مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

ویزاکانادیا

مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳

آیا تصمیمی برای مهاجرت به کانادا گرفته اید؟ ما خوشحالیم که به شما اطلاع می دهیم! در سال های 2023-2025، کانادا انتظار دارد از حدود 1.5 میلیون مهاجر پذیرایی کند. این آمار برای شما هم جذاب است! شما می توانید افزایش جمعیت مهاجر را در ارقام زیر مشاهده کنید که پیش بینی می شود تا سال 2025 در مجموع به 500000 نفر برسد. خوشبختانه افزایش مهاجرت با نرخ های متفاوتی رخ خواهد داد که شانس شما را برای پذیرش و اجازه دسترسی به کانادا افزایش می دهد.

در زیر برنامه کانادا برای افزایش مهاجرت در سال های 2023-2025 توضیح داده شده است:

  1. سال ۲۰۲۳:‌ ۴۶۵,۰۰۰ مقیم دائم

  2. سال ۲۰۲۴:‌ ۴۸۵,۰۰۰ مقیم دائم

  3. سال ۲۰۲۵: ۵۰۰,۰۰۰ مقیم دائم

اقامت دائم کانادا

به منظور توسعه اقتصادی و علمی، کانادا باید نیروهای تحصیل کرده و ماهر را از خارج جذب کند. در نتیجه، هدف بلندمدت این کشور جذب هزاران مهاجر است. به همین منظور، کانادا تعدادی برنامه مهاجرتی ایجاد کرده است که تقریباً از همه آنها می توان برای درخواست اقامت دائم کانادا استفاده کرد.

کشورهای کمی وجود دارند که به راحتی به مهاجران خارجی وضعیت دائمی ارائه می دهند. ما به ندرت شاهد سخاوتمندی کانادا در کشورهای دیگر هستیم. خبر خوب این است که اگر بعد از چند سال اقامت دائم کانادا را دریافت کنید، می توانید اقامت دائم خود را به تابعیت کانادا تغییر دهید و پاسپورت کانادایی دریافت کنید. شهروند کانادا بودن به شما حق برخورداری از تمام امتیازات و حقوقی را می دهد که همراه با آن است. شما ممکن است از تمام منابعی که این کشور ارائه می دهد استفاده کنید و از آنها برای بهبود زندگی خود و کسانی که دوستشان دارید استفاده کنید.

مراحل اعطای اقامت دائم ایرانیان در کانادا در قسمت های بعدی شرح داده شده است. همانطور که اشاره کردیم، برخی از این روش‌ها بلافاصله به اقامت دائم شما در کانادا منجر می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به‌طور غیرمستقیم و پس از یک سری مراحل این کار را انجام می‌دهند.

مهاجرت به کانادا

بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

در سال های اخیر، ویزای دانشجویی، ویزای skilled worker، ویزای سرمایه گذاری، پیشنهاد کار و ویزای توریستی بهترین راه های مهاجرت برای ایرانیان بوده است.حدود 100 مسیر مختلف مهاجرت می تواند منجر به اقامت دائم کانادا شود. رویکرد مناسب به شرایط شما بستگی دارد.اگر دوست شما مسیر خاصی را انتخاب کرد و از آن عبور کرد، ممکن است آن روش برای شما بهترین نباشد. بسته به شرایط هر فرد، رویکرد بهینه انتخاب می شود. در حالی که رویکرد آکادمیک ممکن است برای شما ایده آل باشد، دوست شما با شرایط شما بیشترین سود را از رویکرد سرمایه گذاری و کارآفرینی می برد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

اگرچه شهریه دانشگاه های کانادا نسبتاً بالا است، اما اکثر دانشگاه ها نیز بر اساس مدارک تحصیلی به دانشجویان بورسیه می دهند. کانادا دارای دانشگاه های معتبر جهانی است که نیاز به تسلط بر زبان فرانسه، داشتن آیلتس بالای 6 و همچنین نمرات علمی قوی و رزومه دارند. با این حال، دانش آموزان همچنین می توانند در حالی که در مدرسه هستند کار کنند تا به هزینه تحصیل خود کمک کنند. یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا این است که دانشجویانی که قادر به اخذ ویزای کار هستند می توانند پس از پایان تحصیلات خود اقامت دائم دریافت کنند.یکی از راه های بسیار ساده برای ورود به این کشور از طریق اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد. بسیاری از داوطلبان در سال های اخیر از این روش برای مهاجرت به کانادا استفاده کرده اند. مسیر مهاجرت تحصیلی به دلیل شرایط نسبتاً ساده برای اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل در آنجا، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. راه های مختلفی برای اخذ اقامت تحصیلی کانادا پس از تحصیل در آنجا وجود دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان

شما می توانید برای فرزندان 6 تا 18 ساله خود از مدارس کانادا پذیرش تحصیلی بگیرید و سپس از اداره مهاجرت کانادا ویزای تحصیلی کانادا را برای آنها دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید برای ویزای توریستی به نام فرزند خود درخواست دهید، سپس تحت شرایط خاصی، پس از ورود به کانادا، آن را به ویزای کاری یا تحصیلی تغییر دهید.

مهاجرت به کانادا از طریق کاری

آیا یک تجارت معتبر کانادایی از شما انتظار دارد؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است، بهترین گزینه برای شما مهاجرت به کانادا با پیشنهاد شغلی از طریق اخذ ویزای کار کانادا خواهد بود. پس از ورود به کانادا، می توانید با پیشنهاد شغلی برای اقامت کانادا اقدام کنید. این رویکرد مستلزم آن است که پیشنهاد شغلی شما مشروع باشد.

 مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

برنامه فدرال اسکیل ورکر کانادا یا نیروی کار ماهر فدرال کانادا یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس انتری است و برای جذب افراد خارجی ماهر و متخصصی طراحی شده که حداقل شرایط زیر را داشته باشند:

  1. سابقه کار به مدت حداقل یک سال (۱۵۶۰) که طی ۱۲ ماه به دست آمده باشد.

  2. سابقه کار در مشاغلی باشد که در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا جزو ناک شغلی با TEER 0, 1, 2, 3  قرار بگیرد. 

  3. داشتن آیلتس جنرال با نمره حداقل ۶ در هر ۴ مهارت زبانی یا معادل آن 

  4. داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم

 

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر در استان‌ها

اگر مدرک تحصیلی دانشگاهی و سابقه شغلی و مهارت زبان و کمتر از ۳۵ سال سن دارید، شانس خود را در یکی از برنامه های استانی کانادا (PNP) نیز امتحان کنید.

اسکیل ورکر ساسکاچواناسکیل ورکر انتاریواسکیل ورکر آلبرتااسکیل ورکر جزیره پرنس ادوارداسکیل ورکر نیوفاندلنداسکیل ورکر مناطق شمال غربی

اسکیل ورکر بریتیش کلمبیااسکیل ورکر نیوبرانزویکاسکیل ورکر مانیتوبااسکیل ورکر نوا اسکوشیااسکیل ورکر یوکان

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

در صورت داشتن توانایی های فنی و حرفه ای و تجربه کاری می توانید برای مهاجرت به کانادا تحت برنامه Skill Trade اقدام کنید. یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس اینتری، برنامه تجارت مهارت، از یک سیستم امتیازدهی برای تعیین امتیاز متقاضیان استفاده می کند. این امتیازها با در نظر گرفتن سن، سطح تحصیلات، تجربه شغلی و سایر متغیرها و همچنین میزان مهارت زبان متقاضی تعیین می شود.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

همانطور که از نام این طرح های مهاجرتی مشخص است، عامل کلیدی در این وضعیت داشتن پول کافی برای راه اندازی یا کسب یک کسب و کار در کانادا است. با این حال چقدر پول؟

این پرس و جو یک راه حل پیچیده دارد. حداقل سرمایه گذاری بین 100000 تا 500000 دلار کانادا است. میزان سرمایه گذاری بسته به نوع برنامه سرمایه گذاری، نوع صنعت کسب و کار، اندازه و محل کسب و کار متفاوت است.

برنامه‌های سرمایه گذاری کانادا که در زیرگروه سرمایه گذاری فدرال قرار دارند شامل: 

  1. ثبت شرکت در کانادا

  2. خرید بیزینس در کانادا

  3. خرید فرانچایز در کانادا

  4. برنامه ICT کانادا

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های کارآفرینی استان

هر استان در کانادا به شما این فرصت را می دهد که یک کسب و کار جدید در استان مورد نظر خود راه اندازی کنید یا یک شرکت موجود را خریداری کنید و آن را توسعه دهید، که در نهایت منجر به ماندن شما، همسر و فرزندانتان در کانادا می شود. تلاش های کارآفرینی

برای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا لازم است هم خود شما و هم کسب و کاری که قرار است در کانادا آن را راه اندازی کنید، شرایط لازم را داشته باشید.

برای مهاجرت خود اشتغالی به کانادا باید هنرمند یا ورزشکاری باشید که:

  1.  حداقل ۲ سال در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی به صورت خود اشتغال کار کرده باشید ؛ یا

  2. حداقل ۲ سال سابقه شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در سطح جهانی را داشته باشید؛ و یا 

  3. سابقه کار شما ترکیبی از این دو باشد؛

  4.  مایل باشید و بتوانید سهم قابل توجهی در حیات فرهنگی و ورزشی کانادا داشته باشید؛

  5. مایل باشید و بتوانید در کانادا همچنان خود اشتغال بمانید؛

  6. توانایی مالی کافی برای راه اندازی کسب و کار در کانادا را داشته باشید؛

  7. توانایی مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده‌تان را در کانادا داشته باشید؛

  8. سوء پیشینه نداشته باشید و از نظر جسمی هم سالم باشید؛

مهاجرت به کانادا از طریق توریستی

یکی از گزینه های ورود به کشور و اخذ اقامت دائم کانادا، اخذ ویزای توریستی کانادا است. البته اخذ این نوع ویزا به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نمی شود. در عوض، ابتدا باید وارد خاک کانادا شوید و سپس یک سری مراحل از جمله درخواست ویزای تحصیلی یا دریافت پیشنهاد شغلی از یک تجارت کانادایی و دریافت ویزای کار را انجام دهید. سپس درخواستی را برای شرایط لازم برای اقامت دائم کانادا ارسال کنید.

اگر همسر، فرزند یا نوه شما شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد و بیش از 18 سال سن داشته باشد، آنها می توانند از طریق کانادا برای ویزای اسپانسرشیپ درخواست دهند و شرایط مهاجرت شما به این کشور را تعیین کنند.

قراردادی که حامی مالی را که ممکن است همسر، فرزند یا نوه شما باشد، متعهد می‌کند تا زمانی که شما یک فرد حمایت‌شده هستید، هزینه‌های اقامت، غذا و سایر هزینه‌های شما را پوشش دهد.

یکی از راه‌های نسبتا آسان برای مهاجرت به کانادا، ازدواج با فرد شهروند یا مقیم دائم کانادا است. پس از ازدواج، همسرتان از طریق ویزای ازدواج کانادا اسپانسرشیپی شما را به عهده گرفته و برایتان درخواست اقامت دائم می‌دهد و شرایط مهاجرت شما به این کشور را فراهم کند.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور و گرفتن اقامت دائم آن است. منطقه آتلانتیک کانادا شامل ۴ استان است: استان پرنس ادوارد آیلند، استان نیوبرانزویک، استان نوا اسکوشیا و استان نیوفاندلند و لابرادور. این برنامه مهاجرتی دو زیر گروه دارد:

  1. دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل شده از موسسات آموزشی استان‌های حوزه آتلانتیک کانادا
  2. نیروی کار متخصص و نیمه متخصص
مهاجرت به کانادا از طریق پایلوت مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی

مشارکت جامعه کلید موفقیت برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی کانادا است. جامعه یک سکونتگاه کوچک با جمعیتی کوچک است. این برنامه سعی دارد کارگران خارجی را که مایل به زندگی و کار در یکی از این شهرها هستند با هدف افزایش مزایای اقتصادی در جوامع کوچک کانادایی جذب کند. پس از تایید جامعه هدف، به متقاضیان اقامت دائم توسط اداره مهاجرت کانادا اعطا می شود.

اگر فرانسوی زبان هستید و یا اگر زبان فرانسه، زبان مادری‌تان نیست ولی سطح مهارتی خوبی در آن دارید از چند طریق می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید:

مهاجرت به کانادا از روش تجربه کبکی (PEQ)

نحوه مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا و اینکه بدانید چگونه اقامت دائم کانادا را بگیرید، لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

۱. با توجه به شرایط خود بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کنید.

۲- مدارک لازم مربوط به آن برنامه مهاجرتی را آماده و ترجمه کنید. 

۳. وارد سایت اداره مهاجرت کانادا شوید و برنامه مهاجرتی مورد نظر خود را انتخاب کرده و اکانت آنلاین بسازید.

۴. به سوالات اپلیکیشن پاسخ دهید و فرم‌ها و مدارک مورد نیاز را آپلود کنید.

۵. هزینه اپلیکیشن را پرداخت کنید. 

۶. در صورتی که طی ده سال گذشته انگشت نگاری نکرده‌اید، از یکی از مراکز VAC کانادا در کشورهای همسایه ایران وقت بگیرید و انگشت نگاری کانادا را انجام دهید.

۷. پورتال خود را به طور مرتب چک کنید و در صورتی که اداره مهاجرت کانادا مدارک بیشتری نیاز داشت، آنها را در اکانت خود آپلود کنید.

۸. تبریک می‌گوییم، شما پاس ریکوئست شدید! در این مرحله پاسپورت خود را برای درج لیبل ویزا به سفارت کانادا ارسال و پیکاپ ویزای کانادا را انجام دهید. 

۹. پس از ورود به کانادا با توجه به برنامه مهاجرتی انتخابی خود، شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا را کسب کنید و سپس از طریق یکی از روش‌های استانی یا فدرال برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید.

مدت زمان مهاجرت به کانادا چقدر است؟

مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی کانادا در هریک از برنامه‌های آن متفاوت است. در جدول زیر آخرین آپدیت اداره مهاجرت در بررسی هر یک از پرونده‌های مهاجرتی را مشاهده می‌کنید:آخرین آپدیت: ۲۹ آگوست ۲۰۲۲

برنامه مهاجرتی میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها
ویزای توریستی ۱۴۸ روز
سوپر ویزا ۵۶ روز
ویزای تحصیلی ۱۲ هفته
ویزای کاری ۱۴ هفته
برنامه مهاجرتی آتلانتیک ۱۸ ماه
فدرال اسکیل ورکر ۲۶ ماه
تجربه کانادایی ۱۱ ماه
فدرال اسکیل ترید ۴۲ ماه
برنامه استانی ۲۱ ماه
خوداشتغالی ۴۱ ماه
سرمایه‌گذاری کبک ۶۳ ماه
اسکیل ورکر کبک ۳۲ ماه
ویزای استارتاپ ۳۱ ماه
اسپانسرشیپ همسر (داخل کانادا) ۱۵ ماه
اسپانسرشیپ همسر (خارج کانادا) ۲۳ ماه
اسپانسرشیپ فرزند نامشخص
اسپانسرشیپ والدین و پدر/مادر بزرگ‌ها ۳۴ ماه

نحوه چک کردن مدت زمان صدور انواع ویزاهای مهاجرتی در سایت سفارت کانادا

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص