سوپر ویزای 10 ساله والدین
سوپر ویزای 10 ساله والدین

سوپر ویزای 10 ساله والدین

ویزاکانادیا

سوپر ویزای کانادا

والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادا می‌توانند به لطف سوپر ویزای کانادا، ویزای چند بار ورود که تا ده سال مناسب است، بدون نیاز به تمدید وضعیت خود، چندین بار وارد کانادا شوند. تمام سال با فرزندان و نوه های خود در آنجا زندگی می کنند.

این ویزا با ویزای اسپانسرشیپ کانادا و ویزای توریستی کانادا متمایز است. همچنین به عنوان ویزای خانواده، ویزای والدین یا ویزای والدین کانادا نیز شناخته می شود.

اثبات تمکن مالی در سوپر ویزای کانادا ۲۰۲۲

برای درخواست ویزا، فرزند یا نوه شما باید حداقل درآمد یا LICO داشته باشد. اصطلاح “Low Income Cut-off” (LICO) به حداقل درآمد مورد نیاز برای رسیدن به خط فقر در مناطق شهری کانادا اشاره دارد. در صورتی که درآمد فرزندان یا نوه های شما کمتر از مقدار پولی باشد که در جدول Lyco نشان داده شده باشد، درخواست ویزای شما رد می شود.

مقدار Lyco بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است و دولت کانادا سالانه آن را اعلام می کند.

تعداد افراد خانواده در محاسبه مبلغ لایکو

برای مشخص شدن حداقل درآمد فرد دعوت کننده طبق جدول لایکو، باید تمام افراد خانواده را در نظر بگیرید که شامل:

  1. میزبان یا دعوت کننده (فرزند/ نوه)

  2. همسر یا نامزد فرزند/ نوه

  3. فرزندان وابسته فرزند/نوه

  4. هر فردی که فرزند/نوه شما قبلا حمایت مالی او را بر عهده گرفته و هنوز توافق آن پا برجا است.

  5. خود شما به عنوان والدین یا پدربزرگ، مادربزرگ فرزند یا نوه‌تان

  6. همسر یا نامزد خود شما (در ازدواج مجدد)

امیر متاهل است و یک فرزند دارد. همه آنها ساکن کانادا هستند. تحت سوپر ویزا کانادا، او قصد دارد والدینش را به خانه اش دعوت کند. طبق جدول لایکو، او باید حداقل درآمد را برای پنج نفر از جمله همسر، فرزند و والدینش در نظر بگیرد.

سوپر ویزا شامل فرزندان وابسته والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ نمی شود. آنها باید در عوض برای ویزای بازدید کننده اقدام کنند. هر بار که وارد کانادا می شوند، اجازه اقامت حداکثر شش ماه با ویزای مهمان را دارند.

اکنون که از تعداد افرادی که در محاسبه مبلغ لایکو باید در نظر بگیرید مطلع شدید، درآمد مورد نیاز دعوت کننده (بچه یا نوه) را مطابق جدول لایکو و متناسب با تعداد خانواده ذکر خواهیم کرد. اعضا در سال 2022

 

درآمد لازم برای دعوت کننده سوپر ویزا کانادا

تعداد اعضای خانواده

حداقل درآمد مورد نیاز طبق LICO

(دلار کانادا)

۲ نفر

۳۲,۲۷۰ دلار

۳ نفر

۳۹,۶۷۲ دلار

۴ نفر

۴۸,۱۶۷ دلار

۵ نفر

۵۴,۶۳۰ دلار

۶ نفر

۶۱,۶۱۳ دلار

۷ نفر

۶۸,۵۹۸ دلار

بیش از ۷ نفر (به ازای هر فرد دیگری، این مبلغ اضافه شود)

۶,۹۸۵ دلار

سوپر ویزای کانادا که به عنوان ویزای دیدار طولانی مدت خانواده نیز شناخته می شود، یک ویزای چند ساله از نوع مولتی ویزا کانادا است که حداکثر اعتبار آن 10 سال است و به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و والدین واجد شرایط اجازه می دهد تا دو سال در کانادا بمانند. بدون نیاز به ترک در سفر اولیه. با این حال، آنها اجازه ندارند در سفرهای بعدی بیش از شش ماه متوالی در کانادا بمانند. ویزای توریستی کانادا مانند این نیست.

والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که ویزای اقامت موقت (TRV) برای ورود به کانادا ضروری است و می‌خواهند پس از شش ماه بدون نیاز به درخواست مجدد برای ویزای TRV آزادانه در این کشورها سفر کنند، باید این ویزا را انتخاب کنند. در کانادا، شما آزاد هستید که در آن جا زندگی کنید.

نحوه پذیرش سوپر ویزای کانادا

برای اخذ ویزای والدین کانادا لازم است ابتدا درخواست خود را به صورت آنلاین برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید: 

ویزای توریستی کانادا

مراحل اخذ سوپر ویزای کانادا

۱. تمام مدارک مورد نیاز را فراهم کنید. 

۲. وارد سایت اداره مهاجرت کانادا شوید.
از بین گزینه‌های موجود، بر روی گزینه Apply for a Super Visa کلیک کنید.

۳. در صفحه وارد شده گزینه How to Apply را انتخاب کنید.

۴. سپس در صفحه جدید در قسمت Apply for a Super Visa بر روی گزینه Sign Up and apply کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی Sign and apply وارد صفحه زیر می‌شوید و باید با توجه به شرایط خود یک گزینه را انتخاب کنید:

۵. در این مرحله اکانت بسازید و به سوالات اپلیکیشن پاسخ دهید.

پس از اینکه یکی از گزینه‌های visitor visa را در مرحله قبل انتخاب کردید، شما به پورتال جدید هدایت می‌شوید. لازم است در این قسمت آدرس ایمیل و پسورد پیشنهادی خود را وارد کنید و اکانت بسازید. 

پس از ورود به اکانت لازم است به سوالات اپلیکیشن پاسخ دهید و در پاسخ سوال ?why do you need a visa گزینه To visit my children or grandchildren for more than 6 months را انتخاب کنید:

۶. فرم‌های اپلیکیشن را دانلود و پر نمایید و سپس در جای مورد نظر آپلود کنید.

بر اساس پاسخ‌هایی که وارد می‌کنید، یک سری فرم و لیست مدارک برای شما باز می‌شود. لازم است فرم‌ها را پر کرده، و همراه با دیگر مدارک لازم آنها را در جای مناسب خود آپلود کنید. 

۷. هزینه اپلیکیشن و انگشت نگاری را پرداخت و آن را سابمیت کنید.

اگر طی ۱۰ سال گذشته انگشت نگاری کانادا را انجام نداده باشید، لازم است در این مرحله هزینه بیومتریک کانادا را پرداخت کنید.

۸. از یکی از مراکز VAC وقت انگشت نگاری بگیرید و پروسه بیومتریک کانادا را انجام دهید. 

به دلیل نبودن سفارت کانادا در ایران باید از یکی از مراکز درخواست ویزا یا همان VAC زیر نظر سفارت کانادا وقت انگشت نگاری بگیرید. می‌توانید یکی از کشورهای همسایه ایران را برای این کار انتخاب کنید.

۹. تبریک می‌گوییم، ویزا شدید.

پس از چند ماه بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت کانادا، سرانجام جواب ویزای خود را دریافت می‌کنید. اگر جواب مثبت بگیرید، جای بسی تبریک دارد!

۱۰. پاسپورت خود را برای درج لیبل ویزا به یکی از مراکز وک زیر نظر سفارت کانادا ارسال و پیکاپ ویزای کانادا را انجام دهید.

یا خودتان پیک آپ ویزا را انجام دهید یا از یکی از آژانس‌های معتبر مانند آبرنگ سفر بخواهید تا کار پیکاپ ویزای شما را انجام دهند.

مدت زمان اعتبار سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزای کانادا که معمولاً به عنوان ویزای 10 ساله کانادا شناخته می شود، تا 10 سال قابل استفاده است. شما مجاز هستید در این مدت بارها وارد کانادا شوید، به مدت پنج سال (بر اساس قانون جدید) در آنجا بمانید و با فرزند یا نوه خود در آنجا اقامت کنید.

 

مدت زمان صدور سوپر ویزای کانادا

طبق سایت اداره مهاجرت کانادا در حال حاضر مدت زمان بررسی پرونده‌های ویزای پدر و مادر کانادا ۱۱۵ روز و در حدود ۴ ماه است.

البته این مدت زمان بسته به تعداد زیاد درخواست‌ها و یا کشوری که از آنجا درخواست می‌دهید ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

دلایل رد شدن سوپر ویزا کانادا

بسته به نظر آفیسر اداره مهاجرت کانادا ممکن است پرونده ویزای خانواده کانادا به دلایل مختلفی رد شود ولی معمولا دلایل زیر باعث ریجکت شدن پرونده می‌شود:

  1. کافی نبودن میزان درآمد شخص دعوت کننده طبق جدول لایکو

  2. عدم ارائه مدارک کافی از شخص دعوت کننده

  3. عدم تناسب بین مدت اقامت در کانادا و میزان تمکن مالی ارائه شده

  4. هدف نامشخص از سفر

  5. عدم داشتن وابستگی کافی فرد دعوت شده در کشور خود

  6. ارائه مدارک ناقص یا اشتباه 

  7. عدم سلامت جسمانی

ویزای توریستی کانادا

با ویزای توریستی یا توریستی کانادا می توانید برای دیدن خانواده و دوستان، تفریح ​​و دیدن مناظر به کانادا بیایید. این ویزای چند بار ورود حداکثر ده سال اعتبار دارد. برخلاف سوپر ویزای کانادا، شما فقط مجاز به اقامت در این کشور به مدت 6 ماه در هر زمان هستید.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص