برنامه تجربه کانادایی
برنامه تجربه کانادایی

برنامه تجربه کانادایی

ویزاکانادیا

این جمله “فقط با مجوز قانونی وارد کانادا شوید و در کانادا کار کنید و ما برای شما اقامت دائم دریافت می کنیم” احتمالاً چیزی است که همه نامزدهای ما شنیده اند. مایلیم در این پست شما را با شرایط و مراحل تجربه مهاجرت به کانادا آشنا کنیم.

برای افرادی که در کانادا کار کرده‌اند، می‌توانید از طریق کلاس تجربه کانادایی (CEC) به کانادا مهاجرت کنید، که گاهی اوقات به عنوان برنامه CEC کانادا شناخته می‌شود.

یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس اینتری، برنامه CEC برای کانادا است. از طریق سیستم اکسپرس انتری آنلاین، متقاضیان واجد شرایط می توانند در مدت حدود شش ماه اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. آنها می توانند در صورت رعایت شرایط خاص و پس از مدتی برای شهروندی کانادا شدن درخواست دهند.

برنامه تجربه کانادایی

برنامه تجربه کانادایی

 

شرایط مورد نیاز

یک سال سابقه کار در کانادا

مدرک زبان

گواهی ارزیابی مدرک تحصیلی (در صورت داشتن مدرک تحصیلی غیر کانادایی)

کسب حداقل امتیاز CRS در قرعه کشی برنامه تجربه کانادایی

هزینه‌ها

۱,۳۶۵ دلار برای متقاضی

۱,۳۶۵ دلار برای همسر متقاضی

۲۳۰ دلار برای هر فرزند

هزینه انگشت نگاری (برای یک نفر ۸۵ دلار و برای کل خانواده ۱۷۰ دلار)

مدت زمان پروسه

حدود ۶ ماه

مدارک

مدارک شناسایی

مدارک تحصیلی

مدارک سابقه کار

مدارک تمکن مالی

گواهی عدم سوء پیشینه

معاینات پزشکی

مدارک زبان خارجی

 

مزایای مهاجرت از طریق برنامه تجربه کانادایی چیست؟

  1. عدم نیاز به داشتن جاب آفر از کانادا

  2. مدت زمان کم پروسه (حدود ۶ ماه)

  3. محل زندگی در برنامه تجربه کار کانادایی می‌تواند در هر کدام از از استان‌های کانادا به جز کبک باشد.

  4. هزینه کمتر نسبت به برنامه‌های استانی و برنامه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری

  5. مراحل کاملا آنلاین بدون نیاز به ارسال کاغذی مدارک

 

برنامه تجربه کانادایی برای چه کسانی مناسب است؟

اکثر کسانی که از طریق این برنامه اقدام می‌کنند، جزو یکی از گروه‌های زیر هستند:

  1. کسانی که تجربه تحصیل در کانادا را دارند و بعد از تحصیل ویزای کار بعد از تحصیل یا PGWP دریافت کرده‌اند و به مدت یک سال در کانادا کار کرده‌اند.

  2. کسانی که جاب آفر از کانادا گرفته و سپس یک سال در کانادا کار کرده‌اند.

  3.  کسانی که به عنوان همراه همسری که در حال تحصیل در کانادا است، ویزای کار همراه گرفته‌‌ و یک سال در کانادا کار کرده‌اند.

 

مراحل لازم جهت مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تجربه کانادایی

تشکیل پروفایل

  1. تشکیل پروفایل اکسپرس انتری با استفاده از اطلاعات شخصی، شغلی، تحصیلی، زبان و…

  2. وارد شدن در استخر متقاضیان

دریافت دعوتنامه

  1. داشتن حداقل امتیاز مربوط به دوره

  2. دریافت دعوتنامه ارسال درخواست (ITA)

ارسال درخواست

  1. گردآوری مدارک مورد نیاز و تکمیل اطلاعات پروفایل

  2. ثبت درخواست اقامت دائم و پرداخت هزینه

  3. رسید دریافت مدارک (AOR)

انگشت نگاری

  1. بررسی اولیه مدارک توسط اداره مهاجرت

  2. ارسال نامه انگشت نگاری برای متقاضی

بررسی صلاحیت

  1. بررسی اعتبار مدارک ارسال شده

  2. بررسی صلاحیت متقاضی در مورد شرایط برنامه تجربه کانادایی

بررسی سوابق

  1. بررسی سوابق امنیتی

  2. بررسی سوابق مجرمیت 

تاییدیه اقامت دائم

ارسال نامه تاییدیه اقامت دائم (COPR) و نامه درخواست پاسپورت برای صدور ویزا

 

مرحله اول: تشکیل پروفایل

ابتدا باید یک نمایه اکسپرس اینتری بسازید تا از طریق تجربه کانادایی واجد شرایط اقامت شوید. شما باید مدرک زبان داشته باشید و اگر خارج از کانادا تحصیل کرده اید، گواهی ارزیابی صلاحیت تحصیلی داشته باشید تا اطلاعات لازم را هنگام ایجاد پروفایل ارائه دهید. البته اگر در کانادا تحصیل کرده اید نیازی به گواهی ارزیابی ندارید.

برای ایجاد نمایه در وب سایت اداره مهاجرت کانادا باید از سیستم GCKey استفاده شود. هنگام ایجاد نمایه خود باید برخی از اطلاعات اولیه از جمله نام، اطلاعات تماس، اطلاعات تحصیلی و مدرک، سابقه کاری و توانایی مالی خود را ارائه دهید.

 

مرحله دوم: دریافت دعوتنامه

بر اساس متغیرهای مختلفی از جمله سن، سابقه کار، مهارت های زبانی، تحصیلات و غیره. پرونده شما نمره دریافت می کند. روش رتبه بندی جامع که با نام CRS (سیستم رتبه بندی جامع) نیز شناخته می شود، نام این روش امتیازدهی است که منحصر به سیستم اکسپرس اینتری است. دامنه امتیاز شما 0 تا 1200 است.

 

استخر متقاضیان در برنامه تجربه کانادایی چیست؟

فایل شما به یک استخر اضافه می شود و به آن امتیاز داده می شود. البته این استخر با استخرهایی که معمولاً برای شنا استفاده می کنید متفاوت است. در این استخر مجازی که به نام استخر می گویند، پرونده افراد با حقوق و محدودیت های مختلف وجود دارد. با پرونده شما در این استخر مانند ماهی برخورد می شود که ماهیگیر (اداره مهاجرت) آن را در تور می اندازد.

قرعه کشی یک قرعه کشی است که معمولاً دو بار در ماه انجام می شود. در این قرعه‌کشی‌ها، دولت فدرال شرکت‌کنندگان را از بین یک استخر با امتیاز مناسب انتخاب می‌کند و برای درخواست دعوت می‌کند. در نتیجه، فرآیند انتخاب رقابتی است تا تصادفی. احتمال دعوت شدن با نمرات بهتر افزایش می یابد.

فایل شما به یک استخر اضافه می شود و به آن امتیاز داده می شود. البته این استخر با استخرهایی که معمولاً برای شنا استفاده می کنید متفاوت است. در این استخر مجازی که به نام استخر می گویند، پرونده افراد با حقوق و محدودیت های مختلف وجود دارد. با پرونده شما در این استخر مانند ماهی برخورد می شود که ماهیگیر (اداره مهاجرت) آن را در تور می اندازد.

قرعه کشی یک قرعه کشی است که معمولاً دو بار در ماه انجام می شود. در این قرعه‌کشی‌ها، دولت فدرال شرکت‌کنندگان را از بین یک استخر با امتیاز مناسب انتخاب می‌کند و برای درخواست دعوت می‌کند. در نتیجه، فرآیند انتخاب رقابتی است تا تصادفی. احتمال دعوت شدن با نمرات بهتر افزایش می یابد.

 

چه امتیازی برای گرفتن دعوتنامه برنامه تجربه کانادایی مناسب است؟

امتیازات در هر دوره قرعه کشی برگزار شده، تغییر می‌کند. بنابراین نمی‌توان به طور دقیق گفت چه امتیازی مناسب برای این برنامه است. به طور مثال امتیاز این برنامه در سال ۲۰۲۱ بین ۷۵ تا ۴۶۲ متغیر بوده است.

 

مرحله سوم: ارسال درخواست 

پس از اینکه دعوتنامه را دریافت کردید، می‌توانید تا ۶۰ روز بعد، مدارک مورد نیاز را در پروفایل خود بارگذاری کنید و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. سپس در انتها باید هزینه‌ها را پرداخت کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

 

مورد هزینه

متقاضی

همسر متقاضی

هر فرزند

هزینه بررسی پرونده

۸۵۰ دلار کانادا

۸۵۰ دلار کانادا

۲۳۰ دلار کانادا

هزینه حق صدور اقامت دائم

۵۱۵ دلار کانادا

۵۱۵ دلار کانادا

 

هزینه انگشت نگاری

۸۵ دلار کانادا

اگر متقاضی دارای همسر و فرزند است ۱۷۰ دلار کانادا برای کل خانواده (متقاضی و همسر و فرزندان)

 

تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت درخواست، برای شما نامه‌ای به نام رسید دریافت مدارک یا Acknowledgement of Receipt (AOR) ارسال می‌شود. این رسید نشان می‌دهد که مدارک شما توسط اداره مهاجرت دریافت شده و درخواست با موفقیت ثبت شده است.

 

مرحله چهارم: انگشت نگاری 

رسیدگی به این پرونده از همین نقطه آغاز می شود. برای بررسی وضعیت پرونده خود و ارجاع به آن می توانید در هر زمان مشخصات خود را بررسی کنید.

افسر پرونده را بررسی می کند تا مطمئن شود که همه مدارک درست است و از چک لیست برنامه پیروی می کند. در صورت تکمیل نشدن مدارک، افسر پول را برای بررسی مدارک و درخواست بازپرداخت می کند.

اکثر افراد این مرحله را بین یک تا دو ماه کامل می کنند. نامه معاینه پزشکی و نامه اثر انگشت اغلب در پایان این مرحله صادر می شود.

پس از دریافت نامه انگشت نگاری، کسانی که باید اثر انگشت را مطابق با قوانین کانادا ارسال کنند، باید به دفاتر ویزا در کشورهای دیگر مراجعه کنند.

 

مرحله پنجم: بررسی صلاحیت

تمام مدارک به عنوان بخشی از فرآیند بررسی صلاحیت برای تعیین صلاحیت شما بررسی می شود. این روش زمان زیادی می برد زیرا فایل و مستندات پشتیبان آن باید الزامات برنامه مورد نظر را داشته باشد و از نظر صحت و اعتبار مورد بررسی قرار گیرد.

این مرحله اغلب تا پنج ماه پس از مرحله قبل از آن به پایان می رسد. تعدادی از مدارک در این فرآیند مورد ارزیابی قرار می گیرند که شامل نامه توانایی مالی، نامه سابقه کار، نامه پیشنهاد شغلی، سابقه رد ویزا و … می باشد.

افسر می تواند مدارک بیشتری را از شما درخواست کند اگر معتقد است تحقیقات بیشتری لازم است.

 

مرحله ششم: بررسی سوابق

سه مرحله فرآیند بررسی پیشینه، جرم انگاری، امنیت و تبادل اطلاعات است. خدمات مهاجرت کانادا، آژانس خدمات مرزی کانادا و آژانس اطلاعات امنیتی کانادا مسئول تمام جنبه های این مرحله هستند.

به طور معمول، این مرحله بین یک تا دو ماه طول می کشد. با این حال، اگر سوابق یک فرد توسط مقامات مربوطه مشکوک تشخیص داده شود، ممکن است در برخی شرایط غیر معمول تا یک سال طول بکشد.

آخرین مرحله قبل از اعلام عمومی تصمیم نهایی، این مرحله است.

 

مرحله آخر: تاییدیه اقامت دائم

پس از تأیید پرونده خود، تأییدیه اقامت دائم (COPR) را دریافت خواهید کرد. اکنون یک پیام درخواست پاسپورت (PPR) دریافت خواهید کرد و برای ثبت ویزا، باید پاسپورت خود را به دفتر ویزای کانادا واقع در محله خود تحویل دهید. تا قبل از انقضای اعتبار پاسپورت یا اعتبار معاینات پزشکی، فرد مجاز به ورود به کانادا است.

(روش های مختلفی وجود دارد که می توانید در حین بررسی پرونده خود در مورد روند بررسی پرونده مطلع شوید. از طریق یک فرم وب، می توانید به اداره مهاجرت دسترسی پیدا کنید یا اطلاعات اولیه در مورد پرونده خود و دفتر ویزا را به صورت آنلاین درخواست کنید. اگرچه بهترین روش خرید یادداشت GCMS. افسر با نوشتن یک حساب کامل از تمام کارهای تکمیل شده روی پرونده به این پیام پاسخ می دهد. برای سفارش یادداشت با مشاوران visacanadia مشورت کنید.)

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص