ویزای استارت آپ کانادا
ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا

ویزاکانادیا

کارآفرینانی که می خواهند ایده های خلاقانه خود را در کانادا راه اندازی کنند، می توانند برای ویزای استارتاپ اقدام کنند. این افراد تجاری پس از دریافت نامه های پشتیبانی از سازمان های شناخته شده، درخواست مهاجرت برای خود و همه اعضای خانواده خود را به کانادا ارسال می کنند. این افراد خلاق با بخش خصوصی کانادا همکاری می کنند تا شرکت های چند ملیتی ایجاد کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت اپ چطور است؟

با ویزای استارت آپ کانادا، این کشور قصد دارد افراد تجاری را با پتانسیل راه اندازی سازمان های پیشرفته و ایجاد اشتغال جذب کند. ویزای استارتاپی کانادا به منظور افزایش جذابیت کانادا برای کارآفرینان معرفی شد و کانادا چشم انداز بسیار روشنی برای آینده این ویزا دارد.

چشم انداز ویزای استارتاپ کانادا این است که بستری مانند سیلیکان ولی امریکا ساخته شود که بهترین های دنیا راهی کانادا شوند. 

ایده نوآورانه، شرط لازم ولی نه کافی

آیا ایده خارق العاده و اصلی دارید؟ آیا مفهوم شما پتانسیل توسعه سریع را دارد؟ اکنون زمان آن است که از یک سازمان مورد تایید دولت کانادا اطمینان حاصل کنید و آنها را متقاعد کنید که در پروژه شما سرمایه گذاری کنند. آیا نامه پشتیبانی را با موفقیت دریافت کردید؟ اکنون همچنین باید اداره مهاجرت کانادا را متقاعد کنید که می خواهید یک تجارت ایجاد کنید. ویزای راه اندازی به شما و خانواده تان در پایان اقامت شما در کانادا اعطا می شود.

ویزای کارآفرینی کانادا

هفت خان ویزای استارت آپ کانادا را بشناسید

مرحله اول: ایده یا کسب و کار خود را به عنوان اولین قدم آماده کنید. اما هر تلاشی مستلزم ارائه یک فکر بدیع نیست که مبتنی بر فناوری باشد و برای همه قابل اجرا باشد. یک طرح تجاری ایجاد کنید و خیریه ایده آل را برای کمک شناسایی کنید.

مرحله دوم: بیایید در مرحله دوم خوش بین باشیم. شما در اولین قدم یعنی هفت خوانی به تنهایی موفق شدید چون ارائه تان خوب پیش رفت. حالا که شما و گروه حامی به توافق رسیدید نامه حمایت را دریافت خواهید کرد. سازمان حامی، همزمان با ارائه نامه پشتیبانی، تعهدنامه را به اداره مهاجرت کانادا تحویل می دهد.

مرحله سوم: نامه حمایتی در دست است. در نتیجه، اکنون زمان همکاری با اداره مهاجرت کانادا فرا رسیده است. مدارک خود را جمع آوری کنید و برای اجازه اقامت و اجازه کار (برای افرادی که کاملا ضروری هستند) درخواست دهید.

مرحله چهارم: به طور معمول، به زودی در مورد درخواست ویزای کاری خود خواهید شنید. میخوای بدونی چند ماهه؟ پاسخ شما بین سه تا شش ماه است. به یاد داشته باشید که پروژه شما برای اقامت دائم در همان زمان در حال انجام است. بنابراین اداره مهاجرت همچنان مسئولیت شما را بر عهده دارد.

مرحله پنجم و ششم: در صورتی که اداره مهاجرت تصمیم بگیرد ابتکار عمل شما را بررسی کند، رهبران گروه های دیگری که در زیر در این مقاله به آنها اشاره کرده ام، در اینجا آمده است. یکی از این گروه ها در مرحله بررسی همتایان شروع به جمع آوری داده ها می کند. سازمان حامی و اداره مهاجرت برای کسب اطلاعات مورد نظر قرار می گیرد و اداره مهاجرت نیز از یافته های تحقیق مطلع می شود.

مرحله هفتم: تبریک می گویم! اکنون می توانید برای یک آدرس دائمی درخواست دهید. شما دیگر مسئول پیشبرد پروژه نیستید.

ویزای استارتاپ کانادا

تعاریف مهم در برنامه مهاجرتی استارتاپ نامه ساپورت در برنامه استارتاپ Letter of Support
 

برای برنامه استارتاپ کانادایی، درخواست نامه پشتیبانی از سرمایه گذاران مجاز اولین قدم است. یکی از سازمان های شناخته شده کانادا برای ابراز علاقه به حمایت از ایده یا ابتکار شما و همچنین حمایت خود از شما برای شما نامه می نویسد. شما یک نامه پشتیبانی دریافت خواهید کرد زیرا شما مدیر پروژه هستید.این سازمان های کمکی به طور همزمان نامه ای به اداره مهاجرت کانادا ارسال می کنند. برای آشنایی بیشتر با این نامه می توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید.پرونده درخواست ویزای کار و اقامت دائم باید شامل نامه پشتیبانی باشد که باید به اداره مهاجرت ارسال شود.

گواهینامه تعهد در برنامه استارتاپ کانادا Commitment certificate

 

کسب و کاری که نامه پشتیبانی شما را ارسال کرده است به طور همزمان نامه ای حاوی اطلاعات اعضای گروه و مسیر مورد نظر را به اداره مهاجرت ارسال می کند. بنابراین توافق بین متقاضی و سازمان سرمایه‌گذار در گواهی شرح داده شده است.

اعضای کلیدی و غیر کلیدی در استارت اپ به چه معنی است؟ 

اعضایی که جزء لاینفک پروژه راه اندازی هستند به عنوان اعضای کلیدی یا درخواست کنندگان ضروری شناخته می شوند. مورد مفهومی برای یک اپلیکیشن موبایل را در نظر بگیرید. در این سناریو، شخصی که مسئول توسعه نرم افزار یا ایده است، بدون شک یکی از مهم ترین اعضای گروه خواهد بود و توسعه ایده بدون او غیرممکن خواهد بود. سایر افراد مشمول تعهدنامه نیز در صورت رد شدن پرونده اعضای کلیدی به هر دلیلی پرونده آنها منتفی خواهد شد.افرادی که برای موفقیت پروژه باز ضروری نیستند، شرکت کنندگان غیرضروری در نظر گرفته می شوند. در نظر بگیرید که مدیر بازاریابی پروژه احتمالاً در مورد قبلی اضافه شده غیرضروری به گروه بود. اگر او بخشی از گروه نباشد، ممکن است توسعه این مفهوم به طور قابل توجهی با مشکل مواجه نشود.در صورت رد شدن یکی از اعضای مهم گروه به هر دلیلی کلیه اعضا رد می شوند و پرونده خاتمه می یابد. حتی اگر یکی از وابستگان اعضای کلیدی، مانند فرزند یا همسر یکی از اعضای کلیدی، رد شود، پرونده کل گروه همچنان رد خواهد شد.

مجوز کار ویزای استارت آپ کانادا

شما می توانید با مجوز کار ویزای استارت آپ کانادا به عنوان یک کارآفرین در توسعه شرکت خود کار کنید. زمانی که درخواست شما برای اقامت دائم در حال بررسی است، می توانید با این ویزای کاری یک ساله در کانادا کار کنید. اکثر درخواست های اقامت دائم در این دوره 12 ماهه رسیدگی می شود. در هر صورت ممکن است این مجوز تمدید شود.

ما در این مقاله به شرایط و روند درخواست برای این مجوز کار موقت می پردازیم. تنها افرادی مشمول دریافت تعهدنامه و پشتیبانی نامه از سازمان های مذکور می باشند. اگر شرایط لازم برای این مجوز را دارید، ابتدا باید درخواستی برای اقامت دائم ارسال کنید.

کانادا چطور رویه کاری سازمان‌های حمایتی را بررسی می‌کند؟

سوال خوبی است که باید همه متقاضیان پاسخ آن را بدانند. از طریق Peer Review 

Peer Review چیست؟‌ کنترل کیفیت کار سازمان های سرمایه گذار توسط پلیس مخفی 

پلیس مخفی کیست؟ سازمان NACO که مسولیت کنترل کار گروه های انجل را دارد و سازمان CVCA که مسولیت کنترل فعالیت های ونچر کپیتال ها را به عهده دارد پلیس های مخفی استارتاپ هستند.

تمام تلاش اداره مهاجرت کانادا جلوگیری از تقلب است. نقش Peer Review دقیقا این است که مطمین شوند معامله انجام شده بین سرمایه گذار و ایده گذار قانونی بوده است.

 

Peer Review پیر ریویو گاهی میتواند به دلیل شک کردن آفیسرها به رابطه بین سرمایه گذار و کارافرین باشد یا اینکه گاهی صرفا به صورت رندوم و تصادفی انجام میشوند. 

افسران تعهدنامه را در اختیار سازمان های مسئول Peer Review قرار می دهند تا از توافق طرفین مطلع شوند. برای اینکه این گروه ها وظایف کنترل کیفیت خود را انجام دهند، سازمان های سرمایه گذار نیز باید بسته ای را که با سرمایه گذار توافق شده است را تحویل دهند.

تمامی این اقدامات به منظور تضمین انجام بررسی های مناسب در زمان صدور نامه پشتیبانی انجام می شود. وقتی می گوییم سرمایه گذاران، سرمایه گذاران فرشته و انکوباتورها باید قبل از نوشتن نامه پشتیبانی، یک پیشنهاد را مطالعه کنند، در واقع منظورمان چیست؟

  1. مقدار بررسی انجام شده توسط سازمان های صادر کننده نامه ساپورت چقدر بوده است؟

  2. تعهدات انجام شده بین متقاضی و سازمان صادر کننده نامه ساپورت چه بوده؟

  3. اطمینان از اینکه استارتاپ در کانادا ثبت شده است.

  4. اطمینان از این که ساختار سهام رعایت شده است.

  5. اطمینان از این که تمرکز استارتاپ روی ایده های با پتانسیل رشد سریع است.

  6. اطمینان از این که استارتاپ در برنامه های انکوبار شرکت کرده است (در خصوص نامه ساپورت انکوبارتورها).

  7. اطمینان از اینکه تیم مدیریت استارتاپ از مالکیت معنوی کسب و کار محافظت کرده است.

وضعیت مهاجرت اعضای خانواده متقاضی استارتاپ

همه اعضای خانواده متقاضی امکان درخواست ویزای همراه را دارند. این قانون شامل همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال می‌شود. 

ویزای همراه در زمان ورک پرمیت

متقاضی می تواند درخواست ویزای کار را ارسال کند در صورتی که نام وی در لیست مشارکت کنندگان مهم تجاری باشد. همسر وی همزمان واجد شرایط درخواست ویزای کار آزاد خواهد بود. همسر متقاضی استارت آپ کانادایی برای کار در کانادا با این ویزا آزاد است.

مزیت پرداخت هزینه های کانادایی برای تحصیل به فرزندان نامزدهای استارت آپ کانادایی نیز می رسد.

ویزای همراهان برای اقامت دائم کانادا

طبیعتاً او به همراه همسر و فرزندانش درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارسال می کند. همه اعضای خانواده متقاضی، از جمله همسر و فرزندان زیر 22 سال، می توانند یک درخواست برای اقامت دائم کانادا ارائه دهند.

آیا پس از مهاجرت باید استارتاپ راه اندازی شود؟

هر استارت آپی ریسک دارد. استارت‌آپ‌ها برای ریسک‌پذیری ساخته شده‌اند. انتظار نمی رود همه استارت آپ ها در کانادا موفق شوند. البته برخی ممکن است موفق شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است نه.اما قصد متقاضی برای راه اندازی این ایده قبل از درخواست اقامت بسیار مهم است و شرکت باید پس از دریافت ویزای کار راه اندازی شود.موفقیت استارت آپ در زمانی که شما با ویزای کاری در کانادا هستید توسط اداره مهاجرت بررسی می شود. اگر به این عقیده برسند که استارت آپ صرفا برای اخذ اقامت دائم تاسیس شده است، موضوع اقامت دائم به خطر می افتد.

با ظرفیت محدود و تقاضای بالا چقدر شانس دارم؟

بله این درست است. ویزای استارتاپی کانادا ظرفیت نسبتا کمی دارد. این ظرفیت طبق اساسنامه مصوب سال 2012 از 2750 پرونده در سال تجاوز نخواهد کرد. مجموع ظرفیت متقاضی برای برنامه استارتاپ و برنامه خوداشتغالی در سال 2020 2000 بود که این ظرفیت در سال 2021 به 1000 مورد کاهش می یابد.بله برای دو برنامه مهاجرتی فقط 1000 مورد وجود دارد. بنابراین، ظرفیت بسیار کمی وجود دارد.بسیاری از نامزدها، شرکت های مهاجرتی و وکلا این برنامه را به عنوان یک جایگزین مناسب برای برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری فدرال پس از بسته شدن و محدود شدن برنامه سرمایه گذاری کبک می دیدند. اما مهم است که به یاد داشته باشید که برنامه استارتاپی کانادا منابع بسیار کمی دارد.از این رو توصیه میکنیم در زمان اقدام کردن بسیار خوب و فکر شده عمل کنید. ایده های درست را انتخاب کنید و فقط و فقط با وکلای قابل اطمینان مشورت کنید.با توجه به حجم گسترده درخواست ها قطعا سخت گیری کانادا روی ویزای استارتاپ بیشتر خواهد شد.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص