logo
بیمه دانشجویی در کانادا
بیمه دانشجویی در کانادا

بیمه دانشجویی در کانادا

ویزاکانادیا

دانشجویان بین‌المللی در کانادا ملزم به دریافت بیمه درمانی برای مدت اقامت خود در کانادا هستند. بیمه خدمات درمانی کانادا در برخی از استان‌ها برای دانشجویان بین‌المللی چه به صورت رایگان و چه با پرداخت حق بیمه ارائه می‌شود. البته برخی استان‌ها هم این نوع بیمه را برای دانشجویان خارجی ارائه نمی‌دهند.

اگر پوشش بیمه درمانی مناسبی برای تمام هزینه‌های مربوط به پزشکی خود نداشته باشید، باید هزینه‌های درمانی را خودتان پرداخت کنید و نیازی به گفتن نیست که برخی از این خدمات می‌توانند بسیار گران باشند. به عنوان مثال، اگر بیمه نباشید، اسکن MRI ممکن است بین ۹۰۰ تا ۲,۴۰۰ دلار کانادا هزینه در بر داشته باشد.

 

بیمه خدمات درمانی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا چگونه کار می‌کند؟

شما به عنوان دانشجوی بین المللی باید به محض ورود به کانادا، برای دریافت کارت خدمات درمانی (Medicare Card) اقدام کنید. به طور میانگین صدور این کارت ۳ ماه طول می‌کشد. در این فاصله که شما فاقد بیمه دانشجویی هستید، می‌توانید برای دریافت بیمه مسافرتی اقدام کنید.

 

طرح های مختلف بیمه خدمات درمانی برای دانشجویان کانادا

به طور عمده سه نوع طرح بیمه مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید – طرح‌های بیمه خدمات درمانی خصوصی، طرح‌های بیمه درمانی ارائه شده توسط دانشگاه، وبیمه خدمات درمانی دولت کانادا. از آنجایی که بیمه خدمات درمانی برای همه دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در کانادا اجباری است، باید یکی را انتخاب کنید که بر اساس موقعیت مکانی و نیازهای پزشکی شما مناسب تر باشد.

 

بیمه درمانی دانشگاه‌ها

بسیاری از دانشگاه‌ها با ارائه دهندگان بیمه خدمات درمانی در کانادا در ارتباط هستند و از طریق این پیوندها، این برنامه‌ها را برای دانشجویان بین المللی خود ارائه می‌دهند. با وجود این که برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی ارائه شده توسط دانشگاه عموماً ارزان‌تر از بیمه‌های خصوصی هستند اما، ممکن است گزینه‌های زیادی برای انتخاب نداشته باشید. دلیل این هم به خاطر ارائه یک بسته خدمات درمانی واحد برای کلیه دانشجویان است.

 

بیمه درمانی دولتی

بیمه درمانی دولتی سرویس‌های استاندارد درمانی، پزشکان مراقبت‌های اولیه و بیمارستان‌ها را ارائه می‌کند که تقریبا در همه جا مشابه است. برخی سرویس‌های رایجی که در اکثر سیاست های مراقبت‌های درمانی دولتی پوشش داده نمی‌شوند شامل مراقبت‌های چشم و دندان، فیزیوتراپی و خدمات روانپزشکی است.

 

بیمه درمانی خصوصی

شما می‌توانید از بین بسیاری از طرح‌های مختلف خصوصی، یکی را انتخاب کنید. برخی از این طرح‌ها شامل: خدمات دارویی (داروهای همراه با نسخه)، هزینه‌های دندانپزشکی، اتاق بیمارستان خصوصی، خدمات آمبولانس و عینک‌های طبی است. البته این نکته را به یاد داشته باشید که بیمه‌های خصوصی در کانادا، مانند تمامی نقاط دنیا، به مراتب گران‌تر از بیمه‌های درمانی دولتی هستند.

 

راه‌های درخواست بیمه درمانی دانشجویی در کانادا

قوانین و مقررات بیمه درمانی برای همه استان‌های کانادا یکسان نیست. اگر قصد دارید در دانشگاهی تحصیل کنید که در آن استان پوشش بیمه درمانی به شما ارائه می‌دهد، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • برای بیمه درمانی در سایت استان اقدام کنید.
  • فرم درخواست را پر کنید.
  • مبلغ حق بیمه را پرداخت کنید.

اگر استان به شما پوشش بیمه درمانی ارائه نمی‌دهد، باید قبل از عزیمت به کانادا از طریق یک شرکت خصوصی برای آن اقدام کنید. برای این، شما نیاز دارید:

  • با یک شرکت بیمه سلامت تماس بگیرید
  • طرحی را انتخاب کنید که تمام نیازهای شما را برآورده کند

 

هزینه بیمه درمانی در کانادا

دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا داشتن بیمه درمانی را برای همه دانشجویان اجباری کرده‌اند. بیمه درمانی در کانادا برای دانشجویان بین المللی بسته به محل و شرکت بیمه می‌تواند متفاوت باشد. به طور متوسط، حق بیمه سالانه برای بیمه درمانی در کانادا از ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار کانادا متغیر است.

 

بیمه‌های درمانی خارج از استان

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که بیمه‌های خدمات درمانی استانی فارغ از این که دولتی باشند یا خصوصی، به احتمال زیاد فقط هزینه‌های مشکلات سلامت را که در داخل استان مورد نظر رخ داده باشد پوشش می‌دهند و اگر به عنوان یک دانشجوی بین المللی، قصد مسافرت به خارج از استانی که در آن تحصیل می‌کنید را داشته باشید، باید با شرکت ارائه دهنده بیمه خود در این خصوص مشورت کنید.

 

بیمه خدمات درمانی در کانادا کار آمد است؟

 سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا در مقیاس بین المللی رتبه بالایی دارد اما ایراد بزرگی که سیستم درمان کانادا دارد زمان انتظار طولانی آن است. به طور متوسط زمان مراجعه به پزشک یا متخصص بیشتر از سایر کشورها است.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص