ویزای خرید بیزینس در کانادا
ویزای خرید بیزینس در کانادا

ویزای خرید بیزینس در کانادا

ویزاکانادیا

امروزه خرید یا راه اندازی کسب و کار در یک کشور یکی از راه های اخذ ویزای کار کانادا و سپس اقامت دائم می باشد. در واقع می توانید با استفاده از این روش سرمایه گذاری به کانادا مهاجرت کنید و کسب و کار خود را در آنجا به طور دائم حفظ کنید. شرکت یا کسب و کار مورد نظر می تواند یک فروشگاه یا یک رستوران باشد. محل کسب و کار ممکن است اجاره یا متعلق به مالک باشد.

خرید بیزینس آماده در کانادا

اگر می خواهید کسب و کاری در کانادا راه اندازی کنید، دو انتخاب دارید. یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید یا یک کسب و کار فعلی را خریداری کنید. تصمیم شما پیامدهای مالیاتی متفاوتی خواهد داشت و بر میزان مالیات بر درآمد از دارایی های آن شرکت تأثیر می گذارد.در کانادا دو راه برای به دست آوردن یک شرکت عامل وجود دارد. یا قیمت تعیین شده ای برای کل شرکت می پردازید، یا سهامی را خریداری می کنید که باید بیش از 51 درصد از شرکت را نمایندگی کند. تغییر در مالکیت سهام شرکت تاثیری بر ارزش مالیاتی دارایی های شرکت نخواهد داشت زیرا یک شرکت یک شخص حقوقی مجزا است و می تواند دارایی را به نام خود در اختیار داشته باشد.

روش‌های یافتن و خرید کسب و کار در کانادا
 

قبل از خرید باید بدانید که چگونه یک شرکت را در کانادا پیدا کنید. از آنجایی که خرید یک کسب و کار در کانادا عملیات آسانی نیست، اگر برای اولین بار است که این کار را انجام می دهید، مطمئن شوید که از یک یا چند استراتژی زیر برای مکان یابی و سپس خرید کسب و کار ایده آل در کانادا استفاده می کنید:

  1. مجلات و خبرنامه‌های سرمایه‌گذاری تجاری که اغلب در مناطق پرجمعیت یافت می‌شوند. به عنوان مثال، در جنوب انتاریو، تعدادی از نشریات رایگان مانندBusiness Exchange وجود دارند که در قفسه‌های مجله فروشی‌ها در سراسر منطقه تورنتوی بزرگ (GTA) قابل دسترسی است.
  2. برخی نشریات تجاری تخصصی وجود دارند که مربوط به صنعت مورد نظری که می‌خواهید در آن کار کنید است؛ بنابراین آن‌ها نیز یک منبع مفید دیگر محسوب می‌شوند، چرا که اغلب کسب و کارهای مربوطه برای فروش در این بخش طبقه بندی شده‌اند. شما می‌توانید فهرست بسیاری از مجلات تجاری کانادا را به صورت آنلاین درسایت مطبوعات تجاری کانادا پیدا کنید.
  3. روزنامه‌ها همچنین بخش‌هایی را دسته بندی کرده‌اند که در آن شما می‌توانید لیست کسب و کارهای محلی را پیدا کنید. به دنبال کسب و کارهای واقعی و محلی باشید، اما نسبت به فرصت‌های کسب و کار مشکوک و مبهم، با احتیاط عمل کنید.
  4. اینترنت سرعت کسب و کارها را تسریع می‌کند و در نتیجه امکان برقراری ارتباط میان کسب و کارهای مختلف در سراسر جهان بسیار آسان‌تر می‌شود. از طریق سایت‌های فروش کسب و کار می‌توانید بیزینس مورد نظر خود را پیدا کنید.
  5. ارتباط کلامی و محاوره‌ای می‌تواند یک راه عالی برای یادگیری و کسب آگاهی در مورد کسب و کاری باشد که مالک آن قصد فروشش را داشته باشد ولی شاید در لیست آگهی‌های بیزینس‌های فروشی ذکر نشده باشد. شبکه‌های ارتباطی و رویدادهای شغلی می‌توانند دسترسی شما به این کانال‌های اطلاعاتی را فراهم کنند، برای مثال می‌توانید با بانکدار، وکیل و یا حسابدار خود تماس برقرار کرده و از وجود چنین موقعیت‌هایی مطلع شوید.
  6. کارگزاران و واسطه‌هاهنگامی که به یک فروشنده جهت انجام معامله کمک می‌کنند، کمیسیون دریافت می‌کنند. یک کارگزار خوب یک منبع عالی است؛ ولی یک کارگزار نیمه حرفه‌ای که به صورت نیمه وقت فعالیت می‌کند، به احتمال زیاد نمی‌تواند کمک چندانی به جستجوهای شغلی شما بدهد. بهترین راه برای پیدا کردن کارگزار این است که با شبکه افراد پیرامون خود ارتباط برقرار کرده و درباره افراد مورد اعتمادی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، سوال کنید.

ویزای خرید بیزینس در کانادا

کارگزاران و واسطه‌ها می‌توانند در موارد زیر به شما کمک کنند
  1. غربالگری کسب و کارهای پیشنهادی برای شما: کارگزاران خوب، بسیاری از کسب و کارهایی را که از آن‌ها خواسته می‌شود به فروش برسانند را رد می‌کنند؛ چرا که فروشنده اسرار و اطلاعات کامل مالی را ارائه نمی‌دهد و یا این که کسب و کار بیش از حد گران قیمت است. بنابراین اقدام از طریق کارگزار به شما کمک می‌کند از این خطرات بد اجتناب کنید.
  2. کمک به شما در تعیین علایق: یک کارگزار خوب با کسب اطلاعات در مورد مهارت‌ها و علایق شما شروع به کار می‌کند و سپس به شما کمک می‌کند تا بیزینس مناسب را انتخاب کنید. با کمک یک دلال بیزینس، ممکن است متوجه شوید که یک صنعت که هرگز به آن توجه نکرده‌اید، برای شما ایده آل است.
  3. مذاکره: رویه مذاکره بخش مهمی است که کارگزاران نقش خود را در آن ایفا می‌کنند. آن‌ها به هر دو طرف کمک می‌کنند تا بر روی هدف نهایی متمرکز شوند و نسبت به هر مشکلی که ممکن است به وجود آید، آرامش خود را حفظ نمایند.
  4. کمک به انجام کارهای اداری:دلالان از آخرین قوانین و مقررات آگاهی دارند که این بر همه چیز از جمله دریافت مجوز و سرمایه‌گذاری و تامین سپرده تاثیر می‌گذارد. آن‌ها همچنین کارآمدترین روش‌های کاهش تشریفات اضافی را می‌‌دانند که می‌‌تواند طول فرآیند خرید را به اندازه چند ماه کاهش دهد. در مجموع کار کردن با یک واسطه، ریسک برخی اشتباهات را کاهش می‌دهد.

سایت‌های مرتبط با فروش بیزینس در کانادا

تعدادی سایت معتبر در کانادا وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها و انتخاب شهر یا استان مورد نظر خود، بیزینس‌های موجود برای فروش را ببینید:

  1. Business Exchange
  2. Business for Sale
  3. Business Sell Canada
  4. BuyAndSellBusiness.com
  5. Canadian Realtor
 
دو توصیه به خریداران و فروشندگان
 
 

۱.خریداران مشاغل باید احتیاط کنند زیرا بسیاری از فرصت‌های شرکتی که برای فروش ارسال می‌شوند دارای شرایط متورم یا گمراه‌کننده هستند. بهتر است در صورتی که یک آینده شغلی بیش از حد خوب به نظر می رسد که درست باشد، احتیاط کنید. همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، اگر درآمد 4000 دلار در هفته کار از خانه ساده بود، همه به دنبال سرمایه گذاری در چنین فرصت هایی بودند.

۲.به عنوان یک فروشنده، ممکن است بخواهید قبل از عرضه شرکت خود در بازار آزاد ابتدا با افراد نزدیک خود صحبت کنید. این امکان وجود دارد که شما قبلاً کارگری داشته باشید که در مورد اداره شرکت شما آگاه است و مشتاق به دست آوردن آن است. کاندیداهایی که قبلاً به کار شما ابراز علاقه کرده اند، چه از طریق مشتریان و چه از طریق تأمین کنندگان، نیز گزینه های بسیار خوبی هستند.

 
موارد مهمی که قبل از خرید بیزینس باید به آن‌ها توجه کنید
 

در زیر فهرستی از مواردی آورده شده که باید قبل از تصمیم گیری برای خرید یک بیزینس در کانادا حتما آن‌ها را ارزیابی کنید تا در معرض کلاهبرداران و بیزینس‌های اشتباه قرار نگیرید.

 

1– فهرست موجودی

این فهرست شامل تمام کالاها و لوازمی است که می‌توان آنها را فروخت یا در پشتیبانی مشتری استفاده کرد. روند بررسی موجودی باید با حضور شما یا نماینده مجاز شما انجام شود. شما باید از وضعیت موجودی، آنچه در حال حاضر در دسترس است، و نحوه نگاه آن به پایان سال مالی قبل و سال قبل از آن آگاه باشید. موجودی نیز باید ارزیابی شود.

 
۲– اثاثیه، وسایل، تجهیزات و ساختمان
 

این شامل تمام کالاها، لوازم اداری و منابع مالی است. لیستی با نام هر قطعه از تجهیزات و شماره مدل باید از فروشنده درخواست شود. پس از آن، وضعیت فعلی تجهیزات، ارزش آن در زمان خرید، ارزش آن در بازار کنونی، و خرید یا اجاره بودن آن را مشخص کنید. بررسی سرمایه‌گذاری فروشنده در افزایش قابلیت‌های نگهداری و تعمیر تجهیزات. دریابید که چه تغییراتی در ساختار یا چیدمان شما برای رفع نیازهای شما ضروری است.

 
۳. نسخه‌ های تمام قراردادها و اسناد قانونی

قراردادها هر گونه اسناد الزام آور قانونی برای تجارت هستند، مانند قراردادهای اجاره و خرید، قراردادهای توزیع، قراردادهای فرعی، قراردادهای فروش، قراردادهای اتحادیه، قراردادهای کاری و غیره. تمام اسناد حقوقی دیگر مانند بیمه نامه ها، ثبت علامت تجاری، حق امتیاز و غیره را نیز بررسی کنید.اگر به فکر سرمایه گذاری در آن هستید، از یک وکیل بخواهید که هر کسب و کاری را که دارای دارایی معنوی ارزشمندی است ارزیابی کند. شما باید جزئیات مربوطه را در مورد قراردادهای مربوط به اجاره املاک و مستغلات جمع آوری کنید.

 
۴. تاسیس و ادغام

اگر بیزینس مورد نظر یک شرکت است، حتما بررسی کنید که در کدام استان یا ایالت ثبت شده ‌است و آیا این شرکت به عنوان یک شرکت خارجی در استان خود فعالیت می‌‌کند.

 
۵. عواید مالیاتی مربوط به سه سال گذشته

بسیاری از کارآفرینان مشاغل کوچک از شرکت های خود برای اهداف شخصی استفاده می کنند. آنها ممکن است اقلامی را برای استفاده شخصی خریداری کنند و آنها را به حساب تجاری واریز کنند، با استفاده از بودجه شرکت سفر کنند، یا همسر خود را به نمایشگاه‌های تجاری ببرند. به منظور تعیین ارزش خالص شرکت، باید توانایی های تحلیلی خود را با توانایی های حسابدار خود ترکیب کنید.

 
۶. اظهارنامه‌‌های مالی مربوط به سه سال گذشته
 

این اظهارنامه ها از جمله تمام رکوردهای مالی را ارزیابی کنید و آن‌ها را با بازده مالیاتی خود مقایسه کنید. این کار به خصوص برای تعیین قدرت درآمدزایی یک کسب ‌و کار مهم است.

 
۷. سوابق فروش

شما باید داده های فروش ماهانه 36 ماه گذشته را بررسی کنید، حتی اگر مبلغ فروش در صورت های مالی ذکر شود. در صورت وجود چند محصول، فروش خود را به دسته های مختلف محصول تقسیم کنید. فروش نسیه و نقد کالا را جدا کنید. این بینش را در مورد چرخه های تجاری ارائه می دهد و یک شاخص مفید از عملیات فعلی هر شرکت است.

 
۸. لیست کامل بدهی‌‌ها

فهرستی از بدهی ها را با یک وکیل و حسابدار مستقل بررسی کنید تا هزینه های احتمالی و پیامدهای قانونی را ارزیابی کنید. بررسی کنید که آیا مالک از دارایی‌ها به عنوان وثیقه برای وام‌های کوتاه‌مدت مانند تجهیزات سرمایه یا حساب‌های دریافتنی استفاده کرده است. به غیر از تعهدات قانونی، حسابدار شما باید به دنبال بدهی های خارجی مانند مطالبات کارکنان، تسویه حساب های خارج از دادگاه و غیره نیز باشد.

 
۹. تمام حساب‌های دریافتی

این حساب‌ها را به مدت‌های ۳۰ روزه، ۶۰ روزه، ۹۰ روزه و فراتر از آن تقسیم کنید. چک کردن دوره دریافت مطالبات مهم است زیرا هر چه مدت زمان آن‌ها طولانی‌تر باشد، ارزش حساب کمتر است. همچنین باید فهرستی از ۱۰ حساب برتر تهیه نموده و اعتبار آن‌ها را بررسی کنید.

 
۱۰. تمام حساب‌های پرداختی

مانند حساب‌های دریافتی، حساب‌های پرداختی نیز باید به مدت‌های ۳۰ روزه، ۶۰ روزه و ۹۰ روزه تقسیم شوند. این مهم است که مشخص کنید چقدر پول نقد از طریق شرکت جریان دارد. در مورد پرداخت‌های بیش از ۹۰ روز، باید بررسی کنید تا ببینید آیا هیچ کدام از طلبکاران حق حبس دارایی‌ های شرکت را دارند یا خیر.

 
۱۱. اعلام بدهی

این شامل همه یادداشت‌های مهم، وام‌ها و هر بدهی دیگری است که کسب ‌و کار مربوطه آن را تایید کرده ‌است. به هر گونه سرمایه‌گذاری تجاری که در خارج از حوزه‌های عادی انجام شده‌ باشد، توجه داشته باشد. به سطح وام‌‌های اعطایی به مشتریان نیز نگاهی داشته باشید.

 
۱۲. بازگشت کالا

آیا کسب ‌و کار دارای نرخ مرجوعی کالای بالایی است؟ آیا این نرخ در سال گذشته افزایش یافته ‌است؟ اگر اینطور است، آیا می‌‌توانید دلایل آن را مشخص کرده و مشکلات را تصحیح کنید؟

 
۱۳. الگوهای مشتری

اگر شرکت شما در بازاری فعالیت می‌کند که می‌توان مشتریان را در آن ردیابی کرد، باید مشخصات مشتریان فعلی خود را بدانید، مانند تعداد خریدارانی که برای اولین بار هستند. در طول یک سال گذشته، چند مشتری از دست داده اید؟ شلوغ ترین دوره سال برای خرید مشتریان فعلی چه زمانی است؟ کدام محصولات محبوب ترین هستند؟

 
۱۴. استراتژی‌های بازاریابی

باید بدانید صاحب کسب‌ و کار چگونه مشتریان را جذب می‌کند؟ آیا او از طریق ارائه تخفیف، تبلیغات گسترده و یا کمپین‌های روابط‌ عمومی این کار را انجام می‌دهد؟ شما باید نسخه‌‌هایی از تمام سیاست‌ها و ادبیات فروش بیزینس دریافت کنید تا ذهنیتی درباره نحوه فروش و ارتباط با مشتری داشته باشید.

 
۱۵. هزینه‌های تبلیغات

هزینه‌‌های تبلیغات را آنالیز نمایید. اغلب برای یک کسب ‌و کار بهتر است که با هزینه کردن برای تبلیغات در طول ماه پایانی سال مالی، سود پایان سال خود را تا سال آینده به تعویق بیندازد.

 
۱۶. چک کردن قیمت‌‌ها

لیست قیمت فعلی و برنامه‌های تخفیف برای همه محصولات، تاریخ آخرین افزایش قیمت و درصد افزایش را حتما مورد ارزیابی قرار دهید. ممکن است شما به عقب برگردید و به افزایش قیمت قبلی نگاه کنید تا ببینید چه درصدی بوده و مشخص نمایید که چه زمانی می‌‌توانید قیمت‌‌ها را دوباره بالا ببرید.

 
۱۷. تاریخچه صنعت و بازار آن

شما باید صنعت مورد نظر و اهداف تجاری بخش‌‌های خاص بازار را تجزیه و تحلیل کنید. شما باید بدانید که آیا فروش در این صنعت و همچنین در بازار مربوط به آن، در حال رشد، کاهش، یا رکود باقی مانده ‌است. این برای تعیین پتانسیل سود در آینده بسیار مهم است.

 
۱۸. موقعیت و محل قرارگیری

موقعیت فیزیکی کسب و کار و منطقه ای که در آن واقع شده است را بررسی کنید. برای شرکت‌های کوچک و مغازه‌هایی که عمدتاً مشتریان خود را از مناطق تجاری مربوطه خود تأمین می‌کنند، این بسیار مهم است. شما باید با در نظر گرفتن محیط رقابتی، جمعیت شناسی و فضای اقتصادی، یک بررسی دقیق از محل کسب و کار و مناطق تجاری مجاور انجام دهید. نقشه ای از مشاغل محلی که خدمات ارائه می دهند تهیه کنید. علاوه بر این، دریابید که آیا مشخصات منحصر به فردی برای تحویل محصول وجود دارد یا هر مشکلی در حمل و نقل یا عرضه محصول به بازار وجود دارد.

 
۱۹. شهرت و اعتبار کسب ‌و کار

تصویر بیزینس در چشم مشتریان و تامین کنندگان بسیار مهم است. همانطور که گفته شد، تصویر یا شهرت یک کسب ‌و کار می‌تواند یک دارایی محسوب شود. برای تشخیص میزان اعتبار بیزینس مورد نظرتان با مشتریان، تامین کنندگان، کارکنان بانک و همچنین صاحبان دیگر کسب و کارهای فعال در منطقه مشورت و گفتگو نمایید.

 
۲۰. روابط فروشنده و مشتری

شما باید بفهمید که آیا هیچ یک از مشتریان با مالک فعلی کسب ‌و کار ارتباط خاصی دارند یا خیر. چه مدت است که چنین ارتباطی با شرکت وجود دارد؟ این مشتری یا مشتریان خاص چه درصدی از کسب ‌و کار این شرکت را تشکیل می ‌دهند؟ آیا این مشتری در صورت تغییر مالکیت به خرید از شرکت ادامه خواهد داد؟

 
۲۱. حقوق‌های بالا

ممکن است برخی از دستمزدها افزایش بی رویه داشته باشند یا شاید مالک فعلی نام فردی را در لیست حقوق گذاشته باشد که برای شرکت کار نمی‌‌کند، ولی با او نسبت فامیلی داشته باشد. همه این احتمالات باید مورد بررسی قرار بگیرند.

 
۲۲. فهرست کارمندان فعلی و نمودار سازمانی
 

یک دارایی عالی می تواند کارمندان فعلی باشد، به ویژه کارکنان ضروری. نمودار سازمانی را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود چه کسی مسئول هر بخش است. علاوه بر این، شما می خواهید به رویه های مدیریت شرکت نگاه کنید و دستمزد و ساعات کار هر کارمند را یاد بگیرید. شما باید قراردادهای اداری و سایر اسناد مربوط به کارمندان را بررسی کنید.

 
۲۳. الزامات CCOHS

تحقیق کنید که آیا این مرکز تمام الزامات ایمنی و سلامت شغلی را برآورده کرده است و آیا قبلا مورد بازرسی قرار گرفته است یا خیر. اگر احساس می‌کنید که فروشنده در این رابطه پنهان کاری می‌کند و چیزهایی را می‌‌بینید که احساس می‌کنید ممکن است دارای ایمنی کافی نباشند، می‌توانید از اداره ایمنی و سلامت شغلی (CCOHS) درخواست کنید که به بازرسی از محل اقدام کند.

 
۲۴. بیمه

دریابید که از چه نوع بیمه ای برای اداره شرکت و تمامی اموال آن استفاده می شود. اطلاعاتی در مورد نمایندگان شرکت محلی و همچنین هزینه حق بیمه درج کنید. در صورت وقوع آتش سوزی یا بلایای شدید دیگر، برخی از مشاغل بدون بیمه فعالیت می کنند و ممکن است در خطر باشند.

 
۲۵. مسئولیت محصول

اگر شما یک شرکت تولیدی را خریداری می‌کنید، باید بیمه مسئولیت محصولات مورد توجه ویژه‌‌ای قرار داشته باشد. پوشش بیمه می‌تواند به طور چشمگیری از یک سال تا سال دیگر تغییر کند و این می‌تواند به طور قابل ‌توجهی بر جریان نقدی یک شرکت تاثیر بگذارد.

 

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس
 
بیزینس مورد نظر خود را پیدا کنید
 

دنبال کسب و کاری باشید که با مهارت‌ها، تجارب کاری و میزان سرمایه شما مطابقت داشته باشد.

یک کارگزار یا واسطه تجاری استخدام کنید
 

هیچ قانونی وجود ندارد که به شما بگوید شما نمی‌توانید کسب و کار مورد نظر خود را به تنهایی پیدا کنید، اما از آنجا که شما یک فرد خارجی هستید، بهتر است از یک کارگزار که از قوانین داخلی مربوط به کسب و کار کشور کانادا آگاه است، کمک بگیرید تا بیزینس درستی را انتخاب کنید.

طرح تجاری (بیزینس پلن) خود را آماده کنید
 

طرح تجاری‌ که تهیه می‌کنید باید منعکس کننده برنامه‌ها و پروژه‌های مالی شما باشد و مهمتر از همه باید نشان دهد که چطور کسب و کاری که به دست گرفته‌اید بر کشور کانادا و شهروندان آن تاثیر مثبت خواهد گذاشت و منجر به گسترش بیزینس، همچنین حفظ یا ایجاد اشتغال برای کانادایی‌ها می‌شود.

در مورد خرید کسب و کار مورد نظر مذاکره و در نهایت آن را خریداری کنید
 

در این مرحله با کمک کارگزار می‌توانید بررسی‌ها و تحقیقات لازم را در مورد کسب و کار موجود انجام دهید و در نهایت از پس پیچیدگی‌های مذاکره برآیید و در مورد معامله توافق کنید و اوراق مربوط به آن را امضا کنید.

برای دریافت مجوز LMIA درخواست دهید
 

اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) را به شما اعطا می کند، و اگر بتوانید از طریق ارائه اسناد کافی و یک طرح تجاری قانع کننده به آنها نشان دهید که این کار را انجام می دهد، مطلوب خواهد بود. بنابراین بر بازار کار کانادا و کارگران آن تأثیر منفی نخواهد گذاشت و برعکس، اقتصاد این کشور را رونق خواهد داد.قابل ذکر است، دریافت پیشنهاد شغلی برای دریافت مجوز LMIA از طریق رویکرد خرید تجاری، نیازی به یک ماه تبلیغات در وب سایت ها و رسانه های کانادایی ندارد.

برای ویزای کار موقت اقدام کنید
 

پس از اینکه مجوز مثبت LMIA را از اداره کار کانادا دریافت کردید، با تهیه مدارک لازم برای ورک پرمیت کانادا و ویزای کار اقدام کنید.

۵ اشتباهی که هنگام خرید کسب و کار در کانادا باید از آن جلوگیری کنید

 
1- بررسی نکردن دقیق سوابق کسب و کار مورد نظر
 

بررسی سوابق حقوقی، مالی و تجاری کسب‌وکاری که می‌خواهید بخرید، به عنوان دقت نظر شناخته می‌شود. بررسی کنید که شرکت یا کسب‌وکار مورد نظر مالیات معوقه، گردش مالی کم، یا دعوای بزرگی که علیه آن معلق است نداشته باشد. با کمک این مطالعه جامع می توانید بهترین قیمت را برای خرید انتخاب کنید.

 
2- خرید با اهداف اشتباه
 

اطمینان حاصل کنید که بیزینس مورد نظر با اهداف و برنامه‌های راهبردی فعلی شما تطابق دارد و مهارت و دانش لازم برای اجرای موفقیت آمیز آن را دارا هستید.

 
3- نادیده گرفتن فرهنگ کسب و کار مورد نظر
 

فرهنگ کسب و کار، که تجسمی از ارزش ها و اهداف یک شرکت است، به نحوه رفتار افراد در محل کار اشاره دارد. سبک مدیریت کسب و کار، رفتار کارکنان، رویه های عملیاتی و برنامه های جبران خسارت را بررسی کنید. اگر مغایرت های قابل توجهی را کشف کردید، در نظر بگیرید که آیا خرید این شرکت برای بستن این حفره ها ارزشمند است یا خیر.

 
4- فکر نکردن کافی در مورد اهداف و برنامه‌های پس از خرید کسب و کار
 

از آنجایی که عدم اطمینان و عدم شفافیت اهداف و برنامه‌های کاری می‌تواند بر میزان اشتیاق و اعتماد به نفس و نظم تاثیر بگذارد و منجر به خروج کارکنان از شرکت و یا از دست دادن مشتریان شود، برنامه‌‌های خود را با سهامداران و افراد ذینفع سریعا و صادقانه در میان بگذارید. در مورد آنچه که قرار است ثابت بماند و آنچه که ممکن است در آینده تغییر کند رویکرد شفافی داشته باشید.

 
5- دیر اقدام کردن برای دریافت حمایت مالی بانک‌ها
 

قبل از مذاکره در مورد قیمت با فروشنده، دریابید که آیا برای خرید کسب و کار خود به کمک مالی و تامین مالی از بانک های کانادایی نیاز دارید یا خیر. آنها می توانند به شما در تعیین مقداری که می توانید به راحتی وام بگیرید کمک کنند تا بتوانید با آگاهی بیشتر به فروش نزدیک شوید.اگر صبر کنید، تراکنش شما به خطر می افتد زیرا ممکن است بانک پول مورد نیاز شما را به شما ندهد یا ممکن است آن را با شرایطی به شما بدهد که وقتی فروشنده قیمت فروش تجاری را تعیین کرد، نتوانید آنها را برآورده کنید. آنها را نداشته باشند.

 

مزایای خرید بیزینس در کانادا
 
  1. از قبل مجوزهای لازم برای کسب و کار مورد نظر گرفته شده است.
  2. شهرت و اعتبار لازم را دارد.
  3. مشتری‌های قبلی دارد و نیاز به تبلیغات اولیه برای جذب مشتری نیست.
  4. فروش و سود دهی دارد و نیاز به شروع از صفر نیست.
  5. نیاز به داشتن مدرک زبان برای گرفتن ویزای کار نیست.
  6. امکان دریافت ویزای کار همراه برای همسر و تحصیل رایگان فرزندان در مدرسه وجود دارد.
  7. امکان دریافت اقامت دائم کانادا از طریق آن وجود دارد.
معایب خرید بیزینس در کانادا
  1. امکان بررسی دقیق (due diligence) سوابق کسب و کار مورد نظر به سختی ممکن است. به دلیل اینکه خودتان در کانادا حضور ندارید، ممکن است کارگزار تجاری شما اطلاعات درست و دقیقی از سوابق شرکت یا کسب و کاری که قصد خرید آن را دارید، ارائه ندهد.
  2. انطباق دادن مدارک شرکت و بررسی صحت آن‌ها دشوار است. ممکن است فروشنده به ظاهر مدارک مالی و حقوقی درستی به شما نشان دهد ولی در باطن مدارک جعلی باشند یا در بخش‌هایی از آن تغییراتی ایجاد شده باشد.
  3. ممکن است فروشنده کسب و کار موجود را به مبلغی خیلی بیشتر از ارزش واقعی آن به شما بفروشد.
  4. اعمال رویه‌ها و تغییرات جدید ممکن است با دیدگاه‌های متناقض و مخالف همراه باشد.
  5. عدم انتخاب یک بیزینس درست که متناسب با مهارت‌ها، تجارب و اهداف تجاری شما باشد، منجر به هدر رفتن سرمایه و زمان شما خواهد شد.
 
پس از خرید بیزینس در کانادا چه باید کرد؟
 

در صورتی که بخشی از سهام یک شرکت را خریداری کرده‌اید و قصد دارید بیزینس قبلی خود را با کسب و کار جدید ادغام کنید:

 
۱. تیمی متشکل از اعضای جدید و اعضای قدیمی تشکیل دهید.

یکی از اولین کارهایی که باید بعد از خرید کسب و کار انجام دهید، تشکیل دادن یک تیم اصلی از مدیران هر دو شرکت جدید و شرکت قبلی (در کشور خود) برای رهبری و مدیریت فرآیند ادغام شرکت‌ها است.

 
۲. یک مدل عملیاتی هدفمند ایجاد کنید.

برای هر آنچه که لازم است ادغام شود و چگونگی انجام آن مدلی طراحی کنید و عملکرد آن را ارزیابی کنید.

 
۳. مدل و طرح خود را با سهامداران اصلی در میان بگذارید.

ساختار سازمانی جدید خود را به سرعت طراحی کنید و آن را به اعضای اصلی شرکت انتقال دهید. این کار باعث حفظ اعضای کلیدی تیم می‌شود و استرس کارکنان را کاهش می‌‌دهد.

 
۴. خود را به مشتریان و تامین کنندگان معرفی کنید.

برای محافظت از حفظ رابطه خود با مشتریان کلیدی شرکت تلاش کنید. اگر در حال برنامه ریزی برای تغییرات هستید، در اسرع وقت با آن‌ها تماس بگیرید و یا آن‌ها را ملاقات کنید.

 
۵. بر روی استراتژی خود برای کسب و کار مورد نظر تمرکز کنید.

اگر شرکتی چندین سال به شیوه ای خاص فعالیت کرده باشد، نتیجه آن این است که شما این کار را در آینده انجام خواهید داد. گزینه های خود را برای تبلیغ شرکت جدید در نظر بگیرید. چه اصلاحاتی در ساختار سازمان می خواهید انجام دهید و چگونه؟ آیا اجزای مختلف کسب و کار ثابت خواهند ماند؟

 
۶. امکان صحبت و نظرخواهی کارکنان را فراهم کنید.

یک فعالیت چالش برانگیز مدیریت تغییر، خرید یک شرکت جدید و ادغام آن با یک شرکت موجود است. پس از چند ماه، اگر شک و تردیدها یا پرسشگرها ادامه دادند، شوکه نشوید. بهترین روش برای جلب اعتماد آنها، تماس مکرر با آنها، باز بودن و در دسترس بودن و قابل اعتماد بودن است.

 
آیا خرید هر بیزینسی برای اخذ اقامت دائم کانادا مناسب است؟
 

پاسخ به این سوال منفی است. خرید هر نوع کسب و کاری در کانادا منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نمی‌شود. برای این منظور بیزینسی که خریداری می‌کنید باید دارای شرایط زیر باشد:

 
بیزینسی را خریداری کنید که در حوزه صنایع اقتصادی مهم و یا بخش‌های کلیدی باشد.

صنایع و بخش‌هایی مانند:

  1. کشاورزی شامل تولید غذا/نوشیدنی و فرآوری مواد غذایی
  2. فناوری اطلاعات و ارتباطات
  3. آبزی پروری
  4. آموزش بین‌المللی
  5. هوانوردی/ هوافضا
  6. معدن / توسعه مواد معدنی
  7. بایومدیکال (شامل تحقیق و توسعه، ساخت و غیره)
  8. معدن و منابع طبیعی، جنگلداری
  9. امنیت سایبری
  10. اختراعات ثبت شده
  11. صنایع فرهنگی
  12. حمل و نقل
  13. بخش انرژی یا گاز طبیعی
  14. گردشگری، محصولات گردشگری، جاذبه‌ها، خدمات و امکانات
  15. صادرات
  16. فناوری مالی
  17. زراعت
  18. تولید فیلم و ویدئو
  19. خدمات مالی
  20. اقتصاد سبز
 

بیزینس‌هایی که آفیسران اداره مهاجرت کانادا در پرونده‌های درخواست اقامت دائم نسبت به آن‌ها تمایلی نشان نمی‌دهند:

  1. مسافرخانه‌ها یا مهمان خانه‌هایی که خدمات اقامت شبانه و صبحانه ارائه می‌دهند
  2. کارواش‌های اتوماتیک
  3. بیزینس‌های مرتبط با ارائه وام روز پرداخت، نقد چک، تبدیل پول، ارائه دستگاه ATM
  4. بازیافت ضایعات فلزی
  5. رهن فروش (شخصی که در قبال گرویی وام با بهره ارائه می‌دهد)
  6. مشاغلی که کالاهای دست دوم می‌فروشند (به استثنای مشاغلی که خدمات ارزش افزوده‌ای مانند تعمیرات، بازسازی یا بازیافت ارائه می‌دهند)
  7. سالن‌های‌ تنینگ (برای برنزه کردن پوست)
  8. دلالی املاک، دلالی بیمه، کارگزاری تجاری
  9. مغازه‌های اجاره دهنده DVD
  10. فعالیت‌های مرتبط با توسعه املاک و مستغلات
  11. خشکشویی‌های سلف سرویس
  12. مشاغل مرتبط با تجارت کالا (مانند صادرات/واردات) مگر اینکه ارزش افزوده نشان داده شود.
  13. مشاغل خانگی و مزارع کوچکی که برای سرگرمی کشت می‌شود
  14. کسب و کارهایی که در زمینه تولید، توزیع، یا فروش محصولات غیراخلاقی جنسی فعال هستند.
 
بیزینسی را خریداری کنید که برای کانادا “منفعت عمده” داشته باشد.
 

فعالیت‌هایی که برای کانادا منفعت قابل توجه به همراه دارد شامل:

  1. توسعه خدمات و محصولات جدید
  2. استفاده از فناوری‌‌های نوین
  3. توسعه رویکردهای نوآورانه نسبت به مشاغل سنتی
  4. افزایش صادرات کانادا
  5. مشاغل با ارزش افزوده
  6. افزایش تحقیق و توسعه و تجاری سازی تکنولوژی
  7. انتقال فناوری و دانش تخصصی
  8. ارائه محصولات یا خدمات به یک بازار محلی یا منطقه‌ای ضعیف 
 
بیزینس فعالی را خریداری کنید که حداقل ۱۲ ماه دایر بوده باشد.

به منظور درخواست برای اقامت دائم کانادا، مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد کسب و کار تازه شما در امر تجارت فعال است و درآمد کافی دارد.

 
بیزینسی را خریداری کنید که طی ۲ تا ۳ سال گذشته فروش ناخالص خوبی داشته است.

از آنجا که کسب و کار شما در کانادا باید مسیرهای سوددهی کافی داشته باشد، همیشه بیزینسی را خریداری کنید که در سال بیش از ۲۵۰ هزار دلار فروش ناخالص داشته باشد.

 
بیزینسی را خریداری کنید که با سوابق کاری گذشته شما هماهنگی داشته باشد.

فاکتور مهمی که آفیسران اداره مهاجرت در پرونده اقامت دائم شما در نظر می‌گیرند این است که آیا توان مدیریت کسب و کار جدید خود را دارید یا خیر؟ برای این منظور سوابق شغلی و تجارب کاری شما در کشورتان را بررسی می‌کنند و از این نظر سوابق شما باید با نوع فعالیت بیزینس جدید در یک راستا باشد.

 
بهترین بیزینس در کانادا
 
کسب و کارهای سودآور بسیاری در کانادا وجود دارند که می‌توانید با خرید آن‌ها درآمد خوبی کسب کنید ولی همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، در مورد انتخاب بیزینس خود بسیار دقت کنید و کسب و کاری را بخرید که برای دریافت اقامت دائم کانادا مناسب باشد.چند مورد از کسب و کارهای کوچک سودآور در کانادا شامل:

  1. حمل و نقل مسافران، حمل و نقل کالا، انبارداری و ذخیره سازی محصولات
  2. مدیریت و بازیافت ضایعات
  3. خدمات مالی حرفه‌ای
  4. مراکز ورزشی و تناسب اندام
خرید بیزینس در تورنتو و ونکوور کانادا
 

خوشبختانه، هیچ محدودیتی بر اساس استان یا مکان در هنگام خرید کسب و کار در کانادا وجود ندارد. در نتیجه، خرید یک شرکت در هر شهر کانادا، از جمله ونکوور یا تورنتو امکان پذیر است. تمامی الزامات، دستورالعمل ها، مزایا و معایب و توصیه های ارائه شده برای خرید کسب و کار در کانادا در شهرهای ونکوور و تورنتو نیز صدق می کند. در واقع، قوانین حاکم بر تشکیل شرکت در کانادا بسته به استان کمی متفاوت است، اما هدف این مقاله خرید یک شرکت است.مانند مالک یا مالکان قبلی، پس از خرید شرکت خود در تورنتو یا ونکوور، باید گزارش های مالیاتی سالانه از جمله مالیات کالا و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ (HST) را به دولت ارسال کنید.

 
اقامت دائم کانادا از طریق خرید بیزینس
 
 

کانادا شرایطی را ایجاد کرده است تا سرمایه گذاران خارجی، صاحبان مشاغل و مدیران بتوانند با خرید یک شرکت در اینجا اقامت دائم کسب کنند. البته خرید شرکت به طور خودکار منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نمی شود، اما برنامه مالک-اپراتور به شما این امکان را می دهد که ویزای کار کانادا را دریافت کرده و پس از یک سال درخواست اقامت دائم کانادا را ارائه دهید.برنامه مالک-اپراتور یک مجوز کار است که تحت برنامه کارگر خارجی موقت فدرال (TFWP) اعطا می شود، نه یک برنامه رسمی مهاجرت. شما می توانید پس از خرید کسب و کار مورد نظر خود در کانادا، تصاحب آن و توسعه آن به مدت یک سال، از سیستم اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم کانادا استفاده کنید.با یک سال تجربه در مدیریت بازرگانی، می توانید اقامت دائم کانادا را از طریق برنامه کلاس تجربه کانادا، یکی از دسته بندی های مهاجرتی ارائه شده توسط سیستم اکسپرس انتری، دریافت کنید. اگر تجربه مدیریتی داشته باشید، امتیاز اکسپرس انتری شما 200 امتیاز افزایش می یابد. همچنین برای واجد شرایط بودن در این برنامه باید نمره کل آیلتس 6 در هر چهار مهارت زبانی را داشته باشید.بسیار دقت کنید که اگر نتوانید امتیازات لازم برای برنامه اکسپرس انتری را به دست آورید، دریافت اقامت دائم شما کنسل خواهد شد و کل سرمایه‌ای که تا آن زمان صرف خرید بیزینس و توسعه آن کرده‌اید؛ از بین خواهد رفت.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص