مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی
مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی

مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی

ویزاکانادیا

خبر ویژه برای علاقه مندان به مهاجرت به مناطق روستایی، آرام و دنج کانادا! دولت کانادا از پایلوت جدید پنج ساله ای رونمایی کرده است که به جوامع روستایی و شمالی انتاریو، غرب کانادا و سه ناحیه کانادا در جذب و حفظ کارگران ماهر خارجی کمک می کند. این پایلوت مهاجرتی مبتنی بر برنامه پایلوت مهاجرت آتلانتیک است که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و اقامت دائم کارگران خارجی در سطوح مهارتی مختلف را در جوامع زیر تسریع می سازد:

  • انتاریو
  • منیتوبا
  • ساسکاچوان
  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • یوکان
  • نواحی شمال غرب
  • نانووات

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که اینجوامع واجد شرایط یا می توانند شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر باشند و یا حد اقل در فاصله ۷۵ کیلومتری شهری با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری یا بیشتر واقع شده باشد و یا شهری دورافتاده با جمعیت ۲۰۰ هزار نفری باشد.

پایلوت مهاجرت مناطق روستایی و شمالی مانند پایلوت مهاجرت آتلانتیک (AIPP) همراه با برنامه مهاجرت استانی فعالیت می کند. البته پشتوانه پایلوت مهاجرت آتنلانتیک یا AIPP کارفرماها هستند و این پایلوت با کسب و کارهایی که در استان های نوا اسکوشیا، نیو برانزویک، پرینس ادوارد آیلند و نیو فاندلند و لابرادور قرار دارند به منظور استخدام کارگران ماهر خارجی در مشاغلی که نتوانسته اند برای آنها کارگر بومی و محلی پیدا کنند همکاری می نماید.

ار سال ۲۰۱۸ پایلوت مهاجرت آتلانتیک به چهار استان شرکت کننده اجازه داد تا از ۲۵۰۰ کارگر و دانشجوی فارغ التحصیل شده ی خارجی برای اقامت دائم پشتیبانی کنند. لازم به ذکر است که اداره مهاجرت کانادا سهمیه ای برای پایلوت جدید عنوان نکرده است. اواخر ژانویه بود که احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرد که با رونمایی از این پایلوت جدید، از توزیع مهاجران در سراسر کانادا اطمینان حاصل شده و همه ی بخش های این کشور پهناور و زیبا از مزایای مهاجرت بهره مند می شوند.

هدف از رونمایی از این پایلوت، تشکیل اجتماعات کوچک و حمایت از انها و رشد و توسعه اقتصادی در نواحی اعلام شده است.

جوامع تا اول ماه مارس فرصت ارائه تقاضا دارند

اداره مهاجرت کانادا در حال حاضر از جوامع واجد شرایط در استان های کانادا که مایل به مشارکت در این پایلوت هستند تقاضا می پذیرد. این اداره اعلام کرده است که جوامع علاقه مند به شرکت در این پایلوت باید با یک سازمان توسعه اقتصادی محلی جهت ارائه تقاضانامه ای همکاری کنند که نشان می دهد واجد شرایط شرکت در این پایلوت هستند. از جمله شرایط و معیارهایی که جوامع باید دارا باشند، این است که ثابت کنند فرصت های شغلی کافی دارند و نیز باید عزم خود را جهت انتخاب متقاضیان مهاجرت برای تصدی مشاغل مورد نظر نشان دهند.   

اداره مهاجرت کانادا همچنین اعلام کرده است که مسئول استخدام و گزینش متقاضیان مهاجرت بر اساس نیازهای شغلی و اقتصادی و نیز توصیه متقاضیان به اقامت دائم، سازمان توسعه اقتصادی و اجتماع محلی هستند. جوامع علاقه مند تنها تا اول مارس سال جاری فرصت دارند تا تقاضای خود جهت شرکت در این پایلوت را اعلام کنند؛ سپس، در بهار جوامع منتخب اعلام خواهند شد. همچنین، اطلاعات بیشتر در مورد فرایند مهاجرت کارگران خارجی از طریق پایلوت مهاجرت مناطق شمالی و روستایی کانادا در اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد.  

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص