوار است افرادی را جذب کند که توانایی قابل توجهی برای کمک به اقتصاد، توسعه اقتصادی و ارتقای بازار کانادا دارند. این طرح‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران، صاحبان مشاغل و پیمانکاران مستقل از خارج از کانادا طراحی شده‌اند که دارای منابع مالی لازم، دانش عمیق صنعت و توانایی‌های کارآفرینی هستند.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

  1. کسب درآمد: هزینه‌های پایین و سود دهی بالا از خواسته‌های هر سرمایه گذاری است. این دو فاکتور در کانادا تحقق پیدا می‌کنند.

  2. ریسک پایین: از پایداری سیاسی گرفته تا بانکداری مطلوب و فساد کم، کانادا یکی از پایدارترین فضاهای کلان اقتصادی را ارائه می‌کند که بسیار مورد توجه سرمایه گذاران است.

  3. فرایند آسان: اگرچه راه اندازی و رشد کسب و کار خود می تواند دشوار باشد، سرمایه گذاری در کانادا به اندازه سایر کشورها دشوار نیست. کانادا یکی از 10 کشور برتر دنیا از نظر سهولت راه اندازی کسب و کار است.

 

معایب سرمایه گذاری در کانادا

  1. اقتصاد کانادا با اقتصاد ایالات متحده آمریکا، به عنوان بزرگترین شریک تجاری خود، ارتباط تنگاتنگی دارد. این بدان معناست که کشور کانادا ممکن است به اندازه سایر کشورها تنوع تجاری زیادی برای سرمایه گذاران خارجی ارائه ندهد.

  2. در صورت سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس یا راه‌اندازی کسب و کار، قوانین حاکم در این زمینه در هر استان کانادا تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. در بعضی استان‌ها، برای راه‌اندازی بیزینس خود باید یکی از اعضا، مقیم یا شهروند کانادا باشند.

 

سرمایه گذاری در کانادا

 

روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

استان‌های کانادا در طرح‌های مهاجرت استانی خود، گروه‌های تجاری را انتخاب می‌کنند. یکی از این سازمان ها سرمایه گذاران را قادر می سازد تا شرکتی را در استان خاصی راه اندازی کنند.

سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی

هر دو دولت فدرال و استانی کبک و کانادا برنامه های خوداشتغالی را برای کسانی که می خواهند برای خود در بخش های تجاری، کشاورزی، ورزشی و هنری کار کنند، ارائه کرده اند.

سرمایه گذاری از طریق برنامه استارت آپ

کارآفرینانی که توانایی ایجاد یک کسب و کار پیشرفته را دارند که بتوانند در مقیاس جهانی رقابت کنند و اشتغال ایجاد کنند، واجد شرایط برنامه ویزای راه اندازی کانادا هستند.

سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس یا ثبت شرکت

یکی از راه های سرمایه گذاری در کانادا، خرید کسب و کار یا ثبت شرکت است. مدیران یا صاحبان مشاغل می توانند از این استراتژی برای به دست آوردن و گسترش یک تجارت موجود در کانادا استفاده کنند، یا با تشکیل یک شرکت، می توانند یک شرکت کاملاً جدید را در اینجا راه اندازی کنند. راه اندازی پس از تکمیل فرآیندها و احراز شرایط برنامه، متقاضیان می توانند برای اقامت دائم کانادا و اخذ ویزای کار موقت از طریق ویزای Owner Operator یا ویزای سرمایه گذاری از طریق انتقال ICT درون شرکتی اقدام کنند.

سرمایه گذاری فدرال

این روش در حال حاضر بسته است و تا اطلاع ثانوی امکان اقدام از این روش وجود نخواهد داشت.

 

بهترین روش سرمایه گذاری در کانادا

نگرانی شما احتمالاً این است که کدام برنامه سرمایه گذاری از سایر استراتژی ها برتر است. پاسخ این سوال بر اساس متغیرهای مختلفی است. پس از اینکه ابتدا به یک سری سوالات پاسخ دادید، بهترین رویکرد به شما پیشنهاد می شود.

 

برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری کانادا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. آیا در ایران بیزینس یا کسب و کاری مولد که درآمدزایی داشته باشد، دارید؟

  2. آیا قصد دارید بیزینس خود را در ایران حفظ کنید و به کانادا بروید و یا آن را تعطیل کنید و بیزینسی را در کانادا راه‌اندازی کنید؟

  3. آیا هدف شما از سرمایه‌گذاری در کانادا تنها اخذ اقامت دائم است؟

  4. آیا ایده‌ای تجاری دارید که قصد عملیاتی کردن آن را داشته باشید و بخواهید در کانادا از آن کسب درآمد کنید؟

  5. آیا فرزندانی دارید که تحت برنامه سرمایه‌گذاری شما قرار بگیرند؟

  6. آیا شرایط تحصیل در کانادا را دارید؟

پاسخ به این سوالات می‌تواند در انتخاب شما تعیین کننده باشد.

صنایع قابل توجه برای سرمایه گذاری در کانادا

 

فناوری

بزرگترین کسب و کارهای فناوری در جهان در کانادا واقع شده اند که به طور مداوم افراد با استعداد را از سراسر جهان جذب می کند. بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای تکنولوژیک در جهان نیز به سمت کارگران فناوری کانادا کشیده شده‌اند. به دلیل تعهد کانادا به پرورش نوآوری، ترویج توسعه استعدادها و کاهش هزینه های کسب و کار در این بخش، کسب سود برای شرکت های فناوری ساده است.

  1. ۶۵۰ هزار فرصت شغلی

  2. زمینه‌هایی همچون: توسعه نرم افزار، هوش مصنوعی و امنیت سایبری

 

تولید پیشرفته

یکی از برترین امکانات تحقیق و توسعه در جهان به بخش تولید پیشرفته کانادا خدمات می‌دهد که حوزه‌های رباتیک، چاپ سه بعدی و فناوری اطلاعات و ارتباطات را در بر می‌گیرد. از نظر سیستم، هوش مصنوعی، حسگر، بینایی ماشین و ادغام اتوماسیون، کانادا یک رهبر جهانی است. این امکان راه حل های یکپارچه سازی Industry 4.0 را در عملیات صنعتی فراهم می کند.

  1. ۱.۷ میلیون فرصت تولید

  2. زمینه‌هایی همچون: خودروسازی، دستگاه‌ها و تجهیزات، مواد شیمیایی

 

منابع طبیعی

کانادا حدود نیمی از تجارت عمومی معادن و اکتشاف در جهان را در خود جای داده است. با توجه به تولید انرژی، کانادا به عنوان ششمین کشور تولیدکننده برتر در جهان است. کانادا به دلیل غنی بودن از منابع طبیعی، دسترسی به بازارهای بین المللی و تعهد به فناوری های پاک، یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری در این صنعت است.

  1. بیش از ۱.۷ میلیون فرصت شغلی

  2. زمینه‌هایی همچون: نفت و گاز، مواد معدنی و آهن، صنعت جنگل

 

سرگرمی و رسانه

بخش سرگرمی و رسانه در کانادا یکی از پیشرفته ترین و اقتصادی ترین بخش ها در جهان است. کانادا تاریخچه ای غنی و مشهور در این صنعت دارد، از بازی های ویدیویی پردرآمد گرفته تا فیلم های پرفروش هالیوود. یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاران برای گسترش کسب و کار خود در صنایع بازی های ویدئویی، جلوه های بصری و انیمیشن، کانادا است که در این صنایع پیشرو جهانی است.

  1. ۲۲۰ هزار فرصت شغلی

  2. زمینه‌هایی همچون:  جلوه‌های بصری و انیمیشن، بازی‌های ویدئویی و فیلم و تلویزیون

 

کشاورزی تجاری

بخش کشاورزی و غذای کانادا از منابع طبیعی فراوانی از جمله زیستگاه های مختلف برای گیاهان و حیوانات بهره می برد. تولیدکنندگان و آسیاب‌های خوراک در کانادا از هزینه‌های تجاری رقابتی، بازارهای صادراتی باز و فناوری‌های کشاورزی پیشرفته سود می‌برند.

  1. ۲.۳ میلیون فرصت شغلی

  2. زمینه‌هایی همچون: تولید محصولات کشاورزی و دامداری، فرآوری خوراک و نوشیدنی

 

فناوری پاک

کانادا متعهد است اقتصاد خود را به یک اقتصاد کم آلودگی تبدیل کند و با سهامداران داخلی و بین‌المللی و دولت‌ها برای تجاری‌سازی فناوری‌های تمیز و پیشرفته همکاری می‌کند. هزینه های کم تحقیق و توسعه، کارگران آگاه، فراوانی منابع طبیعی و تشویق برای نوآوری، همگی کانادا را برای رشد بخش فناوری پاک جذاب کرده است.

  1. ۱۸۳ هزار فرصت شغلی

  2. زمینه‌هایی همچون: تولید محصولات کشاورزی و دامداری، فرآوری خوراک و نوشیدنی

 

علوم زیستی

علوم زیستی کانادایی و محصولات بهداشتی با کیفیت بالا در سراسر جهان شناخته شده است. متخصصان متعددی در زمینه های مختلف علوم زیستی در کانادا یافت می شوند. این کشور به لطف موسسات دانشگاهی سطح بالا، شبکه های تحقیقاتی وسیع و استانداردهای زندگی مقرون به صرفه، فضایی نوآورانه به مشاغل علوم زیستی بخشیده است.

  1. ۹۰۰ شرکت سلامت و علوم زیستی

  2. زمینه‌هایی همچون: داروسازی، فناوری پزشکی و کارآزمایی بالینی

 

تمام برنامه‌های مهاجرت تجاری کانادا

بسیاری از استان های کانادا به عنوان جزئی از برنامه های PNP خود، برنامه های مهاجرت شرکتی را ارائه می دهند. در همین حال، کبک و دولت فدرال کانادا نیز برنامه های تجاری محبوبی را ارائه می دهند.

 

برنامه ویزای استارت آپ فدرال Federal Start-Up visa Program

حداقل میزان دارایی

ندارد

حداقل میزان سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از طرف سازمان‌های حامی انجام می‌شود. اگر سرمایه گذاری از طرف ونچر کپیتال‌ها یا انکوباتورها باشد، میزان سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار دلار و اگر از سمت انجل اینوستورها باشد، مبلغ آن ۷۵ هزار دلار است.

نوع سابقه کاری

 سابقه کاری مورد نیاز است ولی حوزه شغلی خاصی مد نظر نیست.

سابقه مدیریتی

 نیاز دارد

سیستم EOI

 ندارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

 نیاز دارد

سفر اکتشافی

 نیاز ندارد

مصاحبه

در صورت درخواست اداره مهاجرت کانادا، نیاز است.

ودیعه (deposit)

 نیاز ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

 اقامت دائم

شرایط بیشتر

داشتن نامه ساپورت از یکی از سازمان‌‌های حامیاثبات داشتن توانایی مالی کافی برای ساپورت خود متقاضی و خانواده‌اش برای زندگی در کانادا. میزان تمکن لازم، به تعداد افراد خانواده بستگی دارد.

 

برنامه خوداشتغالی فدرال Federal Self-Employed Persons Program

حداقل میزان دارایی

ندارد

حداقل میزان سرمایه گذاری

بر اساس طرح تجاری

نوع سابقه کاری

حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط فرهنگی یا ورزشی طی ۵ سال گذشته

سابقه مدیریتی

 نیاز دارد

سیستم EOI

 ندارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

 نیاز دارد

سفر اکتشافی

 نیاز ندارد

مصاحبه

در صورت درخواست اداره مهاجرت کانادا، نیاز است.

ودیعه (deposit)

 نیاز ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

 اقامت دائم

شرایط بیشتر

داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسویسابقه کاری مرتبط در مشاغل معین شده توسط دولت کانادااثبات داشتن توانایی مالی کافی برای ساپورت خود متقاضی و خانواده‌اش برای حداقل یک سال اول زندگی در کاناداکسب حداقل ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در سیستم امتیاز بندی این برنامه بر اساس ۵ فاکتور: تحصیلات، سن، تجربه کاری، مهارت زبان و انطباق پذیری.

 

برنامه سرمایه گذاری کبک Quebec Immigrant Investor Program

این برنامه تا تاریخ یکم آوریل ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآمده است.

حداقل میزان دارایی

۲ میلیون دلار کانادا

حداقل میزان سرمایه گذاری

یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کانادا

نوع سابقه کاری

۲ سال سابقه مدیریت تجاری در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، صنعت، بازرگانی، طی ۵ سال اخیر قبل از سابمیت پروندهیاسابقه مدیریت در یک سازمان دولتی یا بین‌المللی به صورت تمام وقت

سابقه مدیریتی

نیاز دارد ولی در زمان اپلای نیاز نیست حتما سمت مدیریتی فعال داشته باشید.

سیستم EOI

 ندارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

 نیاز دارد

سفر اکتشافی

توصیه می‌شود

مصاحبه

ممکن است به عنوان بخشی از فرایند بررسی پرونده مورد نیاز باشد.

ودیعه (deposit)

نیاز ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

پس از گرفتن گواهی گزینش کبک (CSQ)، اقامت دائم کانادا دریافت می‌شود.

شرایط بیشتر

آزمایشات پزشکیچک امنیتی (Background Check)

 

برنامه کارآفرینی کبک Quebec Entrepreneur Program

برای کارآفرینان گروه اول، پذیرش درخواست‌های جدید از ۱ نوامبر ۲۰۲۰ آغاز و تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ ادامه داشت.برای کارآفرینان گروه دوم، در حال حاضر امکان ارسال درخواست‌ها به حالت تعلیق در آمده است.

حداقل میزان دارایی (مختص کارآفرینان گروه دوم)

۹۰۰ هزار دلار

مالکیت / راه اندازی کسب و کار

(مختص کارآفرینان گروه دوم)

سرمایه گذار کارآفرین به تنهایی یا با همراهی همسرش باید حداقل 25 درصد از سهام شرکتی را که راه اندازی می‌کنند، در اختیار داشته باشند. یاسرمایه گذار کارآفرین به تنهایی یا با همراهی همسرش باید حداقل 51 درصد از سهام شرکتی را که خریداری می‌کنند، در اختیار داشته باشند.

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

ندارد

پروژه تجاری

نیاز دارد

سفر اکتشافی

توصیه می‌شود

مصاحبه

به عنوان مرحله آخر در پروسه بررسی پرونده مورد نیاز است.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری

(مختص کارآفرینان گروه دوم)

۳۰۰ هزار دلار برای کسب و کاری در منطقه شهری مونترال۲۰۰ هزار دلار برای کسب و کاری بیرون از منطقه شهری مونترال

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

پس از گرفتن گواهی گزینش کبک (CSQ)، اقامت دائم کانادا دریافت می‌شود.

شرایط بیشتر

ارائه اسنادی که نشان دهنده توانایی مالی کافی متقاضی باشد.مدرک تحصیلی حداقل دیپلم مورد نیاز است.ارائه ۲۰۰ هزار دلار به عنوان پیش پرداخت تضمین اجرای کار. در صورت رعایت شرایط برنامه و راه اندازی کسب و کار در کبک، این مبلغ قابل بازپرداخت است (مختص کارآفرینان گروه دوم)

 

برنامه خود اشتغالی کبک Quebec Self-Employed Worker Program

حداقل میزان دارایی

۱۰۰ هزار دلار کانادا

حداقل میزان سرمایه گذاری

نیاز ندارد

نوع سابقه کاری

داشتن حداقل دو سال سابقه خوداشتغالی در حرفه یا تجارتی که قصد دارید در کبک آن را انجام دهید.

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

 ندارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

توصیه می‌شود

مصاحبه

ممکن است به عنوان بخشی از فرایند بررسی پرونده مورد نیاز باشد.

ودیعه (deposit)

برای کسب و کاری در منطقه شهری مونترال، حداقل ۵۰ هزار دلار در یک موسسه مالی محلی پرداخت کنید.برای کسب و کاری بیرون از منطقه شهری مونترال، حداقل ۲۵ هزار دلار در یک موسسه مالی محلی پرداخت کنید.

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

پس از گرفتن گواهی گزینش کبک (CSQ)، اقامت دائم کانادا دریافت می‌شود.

شرایط بیشتر

ارائه اسنادی که نشان دهنده توانایی مالی کافی متقاضی باشد.مدرک تحصیلی حداقل دیپلم مورد نیاز است.

 

برنامه کشاورزان خود اشتغال آلبرتا Alberta Self-Employed Farmer Stream

حداقل میزان دارایی

۵۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

۵۰۰ هزار دلار برای یک کسب و کار کشاورزی که در زمینه کشت گیاهان، دامداری و یا پرورش ماهی و غیره فعالیت می‌کند.

نوع سابقه کاری

تجربه مدیریت مزرعه در یک کسب و کار کشاورزی موجود

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

 ندارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

توصیه می‌شود

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

پس از دریافت گواهی انتخاب استانی، اقامت دائم کانادا دریافت می‌شود.

شرایط بیشتر

یک موسسه مالی کانادایی باید کسب و کار کشاورزی پیشنهاد شده در آلبرتا را تامین مالی کند.

 

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا BC PNP Entrepreneur Immigration Stream

حداقل میزان دارایی

۶۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

۲۰۰ هزار دلار یا ۴۰۰ هزار دلار در صورت پیشنهاد یکی از اعضای کارکنان کلیدی

نوع سابقه کاری

حداقل ۳ سال سابقه مالکیت کسب و کار یا تجربه مدیریت یاحداقل ۴ سال سابقه مدیریت در سطح ارشدیاحداقل ۱ سال سابقه مالکیت کسب و کار و تجربه مدیریت و همچنین حداقل ۲ سال سابقه مدیریت ارشد طی ۱۰ سال گذشته

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد (استان، اطلاعات را روی دراوهای قبلی منتشر می‌کند)

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

توصیه می‌شود

مصاحبه

در صورت درخواست استان

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

ابتدا دریافت ورک پرمیت و کار کردن به مدت ۲ سال در استان بریتیش کلمبیا، سپس دریافت گواهی انتخاب استانی و در نهایت اقدام برای اقامت دائم کانادادریافت اقامت دائم مشروط به اجرا و راه اندازی کسب و کار مورد نظر است

شرایط بیشتر

ایجاد اشتغال برای حداقل یک شهروند یا مقیم دائم کانادا

 

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا پایلوت منطقه‌ای BC PNP Entrepreneur Immigration – Regional Pilot

حداقل میزان دارایی

۳۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

۱۰۰ هزار دلار

نوع سابقه کاری

حداقل ۳ سال سابقه مالکیت کسب و کار یا تجربه مدیریت یاحداقل ۴ سال سابقه مدیریت در سطح ارشدیاحداقل ۱ سال سابقه مالکیت کسب و کار و تجربه مدیریت و همچنین حداقل ۲ سال سابقه مدیریت ارشد طی ۱۰ سال گذشته

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد (استان، اطلاعات را روی دراوهای قبلی منتشر می‌کند)

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

نیاز دارد

مصاحبه

در صورت درخواست استان

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

ابتدا دریافت ورک پرمیت و کار کردن به مدت حداقل ۱۲ ماه قبل از انتخاب استانی. سپس دریافت گواهی انتخاب استانی و اقدام برای اقامت دائم کانادادریافت اقامت دائم مشروط به اجرا و راه اندازی کسب و کار مورد نظر است

شرایط بیشتر

دریافت توافقنامه از نماینده محلی منطقه مورد نظر لازم است و نمایندگان محلی باید کارآفرینان را به برنامه منتخب استانی بریتیش کلمبیا BC PNP  ارجاع دهند.کارآفرینان باید برای حداقل یک شهروند یا مقیم دائم کانادا کار تمام وقت و دائمی ایجاد کنند.

 

برنامه کارآفرینی مانیتوبا Manitoba PNP Business Investor Stream (Entrepreneur Pathway)

حداقل میزان دارایی

۵۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

۲۵۰ هزار دلار برای کسب و کارهای واقع در منطقه مرکزی مانیتوبایا۱۵۰ هزار دلار برای کسب و کارهای بیرون از منطقه مرکزی منیتوبا

نوع سابقه کاری

حداقل ۳ سال سابقه مالکیت کسب و کار و تجربه مدیریتی یا تجربه مدیریت اجرایی در طی ۵ سال گذشتهصاحبان مشاغل در مقایسه با مدیران ارشد امتیاز بیشتری می‌گیرند.صاحبان مشاغل باید مالکیت حداقل %۳۳.۳ از کسب و کار را داشته باشند تا واجد شرایط دریافت امتیاز شوند.

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

قبل از سابمیت EOI، نباید بیش از یک سال از سفر به منطقه بابت تحقیق در مورد کسب و کار  مورد نظر گذشته باشد.

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

متقاضیان ابتدا ورک پرمیت دریافت می‌کنند. پس از راه اندازی کسب و کار در منیتوبا، آن‌ها برای اقامت دائم انتخاب می‌شوند.دریافت اقامت دائم مشروط به راه اندازی کسب و کار در استان است.

شرایط بیشتر

سرمایه گذاری باید در کسب و کارهای واجد شرایط انجام شود.حداقل برای یک شهروند یا مقیم دائم کانادا شغل ایجاد شود (شاغل شدن مالکان کسب و کار و/یا ایجاد شغل برای اقوام نزدیک آن‌ها در این دسته قرار نمی‌گیرد).

 

برنامه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مانیتوبا – Manitoba PNP Business Investor Stream Farm Investor Pathway

حداقل میزان دارایی

۵۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

۳۰۰ هزار دلار برای راه اندازی مزرعه در مناطق روستایی مانیتوبا

نوع سابقه کاری

حداقل ۳ سال سابقه مدیریت مزرعه یا مالکیت یک مزرعه و تجربه راه اندازی آن، با ارائه اسناد قابل بررسی.

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

نیاز دارد

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

۷۵,۰۰۰ دلار

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

متقاضیان ابتدا ورک پرمیت دریافت می‌کنند. پس از راه اندازی کسب و کار واجد شرایط در منیتوبا، برای اقامت دائم انتخاب می‌شوند.

شرایط بیشتر

سرمایه گذاری بر روی مزارعی که عمدتا با هدف کسب درآمد یسیو (passive) یا درآمد غیرفعال صورت بگیرد، قابل قبول نیست.

 

برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک New Brunswick PNP Entrepreneur Stream

حداقل میزان دارایی

۵۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

۱۵۰ هزار دلار

نوع سابقه کاری

داشتن حداقل ۳ سال سابقه مالکیت یک کسب و کار طی ۵ سال گذشتهیاداشتن حداقل ۵ سال سابقه مدیریت ارشد یک کسب و کار در ۵ سال اخیر

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد و باید برای استان منفعت اقتصادی داشته باشد.

سفر اکتشافی

نیاز دارد

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

۱۰۰,۰۰۰ دلار

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

درخواست برای اقامت دائم پس از دریافت گواهی انتخاب استانی

شرایط بیشتر

محدودیت سنی بین ۲۲ تا ۵۵ سالارائه نمره زبان CLB5 انگلیسی یا فرانسوی در هر چهار مهارت زبانیداشتن حداقل ۲ سال تحصیلات دانشگاهی تمام وقت

 

برنامه کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی نیوبرانزویک New Brunswick PNP Post Graduate Entrepreneur Stream

حداقل میزان دارایی

ندارد

حداقل میزان سرمایه گذاری

متقاضی باید ۱۰۰% مالکیت سهام یک کسب و کار واجد شرایط را داشته باشد.

نوع سابقه کاری

حداقل ۶ سال سابقه کاری در مشاغلی با کد ناک 0، A یا B طی ۱۰ سال گذشتهیا۱ تا ۵ سال سابقه کاری در مشاغلی با کد ناک 0، A یا B طی ۱۰ سال گذشته

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

ممکن است مورد نیاز باشد (طرح تجاری باید برای استان منفعت اقتصادی داشته باشد)

سفر اکتشافی

نیاز نیست

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

اقامت دائم پس از دریافت گواهی انتخاب استانی

شرایط بیشتر

محدودیت سنی بین ۲۲ تا ۴۰ سالارائه نمره زبان CLB7 انگلیسی یا فرانسوی در هر چهار مهارت زبانیحداقل ۲ سال تحصیلات دانشگاهی تمام وقت در یکی از دانشگاه‌ها یا کامیونیتی کالج‌های معتبر نیوبرانزویکداشتن مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) معتبر

 

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا Nova Scotia Nominee Program – Entrepreneur Stream

حداقل میزان دارایی

۶۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

۱۵۰ هزار دلار

نوع سابقه کاری

حداقل ۳ سال سابقه مالکیت یک کسب و کار و داشتن سهم حداقل %۳۳.۳ از آن، طی ۱۰ سال گذشتهیابیش از ۵ سال سابقه کاری به عنوان مدیر ارشد، طی ۱۰ سال گذشته

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد (استان، اطلاعات را بر روی دراوهای قبلی منتشر می‌کند)

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

در صورت خرید بیزینس لازم است.

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

ابتدا دریافت ورک پرمیت و راه اندازی بیزینس به مدت حداقل یک سال. سپس دریافت گواهی انتخاب استانی و اقدام برای اقامت دائم کانادادریافت اقامت دائم مشروط به رعایت الزامات برنامه است.

شرایط بیشتر

سابمیت پروفایل “ابراز علاقه‌مندی” (EOI)حداقل نمره CLB 5 در انگلیسی یا فرانسوی

 

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نوا اسکوشیا Nova Scotia Nominee Program -International Graduate Entrepreneur Stream

حداقل میزان دارایی

ندارد

حداقل میزان سرمایه گذاری

متقاضی باید مالکیت ۱۰۰% سهام یک کسب و کار واجد شرایط را داشته باشد.

نوع سابقه کاری

یک سال متوالی سابقه مالکیت یک کسب و کار در نوا اسکوشیا قبل از ارسال پروفایل “ابراز علاقه‌مندی  EOI”

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

نیاز دارد

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

اقامت دائم پس از دریافت گواهی انتخاب استانی

شرایط بیشتر

حداقل ۲ سال تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر نوا اسکوشیاحداقل نمره CLB7 در انگلیسی یا فرانسویداشتن ورک پرمیت معتبر در زمان سابمیت پروفایل EOI

 

برنامه کارآفرینی انتاریو Ontario Immigrant Nominee Program – Entrepreneur Stream

حداقل میزان دارایی

برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای واقع در تورنتوی بزرگ (GTA):  ۸۰۰ هزار دلاربرای سرمایه گذاری در کسب و کارهای واقع شده در بیرون از تورنتوی بزرگ (GTA): ۴۰۰ هزار دلاربرای کسب و کارهای مربوط به حوزه ارتباطات دیجیتال یا فناوری اطلاعات و ارتباطات (بدون توجه به مکان): ۴۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

در تورنتوی بزرگ (GTA): ۶۰۰ هزار دلار و داشتن حق مالکیت %۳۳.۳ از کسب و کار مورد نظربیرون از تورنتوی بزرگ (GTA): ۲۰۰ هزار دلار و داشتن حق مالکیت %۳۳.۳ از کسب و کار مورد نظرحوزه ارتباطات دیجیتال یا فناوری اطلاعات و ارتباطات: ۲۰۰ هزار دلار و داشتن حق مالکیت %۳۳.۳ از کسب و کار مورد نظر

نوع سابقه کاری

حداقل ۲۴ ماه سابقه کار تمام وقت طی ۵ سال گذشته به عنوان مالک یک کسب و کار یا به عنوان مدیر ارشد

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد (استان، اطلاعات را بر روی دراوهای قبلی منتشر می‌کند)

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

در صورت خرید بیزینس لازم است.

مصاحبه

در صورت درخواست استان، لازم است.

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

ابتدا دریافت ورک پرمیت، سپس درخواست برای اقامت دائم

شرایط بیشتر

امضای توافقنامه اجرایی با استان انتاریوحداقل نمره CLB4 در انگلیسی یا فرانسویایجاد حداقل ۲ شغل تمام وقت و دائمی برای شهروندان یا مقیمان دائم کانادا

 

برنامه مهاجرت استانی انتاریو – گروه شرکت‌ها Ontario Immigrant Nominee Program – Corporate Stream

این برنامه پایان یافته است.

حداقل میزان دارایی

ندارد

حداقل میزان سرمایه گذاری

۵ میلیون دلاریا۱۰ میلیون دلار در صورتی که بیزینس پیشنهادی مربوط به توسعه زمین یا یک شرکت اجاره‌ای باشد.

نوع سابقه کاری

در زمان اپلای برای این برنامه، باید حداقل ۳۶ ماه از زمان تاسیس شرکت بین‌المللی گذشته باشد.

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

ندارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

توصیه می‌شود.

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

متقاضی اصلی و کارمندان کلیدی شرکت در ابتدا ورک پرمیت یا همان ویزای کار موقت می‌گیرند، پس از طی مراحلی، باید برای اقامت دائم اقدام کنند.اخذ اقامت دائم مشروط به رعایت الزامات برنامه است.

شرایط بیشتر

به ازای درخواست هر کارمند کلیدی، باید ۵ شغل جدید برای شهروندان یا مقیمان دائم کانادا ایجاد شود.

 

برنامه کارآفرینی مناطق شمال غربی Northwest Territories Nominee Program – Entrepreneur Business Stream

حداقل میزان دارایی

برای کسب و کارهای واقع در یلونایف: ۵۰۰ هزار دلاربرای کسب و کارهای خارج از منطقه یلونایف: ۲۵۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

در منطقه یلونایف: ۳۰۰ هزار دلار و داشتن حق مالکیت حداقل %۳۳.۳ از کسب و کار مورد نظریاخارج از منطقه یلونایف: ۱۵۰ هزار دلار و داشتن حق مالکیت حداقل %۳۳.۳ از کسب و کار مورد نظریامبلغ یک میلیون دلار سرمایه گذاری

نوع سابقه کاری

سابقه کار مرتبط با بیزینس مورد نظر لازم است.

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

ندارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

نیاز دارد

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

۷۵ هزار دلار

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

ابتدا دریافت ورک پرمیت دو سالهپس از طی مراحلی، اقدام برای اقامت دائم. دریافت اقامت دائم مشروط به برآوردن الزامات برنامه است.

شرایط بیشتر

نمره CLB4 در انگلیسی یا فرانسویکسب و کار مورد نظر باید مزایای قابل توجهی برای مناطق شمال غربی داشته باشد از جمله ایجاد شغل برای ساکنان محلی

 

برنامه مجوز کار جزیره پرنس ادوارد Prince Edward Island PNP – Work Permit Stream

حداقل میزان دارایی

۶۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

۱۵۰ هزار دلار

نوع سابقه کاری

سابقه مدیریتی

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

توصیه می‌شود

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

اگر درخواست رد یا ارسال آن لغو شود، ۷۵۰۰ دلار از ۱۰ هزار دلار مبلغ اپلیکیشن فی بازپرداخت می‌شود.

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

ابتدا مجوز کار موقت دریافت می‌شود. برای ارسال درخواست ورک پرمیت، باید از استان نامه حمایتی بگیرید.پس از برآوردن تمام شروط و بندهای توافقنامه اجرایی با استان، گواهی انتخاب استانی دریافت می‌کنید.

شرایط بیشتر

داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلمنمره CLB4 در انگلیسی یا فرانسویمحدودیت سنی بین ۲۱-۵۹ سال

 

برنامه مالک/گرداننده مزرعه در ساسکاچوان Saskatchewan Immigrant Nominee Program – Farm Owner/Operator Category

حداقل میزان دارایی

۵۰۰ هزار دلار

حداقل میزان سرمایه گذاری

ندارد

نوع سابقه کاری

سابقه مالکیت و راه اندازی مزرعه با استفاده از شیوه‌های کشاورزی مشابه با آنچه که در مزرعه داری ساسکاچوان استفاده می‌شود.

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

ندارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

طرح تاسیس مزرعه (Farm Establishment Plan) مورد نیاز است.

سفر اکتشافی

نیاز دارد

مصاحبه

در صورت درخواست استان مورد نیاز است

ودیعه (deposit)

۷۵,۰۰۰ دلار

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

دریافت اقامت دائم پس از گرفتن گواهی انتخاب استانی

شرایط بیشتر

ارسال طرح تاسیس مزرعهامضای توافقنامه اجرایی با استان

 

برنامه تجاری یوکان Yukon Business Nominee Program

حداقل میزان دارایی

۵۰۰ هزار دلار (شامل ۳۰۰ هزار دلار دارایی نقدی)

حداقل میزان سرمایه گذاری

۳۰۰ هزار دلار و داشتن حداقل ۱/۳ مالکیت کسب و کاری که در آن با یک شهروند یا مقیم دائم کانادا شریک هستید.

نوع سابقه کاری

حداقل ۳ سال سابقه کارآفرینی/ مدیریت کسب و کار و حداقل ۵ سال سابقه کار مرتبط

سابقه مدیریتی

نیاز دارد

سیستم EOI

دارد

طرح تجاری (بیزینس پلن)

نیاز دارد

سفر اکتشافی

توصیه می‌شود. متقاضیان برای بازدیدهای قبلی امتیاز می‌گیرند.

مصاحبه

نیاز دارد

ودیعه (deposit)

ندارد

نتیجه برنامه: ورک پرمیت/ اقامت دائم

ابتدا دریافت ویزای کار ۲ سالهدریافت اقامت دائم مشروط به برآورده کردن الزامات برنامه است.

شرایط بیشتر

کسب و کار مورد نظر باید در حوزه‌ای استراتژیک باشد، طبق آنچه که توسط منطقه مشخص شده است.در شبکه ارزیابی باید امتیاز بالای ۶۵ کسب کنید.

 

اخذ اقامت دائم کانادا پس از سرمایه گذاری

بسته به روش سرمایه گذاری شما که فدرالی یا استانی باشد، روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا با هم متفاوت است.

اخذ اقامت دائم کانادا در روش سرمایه گذاری فدرال دو گزینه وجود دارد: 

دریافت ویزای کار موقت یا دریافت مستقیم اقامت دائم.شما می توانید PR یا اقامت دائم کانادا را مستقیماً از طریق برخی برنامه های سرمایه گذاری دولتی مانند راه اندازی و خوداشتغالی دریافت کنید، اما در موارد دیگر، مانند زمانی که یک شرکت خریداری می کنید یا ثبت نام می کنید و شرکتی را تحت عنوان مالک-اپراتور یا ICT ایجاد می کنید. برنامه ها، ابتدا باید ویزای کار دریافت کنید. دريافت كردن.پس از ورود به کانادا، ایجاد یا توسعه کسب و کار خود و دریافت مجوز کار، می توانید با استفاده از سیستم اکسپرس انتری و یکی از زیرگروه های آن مانند Federal Skilled Worker FSW یا Canadian Experience CEC برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

اخذ اقامت دائم کانادا در روش سرمایه گذاری استانی دو گزینه وجود دارد: 

دریافت ویزای کار موقت یا دریافت مستقیم اقامت دائم.در صورت دریافت مجوز کار و ورود به کانادا، برنامه های کارآفرینی برخی استان ها از شما می خواهد که در مدت زمان مشخصی کسب و کار مورد نظر خود را در آنجا ایجاد کنید، یک توافق نامه اجرایی با استان امضا کنید و اگر به شرایط توافق نامه پایبند هستید، ارسال کنید. درخواست برای گزینش استانی از استان مورد نظر گواهی انتخاب استانی بگیرید و در آخر. پس از رسیدن به این مرحله، می توانید برای اقامت دائم کانادا به همان استان اقدام کنید.

در صورت دریافت ورک پرمیت از طریق برنامه‌های کارآفرینی استانی، پس از ورود به کانادا ملزم به راه اندازی کسب و کار هستید و باید بیزینس شما فعال باشد.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص