ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزاکانادیا

اتباع ایرانی که قبلاً با ویزای توریستی در کانادا هستند، تا 28 فوریه 2024 واجد شرایط درخواست مجوز کار آزاد رایگان هستند. مجوز کار معروف به “مجوز کار آزاد” به شما امکان می دهد برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنید.

انواع ویزای توریستی کانادا

دو نوع ویزای توریستی کانادا وجود دارد:

  • ویزای یکبار  ورود
  • ویزای چند بار ورود

والدین شهروندان کانادایی و مقیم دائم نیز می توانند با سوپر ویزای کانادا که یک ویزای چند بار ورود است به کانادا سفر کنند.

ویزای سینگل

مجوز ورود واحد با اعتبار شش ماه

تنها یک بار با یک ویزا اجازه ورود به کانادا را دارید. به عنوان مثال، یک ویزا برای یک سفر رسمی توسط نمایندگان دولت، شرکت در یک کنفرانس یا شرکت در یک رویداد منحصر به فرد در این کشور اعطا می شود. اگر می خواهید پس از ترک کانادا دوباره به این کشور سفر کنید، باید برای ویزای جدید اقدام کنید.

سوپر ویزا

ویزای توریستی والدین برای کانادا

والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادا می‌توانند به لطف سوپر ویزای کانادا، ویزای چند بار ورود که تا ده سال مناسب است، بدون نیاز به تمدید وضعیت خود، چندین بار وارد کانادا شوند. تمام سال با فرزندان و نوه های خود در آنجا زندگی می کنند.

ویزای توریستی کانادا

ویزای مولتی

ویزای کانادا با چندین ورودی به مدت پنج سال

ویزای پنج ساله، ده ساله یا حتی یک ماهه با چندین بار ورودی برای کانادا ممکن است قبل از انقضای پاسپورت اعطا شود. تا زمانی که ویزای مولتیپل کانادا شما هنوز معتبر است – معمولاً برای ایرانیان پنج سال – شما اجازه دارید چندین بار وارد کانادا شوید و هر بار تا شش ماه اقامت داشته باشید.

تایید افسر مهاجرت برای دریافت ویزای توریستی کانادا که به منزله مجوز برای بازدید از این کشور نیست، ضروری است.

دلایل ریجکت ویزای توریستی و مراحل درخواست مجدد

ویزای توریستی کانادا ممکن است به دلایل مختلفی ریجکت شود که در ادامه به تعدادی از مهمترین دلایل آن اشاره می‌کنیم:

  1. هدف نامشخص از سفر به کانادا
  2. دارایی و اموال ناکافی در کشور مبدا
  3. ارائه مدارک ناکافی یا ناقص و مبهم
  4. وضعیت شغلی ناپایدار متقاضی در کشور مبدا
  5. عدم تناسب بین مدت اقامت در کانادا و میزان تمکن مالی ارائه شده
  6. عدم داشتن سابقه سفر
  7. عدم ارائه مدارک کافی از فرد دعوت کننده
  8. عدم توانایی مالی کافی فرد دعوت کننده 
  9. عدم داشتن سلامت جسمی
  10. داشتن سوء پیشینه
  11. قانع نشدن آفیسر از برگشت متقاضی به کشور خود

اگر درخواست شما برای ویزای توریستی به هر یک از دلایل ذکر شده رد شد، می توانید دوباره به اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید. با این حال، حل کردن مسائل پرونده خود با توجه به مشاهدات افسر قبل از اینکه شانس خود را یک بار دیگر امتحان کنید، سودمند و مفید است. در غیر این صورت، اگر الزامات و مدارک پشتیبانی خود را تغییر ندهید و به مشکلات موجود در پرونده رسیدگی نکنید، درخواست شما یک بار دیگر رد خواهد شد.

تبدیل و تمدید ویزای توریستی کانادا

قبل از تبدیل ویزای توریستی کانادا به نوع دیگری از ویزا مانند ویزای کار، تحصیل یا اقامت دائم، اهداف بلند مدت خود را در نظر بگیرید. در مورد حرکت بعدی خود پس از ورود به کانادا با دقت و در آمادگی فکر کنید زیرا ممکن است خانه خود را بفروشید و به قصد اقامت به اینجا بیایید یا ممکن است از موقعیت خود در کشور خود استعفا دهید. اگر در کانادا پیشرفت نکنید، بازگشت به کشورتان برای شما دشوار خواهد بود.

تبدیل و تمدید ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا را می توان به ویزاهای دیگر مانند ویزای کار، تحصیل یا اقامت دائم تبدیل کرد، اما قبل از انجام این کار، استراتژی بلند مدت خود را در نظر بگیرید. پس از ورود به کانادا با دقت و در آمادگی در مورد مهاجرت آینده خود فکر کنید زیرا ممکن است خانه خود را بفروشید و به قصد ماندن در این کشور و در نتیجه در این کشور وارد این کشور شوید. اگر در کانادا پیشرفت نکنید، بازگشت به کشور برای شما چالش برانگیز خواهد بود.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی

پیش نیازهای خود را برای پذیرش در دانشگاه های کانادا از قبل تحقیق کنید تا ببینید آیا پس از دریافت ویزای توریستی در کانادا، شرایط تغییر آن به ویزای تحصیلی کانادا را نیز دارید یا خیر.

مهاجرت از طریق ویزای توریستی

امکان تغییر مستقیم ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا وجود ندارد، اما باید ابتدا ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای کار را از طریق یکی از روش های تحصیلی یا کاری دریافت کنید و پس از کسب شرایط لازم برای اقامت دائم اقدام کنید. اقامت در کانادا

ممکن است در شرایط خاصی قرار داشته باشید که مجبور باشید بیش از 6 ماه در کانادا بمانید، در این صورت باید حداقل یک ماه قبل از پایان دوره اقامت 6 ماهه خود برای تمدید ویزای بازدید کننده خود از داخل کانادا اقدام کنید. . به این رکورد، رکورد بازدید کننده می گویند.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص