ویزای دانش آموزی
ویزای دانش آموزی

ویزای دانش آموزی

ویزاکانادیا

تمکن مالی برای ویزای دانش آموزی کانادا

تمکن مالی از جمله مدارک مهم برای ويزاي دانش آموزي کانادا است. اگر به عنوان پدر و مادر دانش آموز قصد دارید اسپانسر مالی وی شوید باید بتوانید به سفارت کانادا اثبات کنید:

۱. پول کافی برای تأمین هزینه‌‏های تحصیل و زندگی یک سال فرزند خود را دارید.

۲. از وضعیت و ثبات مالی خوبی برخوردار هستید.

۳. در صورت همراهی فرزندتان باید مبلغ بیشتری تمکن مالی برای مخارج زندگی خودتان هم در کانادا نشان دهید.

( مبالغ مالی و مدارک مالی که برای اسپانسری فرزندتان و همچنین پرونده ویزای همراه خود (در صورت همراهی فرزند) ارائه می‌‏دهید باید به گونه‌‏ای باشد که آفیسر را قانع و آسوده خاطر کند که پس از ورود به کانادا فرزندتان و شما هیچ مشکلی مالی برای تامین هزینه‏‌های تحصیل و زندگی نخواهید داشت)

 

مراحل اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

پس از آماده کردن مدارک لازم برای ویزای دانش‌آموزی کانادا حالا نوبت اپلای و ارسال مدارک به سفارت کانادا است:

۱. وارد سایت اداره مهاجرت کانادا به آدرس cic.gc.ca شوید.

۲. از بین انواع ویزا، گزینه Study را انتخاب کنید.

۳. در صفحه جدید بر روی گزینه Get a Study Permit کلیک کنید.

۴. مجددا وارد صفحه جدیدی می‌‏شوید. بر روی گزینه How to Apply کلیک کنید.

۵. پس از آن در صفحه جدید در قسمت Apply Online به سوالات پاسخ دهید.

۶. سپس در قسمت Create an Account اکانت بسازید و اطلاعات لازم را وارد کنید.

۷. به تمام سوالات اپلیکیشن به درستی پاسخ دهید.

۸. در پایان در قسمت مدارک تمام مدارک خواسته شده را آپلود کنید.

۹. پس از آپلود مدارک در صورتی که فرزند شما ۱۴ سال و بالاتر دارد و قبلا در مراکز درخواست ویزای کانادا و یا اصطلاحا VAC انگشت نگاری انجام نداده باشد، باید گزینه درخواست انگشت نگاری را تیک بزنید.

۱۰. در پایان اطلاعات بانکی را وارد و هزینه اپلیکیشن و هزینه انگشت نگاری را پرداخت کنید.

۱۱. از یکی از دفاتر VAC کانادا در کشورهای اطراف ایران برای فرزندتان وقت انگشت نگاری بگیرید.

۱۲. مدتی پس از سابمیت پرونده، نامه انگشت نگاری برای شما ارسال می‌‏شود.

۱۳. فرزندتان باید نامه انگشت نگاری و مدارک شناسایی‏‌اش را در تاریخ مشخص شده به دفتر VAC برده و انگشت نگاری انجام دهد.

۱۴. تبریک می‌‏گوییم. فرزند شما Pass Request و ویزا شد.

۱۵. پاسپورت فرزندتان را برای درج لیبل ویزا به سفارت کانادا در یکی از کشورهای اطراف بفرستید.

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

اگر والدین دانش آموزی هستید که در کانادا تحصیل می کند، می توانید با فرزند خود مطابق با قوانین مهاجرت کانادا سفر کنید. برای این کار باید ویزای دانشجویی بگیرید. شما بدون شک سوالات زیادی در این زمینه دارید. در بخش‌های بعدی، شرایط لازم برای ویزای دانشجویی همراه و مدارک مربوطه را بررسی خواهیم کرد.

(تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی یا ویزای کار کانادا این مزیت را دارد که پس از دریافت یکی از این نوع ویزاها، فرزند شما می تواند به صورت رایگان در مدارس دولتی کانادا تحصیل کند.)

 

تحصیل دانش آموزی در کانادا

در مدارس کانادا، آموزش معمولا از سن 5 سالگی شروع می شود و تا سن 18 سالگی ادامه می یابد. مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان چندین سطح آموزشی هستند که در مدارس کانادا ارائه می شوند. در واقع، سطوح راهنمایی و دبیرستان در مؤسسات خاصی با هم ترکیب شده اند تا پایه های 6 تا 12 را در بر گیرند.

دانش آموزان دبیرستانی در کانادا ملزم به مطالعه تعداد معینی دروس در هر پایه هستند. تصور کنید فرزند شما کلاس دهم را در ایران به پایان رسانده و اکنون قصد دارد در کلاس یازدهم در کانادا ثبت نام کند. نتیجه درخواست او ممکن است کمی شوکه کننده باشد و مدرسه او را دوباره در کلاس دهم پذیرش کند. چرا ممکن است بپرسید؟

دلیلش آن است که یک سری از دروسی که در برنامه درسی پایه دهم کانادا وجود دارد، در برنامه درسی پایه دهم ایران وجود نداشته و بنابراین فرزند شما مجددا باید پایه دهم را در کانادا بخواند تا دروس مورد نیاز برای این پایه را پوشش دهد.

 

آمار ویزای دانش آموزی کانادا

دولت کانادا هر ساله تعدادی ویزای دانش‌آموزی صادر می‌کند که بخشی از آن شامل صدور ویزا برای دانش آموزان ایرانی است. البته لازم به ذکر است که این نوع ویزا نسبت به دیگر ویزاهای تحصیلی در مقاطع دانشگاهی آمار کمتری دارد.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص