برنامه های کبک
برنامه های کبک

برنامه های کبک

ویزاکانادیا

سالانه افراد زیادی از سراسر جهان درخواست مهاجرت به کبک را ارسال می کنند. اداره مهاجرت کانادا درخواست ها را با استفاده از یک سیستم امتیاز ارزیابی می کند و (در صورت لزوم) قبل از صدور ویزای اقامت برای کبک مصاحبه انجام می دهد. هر ساله این سیستم مهاجرتی تحت محدودیت ها و بازنگری های جدیدی قرار می گیرد. برنامه مهاجرت برای کارگران ماهر کبک اخیراً فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است و همچنان هر ساله دستخوش تغییرات قابل توجهی می شود.

مانند بسیاری از استان های دیگر کانادا، کبک چارچوب جدیدی را برای استخدام کارمندان متخصص ایجاد کرده است. به زودی، جزئیات بیشتر در مورد سیستم اکسپرس اینتری کبک به اطلاع عموم خواهد رسید.

بزرگترین کلان شهر در شرق کانادا، کبک، که مردم محلی از آن به عنوان “ایالت زیبا” یاد می کنند، حدود 7600000 نفر جمعیت دارد. در کانادا، کبک در کنار سنت جان، پرات رویال و تدوزاک جزو سه شهر قدیمی است. کبک با وجود داشتن تاریخ 400 ساله، شهری باشکوه با مناطق پر جنب و جوش است. این شهر محل استقرار موسسه لاوال، بزرگترین موسسه فرانسوی در آمریکای شمالی است. این دانشگاه از نظر رتبه بندی در رتبه 304 جهانی و هجدهم در کانادا قرار دارد.

برنامه های کبک

 

فرآیند مهاجرت به کبک

 

مرحله اول: گزینش Sélection

اداره مهاجرت کبک مدارک ارسالی متقاضی را طبق مقررات ایالت کبک بررسی می کند و پس از قبولی گواهی CSQ (Cetificat de Sélection du Québec) را صادر می نماید.

 

مرحله دوم: پذیرش Admission

پذیرش در مرحله انتخاب تضمین کننده اقامت نیست. دولت فدرال باید قبل از صدور ویزای کانادا، مراحل بعدی مانند معاینات پزشکی و بررسی های امنیتی را تکمیل کند.

اگر شرایط شما یا همسرتان برای زندگی و کار در کبک مناسب است و شرایط لازم را دارید، می توانید برای ویزای اقامت اقدام کنید. آژانس مهاجرت استان کبک معیارهای مهمی را تعیین می کند.

 

برای واجد شرایط بودن مهاجرت از این طریق شما باید موارد زیر را انجام دهید.

قصد اقامت و کار در یکی از شهرهای ایالت کبک را داشته باشید.
دارای مدرک تحصیلی مورد تایید و واجد شرایط نیاز استان کبک باشید. (در صورتی که رشته تحصیلی شما در یکی از رشته های مورد نیاز قرار دارد شما میتوانید شرایط دیگر این نوع از مهاجرت را بررسی نمائید و در صورتیکه رشته شما جزء رشته های مورد نیاز نباشد درصورت به حد نصاب رسیدن امتیازات می توانید اقدام نمایید ولی پرونده شما در اولویت نخواهد بود.
دارای سابقه کاری باشید که بتوانید در کبک وارد بازار کار شوید. (حداقل 6 ماه)
در صورتیکه نیاز به کسب امتیاز از بخش زبان دارید باید حداقل نمره B2 در یکی از آزمون های معتبر زبان فرانسوی داشته باشید.
توانایی شما جهت ترکیب با جامعه کبک از جهت اجتماعی و مالی به نحوی که بتوانید در رشته مورد نظر کار کنید وجود داشته باشد.

توجه: برای این استراتژی، مهارت در زبان فرانسه بسیار مهم است. در جامعه کبک، ارتباط ضروری است و در درجه اول به زبان فرانسوی انجام می شود. علاوه بر این، صحبت به این زبان نشان دهنده پذیرش در این جامعه و فرهنگ خاص است. دولت کبک امکاناتی را در داخل و خارج از کبک ایجاد کرده است تا به تازه واردان کمک کند تا این زبان را کسب کنند و در کلاس های زبان فرانسه ثبت نام کنند.

 

برای کسب امتیاز در این بخش، متقاضی باید در یکی از رشته هایی که نیازمندی های بازار کار کبک را دارند تحصیل کرده باشد.

 

گروه A رشته های ۱۲ امتیازی برای متقاضی اصلی و ۴ امتیازی برای همسر

گروه B رشته های ۹ امتیازی برای متقاضی اصلی و ۳ امتیازی برای همسر

گروه C رشته های ۶ امتیازی برای متقاضی اصلی و ۲ امتیازی برای همسر

گروه D رشته های ۲ امتیازی برای متقاضی اصلی و ۱ امتیازی برای همسر

گروه E,F,G رشته های ۰ امتیازی برای متقاضی اصلی و ۰ امتیازی برای همسر

 

افسر در مورد تاریخ رویدادهای مهم زندگی (مانند کار، ازدواج یا تحصیل) و همچنین سایر جزئیات مانند مواد تحصیلی سؤال می کند، در حالی که مدارک اصلی متقاضی در طول مصاحبه با ترجمه آنها مقایسه می شود. دوره گذرانده شده در کالج، شرح وظایف و … درخواست می شود. معمولاً سؤالات مربوط به کار بیشتر پرسیده می شود و گاهی سؤالات غیرمنتظره، مانند ترسیم نقشه محل کار یا محاسبه تعداد پرسنل شرکت، ممکن است برای تأیید صحت پاسخ های متقاضی درخواست شود.

 

نکته: به احتمال فراوان پرونده های پس از سال ۲۰۱۵ شامل مصاحبه نخواهند بود. زیرا ۶ امتیاز مربوط به انطباق پذیری از تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۵ از سیستم امتیاز بندی کبک حذف شد.

سناریوهای زیر به بهترین وجه هدف مصاحبه را با توجه به موارد ذکر شده توصیف می کنند:

  1. بررسی دقیق اسناد

  2. ارزیابی مهارت فرانسه و انگلیسی

  3. ارزیابی امتیازات متقاضی برای تعیین پذیرش یا رد او

از آنجایی که افسران متعددی وجود دارند که هر کدام ترجیحات و سبک های مصاحبه خود را دارند، هر مصاحبه به طور معمول از مصاحبه های افراد دیگر منحصر به فرد است.

با این حال، به طور کلی، تعدادی از چیزها بر چگونگی روند مصاحبه تأثیر می گذارد:

 

زبان فرانسه

توانایی صحبت کردن به زبان فرانسوی بدون شک مهمترین نکته در روز مصاحبه است. اگر متقاضی به خوبی فرانسوی صحبت کند، افسر اغلب آنها را با آمادگی بیشتری می پذیرد و از پرس و جو در مورد کبک یا کانادا خودداری می کند.

صحت مدارک

صحت اسناد نیز برای پلیس بسیار مهم است زیرا آنها کانادایی هستند و صداقت برای آنها ارزش اساسی است. علاوه بر این، از آنجایی که این کارشناسان تجربه زیادی در مصاحبه با ایرانیان دارند، از نحوه تأیید صحت مدارک و نحوه تأیید مدارک متقاضیان توسط مراکز مربوطه آگاه هستند. برای مثال می‌توان به صحت سابقه بیمه متقاضی اشاره کرد. اگرچه وب سایت بیمه به زبان فارسی است، اما بارها مشاهده شده است که افسر برای بررسی صحت اطلاعات بیمه به آن مراجعه می کند. شما باید صادق باشید و از تلاش برای گمراه کردن افسر در طول مصاحبه اجتناب کنید.

رزومه و سرچ های کاری

شاید به این عوامل اهمیت کمتری داده شود، اما داشتن یک رزومه با کیفیت و انجام جستجوهای شغلی مرتبط می تواند بر درک افسر از نامزد تأثیر بگذارد. سابقه کاری خوب به افسر نشان می دهد که متقاضی به حرفه خود اختصاص دارد و پس از ورود به کانادا، برای یافتن شغل مشکلی نخواهد داشت. زیرا رزومه نقش مهمی در استخدام در کانادا دارد. علاوه بر این، جستجوهای شغلی به افسر نشان می دهد که متقاضی به طور کامل از شرایط کاری، قوانین و مقررات کبک مطلع است و با این اطلاعات مهاجرت کرده است. برای شروع جستجوی خود، ممکن است وب سایت emploiquebec را مفید بیابید.

 

وب سایتهای مفید برای سرچ های شغلی

  1. emploi Quebec

  2. Monster

  3. Workopolis

دقت کنید که رزومه شما با سرچ ها تطابق داشته باشد.

کامل بودن مدارک

قبل از رفتن به مصاحبه، حتماً تمام مدارک لازم را به همراه داشته باشید. در روز مصاحبه باید هم اصل مدارک و هم ترجمه آنها را به همراه داشته باشید. اگر یک سند اصلی به زبان انگلیسی به همراه دارید، حتما یک کپی از آن را نیز همراه داشته باشید.

داشتن اعتماد به نفس

داشتن خونسردی و اعتماد به نفس در طول مصاحبه به شما کمک می کند تا به راحتی به زبان فرانسوی یا انگلیسی صحبت کنید و از همه چیزهایی که آموخته اید استفاده کنید. با این حال، اعتماد به نفس در طول مصاحبه تأثیر زیادی بر نحوه درک افسر از نامزد دارد.

داشتن اطلاعات عمومی در رابطه با کبک و کانادا

در نهایت، ترجیح داده می شود که متقاضی درک کاملی از کانادا و کبک، از جمله ویژگی های فیزیکی، آب و هوا، تاریخ و سایر موضوعات مهم آن داشته باشد. علاوه بر این، جستجو با جزئیات بیشتر، از جمله انتخاب شهر و محله ای که می خواهید در آن زندگی کنید، می تواند بسیار سودمند باشد.

 

مهاجرت به کانادا از روش PEQ

 

مهاجرت به کانادا از روش PEQ

 

اقامت از طریق تحصیل در استان کبک کانادا

استان کبک کانادا از طریق روش PEQ گزینه های خوبی برای ادامه تحصیل دانشجویان فراهم می کند. همه استان‌های دیگر اخیراً درخواست برای PR (اقامت دائم) پس از اتمام دانشگاه را بسیار دشوار کرده‌اند، اما کبک همچنان درخواست‌هایی را از هر کسی که می‌خواهد از طریق تحصیل وارد کانادا شود، می‌پذیرد.

 

دلایل تحصیل در کبک

  1. مدارک کبک در سطح بین المللی شناخته شده است.

  2. دامنه وسیعی از رشته های انگلیسی و فرانسوی برای انتخاب وجود دارد.

  3. دارا بودن شهریه های مناسب و مقرون به صرفه

  4. داشتن کمترین هزینه های زندگی در کانادا

  5. موسسات آموزش عالی کبک، صرف نظر از اندازه و موقعیت؛ همگی به امکانات فوق مدرن مجهز می باشند( آزمایشگاه هایی با تکنولوژی بالا، سایت کامپیوتر، امکانات ورزشی، سالن های کنفرانس و ….)

  6. تحصیل در کبک همچنین بطور منحصراً به معنی کسب تجربه آمریکای شمالی در مهاجرتی فرانسوی است.

  7. استان کبک محیطی مهیج و با امنیت برای زندگی ارائه می دهد.

 

فرصت های اقامت پس از تحصیل در کبک

  1. تقاضا برای گواهی CSQ و اقامت دائم کانادا از روش PEQ

صدور CSQ برای کارگران و فارغ التحصیلانی که برای آن درخواست داده اند و با استفاده از برنامه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه PEQ می توان به سرعت شرایط را تکمیل کرد. همسر واقعی متقاضی و فرزندان تحت تکفلی که در درخواست ذکر شده است، در صورت وجود، ممکن است CSQ دریافت کنند. ممکن است پس از دریافت CSQ درخواستی برای اقامت دائم (PR) ارسال کنید.

 

مهاجرت به کانادا از روش PEQ شامل افراد زیر می شود

  1. دانشجویان خارجی که در کبک فارغ التحصیل شده اند و یا در حال فراغت از تحصیل می باشند.

 

کارگران خارجی موقت 

از 1 نوامبر 2019، افرادی که به صورت موقت به عنوان کارگران خارجی موقت در کبک مشغول به کار هستند و مایل به درخواست برای گواهی انتخاب کبک هستند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

دارای موقعیت در لیست مشاغل لازم برای واجد شرایط بودن PEQ؛ این فهرست مشاغل و حرفه هایی را که در بازار کار کبک تقاضای زیادی دارند، مشخص می کند.

داوطلب باید حداقل 12 ماه تجربه کاری در موقعیتی که برای آن درخواست می کند داشته باشد، اگر در رده ملی مشاغل 0، A و B باشد و در لیست مشاغل مورد نیاز و واجد شرایط PEQ باشد.

آنها باید حداقل 18 ماه تجربه در آن شغل در 24 ماه قبل از درخواست داشته باشند، اگر در یکی از رده های شغلی ملی C یا D مشغول به کار هستند و آن شغل به عنوان یکی از مشاغل مورد نیاز و واجد شرایط برای PEQ ذکر شده است. به‌علاوه، اگر در موقعیت‌هایی کار می‌کنند که مستلزم مجوزها و گواهی‌های کار هستند یا در موقعیت‌های به اصطلاح تنظیم‌شده کار می‌کنند، باید شرایط شغلی و استخدامی و همچنین پیشنهاد شغلی را برآورده کرده باشند.

 

معرفی استان  کبک

از نظر وسعت، کبک بزرگترین استان کانادا است. منطقه فرانسوی زبان آمریکا کبک نام دارد. سالانه 30000 دانشجو در خارج از کشور توسط موسسات آموزشی مختلف به زبان انگلیسی و فرانسوی پذیرفته می شوند. برای دسترسی به آموزش عالی در استان کبک، متقاضیان باید: توانایی مالی خود را برای حمایت از تحصیلات خود نشان دهند. و مجوزهای لازم ورود مورد نیاز توسط اداره مهاجرت کانادا را تضمین کنید. این شرایط باید بدون قبولی در آزمون رعایت شود.

گزینه های تحصیل در استان کبک

در کبک، امکانات مختلفی برای دانش آموزان پس از متوسطه وجود دارد. ارائه دهندگان خدمات آموزشی اصلی در کبک مدارس زبان، موسسات دولتی و خصوصی و دانشگاه ها هستند.

داوطلبان می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل کنند. برخلاف تصور غلط رایج، برای ثبت نام در یک برنامه انگلیسی زبان در دانشگاه یا کالج، هیچ دانش قبلی از زبان فرانسه لازم نیست.

  1. کارگران موقت که دارای مهارت شغلی هستند.

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص