اکسپرس اینتری کانادا
اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا

ویزاکانادیا

راه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد اما در حال حاضر گزینه اکسپرس اینتری کانادا با مزیت هایی که برای ما ایرانی ها ارائه می دهد یکی از بهترین ها و حتی سریع ترین هاست. زیرا شما می توانید در اسرع وقت اقامت دائم کانادا را دریافت کنید، برخلاف سایر روش هایی که ممکن است چندین سال طول بکشد.

اما اکسپرس اینتری چیست؟ برنامه اکسپرس اینتری در کانادا بر اساس تعدادی از عوامل به متقاضیان رتبه بندی می دهد. هر قرعه کشی اکسپرس اینتری (قرعه کشی) دارای حداکثر امتیاز است که می تواند به یک یا چند متقاضی اقامت دائم اعطا کند.

اگر نمی‌خواهید این مقاله را تا آخر بخوانید، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا یکی از مشاوران آگاه ما بتواند با شما تماس گرفته و مشاوره ارائه دهد.

خبر خوب این است که کانادا سالانه بیش از 110000 کارگر ماهر را از طریق سیستم اکسپرس انتری می پذیرد، بنابراین چشم انداز شما برای اعطای اقامت دائم از طریق این برنامه عالی است.

اکسپرس انتری مکانیزمی برای درخواست های آنلاین مهاجرت است. افرادی که توانایی های کاری لازم را دارند می توانند پروفایل اکسپرس انتری خود را ارسال کنند. از کاندیداهای دارای رتبه برتر دعوت می شود درخواست اقامت دائم ارائه دهند. اهداف اصلی این برنامه تسریع روند مهاجرت و سرعت بخشیدن به استخدام کارمندان ماهر برای اقتصاد در حال توسعه کانادا است.

Express Entry کلمه‌ای انگلیسی به‌معنای ورود سریع است. پیچیده بودن روند مهاجرت و طولانی بودن زمان انتظار برای صدور ویزا، باعث شد تا کانادا سیستم ورود سریع را در سال 2015 راه اندازی کند.

 

اکسپرس اینتری کانادا

مزایای اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

  1. سریعترین روش مهاجرت به کانادا (حدود ۶ تا ۹ ماه)
  2. هزینه کمتر نسبت به روش‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری
  3. روش کاملا آنلاین (عدم نیاز به ارسال کاغذی مدارک)

 

برنامه‌های اکسپرس انتری
 

برنامه‌ها

شرط اصلی برنامه

فدرال اسکیل ورکر

داشتن حداقل یک سال سابقه کار

مدرک زبان با سطح حداقل CLB 7

فدرال اسکیل ترید

داشتن حداقل دو سال سابقه کار در شغل‌های فنی مورد نیاز کانادا

جاب آفر یا گواهی صلاحیت از کانادا

تجربه کانادایی

داشتن حداقل یک سال سابقه کار

مدرک زبان متناسب با سطح مهارت سابقه کار

برنامه‌های مهاجرت استانی

داشتن شرایط مورد نیاز یکی از سه برنامه بالا و شرایط استان مربوطه

 

امتیاز زبان در روش اکسپرس انتری

برای متقاضی اولیه و همسرش مدرک زبان اول مزیت محسوب می شود. فقط متقاضی اصلی مجاز به استفاده از مدرک زبان خارجی دوم است.

هر آزمون دارای ساختار امتیازدهی منحصر به فردی است که می تواند به سطح CLB ترجمه شود. نمرات هر مهارت باید با هم مقایسه شود تا نمرات گواهی های زبان مختلف به CLB تبدیل شود. با استفاده از جداول زیر می توانید امتیاز خود را تعیین کنید.

آزمون‌های زبان مورد قبول:

  1. زبان انگلیسی

مدرک آزمون سلپیپ جنرال (CELPIP: Canadian English Language Proficiency Index Program). توجه کنید که آزمون سلپیپ General-LS مورد قبول نیست. 

مدرک آیلتس جنرال (IELTS:  International English Language Testing System)

  1. زبان فرانسه

مدرک تف کانادا (TEF Canada: Test d’évaluation de français)

مدرک ت س اف کانادا (TCF Canada: Test de connaissance du français)

مهارت زبان خارجی اول (انگلیسی یا فرانسوی)
 

سطح CLB

متقاضی متاهل حداکثر ۱۲۸ امتیاز برای متقاضی اصلی و ۲۰ امتیاز برای همسر

متقاضی مجرد حداکثر امتیاز: ۱۳۶

CLB 4

برای هر مهارت:

نفر اصلی: ۶ امتیاز

همسر: ۰ امتیاز

۶

CLB 5

برای هر مهارت:

نفر اصلی: ۶ امتیاز

همسر: ۱ امتیاز

۶

CLB 6

برای هر مهارت:

نفر اصلی: ۸ امتیاز

همسر: ۱ امتیاز

۹

CLB 7

برای هر مهارت:

نفر اصلی: ۱۶ امتیاز

همسر: ۳ امتیاز

۱۷

CLB 8

برای هر مهارت:

نفر اصلی: ۲۲ امتیاز

همسر: ۳ امتیاز

۲۳

CLB 9

برای هر مهارت:

نفر اصلی: ۲۹ امتیاز

همسر: ۵ امتیاز

۳۱

CLB 10 و بالاتر

برای هر مهارت:

نفر اصلی: ۳۲ امتیاز

همسر: ۵ امتیاز

۳۴

 

مهارت زبان خارجی دوم (انگلیسی یا فرانسوی)

 

سطح CLB

متقاضی متاهل حداکثر امتیاز: ۲۲

متقاضی مجرد حداکثر امتیاز: ۲۴

CLB 5 یا 6

برای هر مهارت ۱ امتیاز

برای هر مهارت ۱ امتیاز

CLB 7 یا 8

برای هر مهارت ۳ امتیاز

برای هر مهارت ۳ امتیاز

CLB 9 یا بالاتر

برای هر مهارت ۶ امتیاز

برای هر مهارت ۶ امتیاز

 

سابقه کار در کانادا برای اکسپرس انتری

سابقه کار کانادایی متقاضی متاهل
حداکثر ۷۰ امتیاز برای متقاضی اصلی و ۱۰ امتیاز برای همسر
متقاضی مجرد
حداکثر امتیاز: ۸۰
کمتر از یک سال ۰ ۰
۱ سال متقاضی اصلی: ۳۵ امتیازهمسر: ۵ امتیاز ۴۰
۲ سال متقاضی اصلی: ۴۶ امتیازهمسر: ۷ امتیاز ۵۳
۳ سال متقاضی اصلی: ۵۶ امتیازهمسر: ۸ امتیاز ۶۴
۴ سال متقاضی اصلی: ۶۳ امتیازهمسر: ۹ امتیاز ۷۲
۵ سال و بیشتر متقاضی اصلی: ۷۰ امتیازهمسر: ۱۰ امتیاز ۸۰

 

مراحل اکسپرس اینتری کانادا

برای مهاجرت از طریق express entry باید مراحل زیر را طی کنید.

1- ساخت حساب کاربری

2- وارد کردن اطلاعات اولیه و ورود به استخر متقاضیان

3- دریافت دعوتنامه

4- تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک و ارسال درخواست اقامت دائم در طول ۶۰ روز

5- بررسی مدارک و شرایط پرونده توسط اداره مهاجرت فدرال

6- دریافت اقامت دائم

 

مرحله اول: ساخت حساب کاربری در سیستم اکسپرس اینتری 

قبل از اینکه بتوانید برای کانادا اکسپرس اینتری درخواست دهید، ابتدا باید در وب سایت GCKey برای یک حساب ثبت نام کنید. پس از وارد کردن جزئیات مختلف از جمله تحصیلات، سابقه شغلی، مهارت زبان و اطلاعات شخصی، فایل خود را باز کنید.

بر اساس داده‌هایی که وارد می‌کنید، سیستم اکسپرس اینتری به‌طور خودکار تعیین می‌کند که آیا شما واجد شرایط برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجربه کانادایی، و برنامه تجارت ماهر فدرال هستید یا خیر. اگر معیارهای یکی از برنامه ها را برآورده کنید، پرونده شما به یک استخر مجازی اضافه می شود. امتیاز شما پس از مشخص شدن بر اساس سوابق تحصیلی، مهارت زبان و سابقه کاری در این مجموعه ثبت می شود.

 

مرحله دوم: دریافت دعوتنامه اکسپرس انتری کانادا برای ارسال درخواست

تا اداره مهاجرت آنها را بگیرد، پرونده ها در این استخر مجازی شنا می کنند!

چندین بار در سال بسته به تقاضای اداره مهاجرت، قرعه کشی یا قرعه کشی انجام می شود و اداره مهاجرت متقاضیان را با تعداد امتیاز مورد نظر (اغلب هر دو هفته یکبار) انتخاب می کند. اداره مهاجرت گهگاه برای هر برنامه قرعه کشی جداگانه ای انجام می دهد و گهگاه یک قرعه کشی کلی انجام می دهد و نامزدهای مورد نیاز را از بین همه آنها انتخاب می کند و برای آنها دعوت نامه (ITA) ارسال می کند.

اما اکانت متقاضی منقضی می شود و اگر بعد از 12 ماه دعوتنامه دریافت نکرد، باید یک بار دیگر اطلاعات خود را وارد سیستم یا استخر کند.

در این مرحله، ارسال اطلاعات بسیار مهم است زیرا پاسخگو است و حذف اطلاعات مهم می تواند گهگاه از مهاجرت متقاضی به کانادا برای سال ها جلوگیری کند.

 

مرحله سوم: ارسال درخواست اقامت دائم

شما 60 روز از زمان دریافت دعوتنامه فرصت دارید تا درخواست آنلاین خود را برای اقامت دائم ثبت کنید. اداره مهاجرت ظرف 6 تا 9 ماه از این تاریخ به درخواست پاسخ خواهد داد. شما باید فیلدهای مورد نیاز را در حساب کاربری اکسپرس اینتری خود پر کنید و مدارک لازم را برای ثبت درخواست ارسال کنید. پس از آن، درخواست خود را ارسال کنید و هزینه اکسپرس انتری را بپردازید.

پس از ارسال درخواست، نامه ای به نام Acknowledgment of Receipt یا AOR را ظرف 24 ساعت دریافت خواهید کرد. این رسید تأیید می کند که اداره مهاجرت مدارک شما را دریافت کرده و درخواست شما را پردازش کرده است.

 

مرحله چهارم: بررسی توسط اداره مهاجرت فدرال

در این مرحله، بررسی پرونده آغاز می‌شود. در تمام طول مراحل می‌توانید به پروفایل خود مراجعه کنید و وضعیت پرونده خود را مشاهده کنید.

۱. تمام اسناد پشتیبان به عنوان بخشی از فرآیند بررسی صلاحیت برای تعیین صلاحیت شما بررسی می شود. مدارک متعددی در طول این فرآیند ارزیابی می‌شوند، از جمله نامه‌هایی که توانایی مالی، سوابق شغلی، پیشنهادات شغلی و سابقه رد ویزا را تایید می‌کنند.

افسر پرونده را بررسی می کند تا مطمئن شود که تمام مدارک به ترتیب است و از چک لیست برنامه پیروی می کند. در صورت کامل نبودن مدارک، هزینه بررسی درخواست و مدارک مسترد خواهد شد.

۲. پس از چند ماه معمولا نامه معاینات پزشکی تایید می‌شود.

۳. اگر آفیسر احساس کند که نیاز به بررسی بیشتر است، ممکن است از شما درخواست مدارک اضافی کنند.

۴. نامه انگشت نگاری یا Biometric letter صادر می‌شود. اشخاصی که طبق قوانین کانادا نیاز دارند تا انگشت نگاری انجام دهند بعد از دریافت نامه انگشت نگاری باید به اداره‌های ویزا در سایر کشورها رفته و انگشت نگاری را انجام دهند.

۵. سه مرحله فرآیند بررسی پیشینه، جرم انگاری، امنیت و تبادل اطلاعات است. خدمات مهاجرت کانادا، آژانس خدمات مرزی کانادا و آژانس اطلاعات امنیتی کانادا مسئول تمام جنبه های این مرحله هستند.

به طور معمول، این مرحله بین یک تا دو ماه طول می کشد. با این حال، اگر سوابق یک فرد توسط مقامات مربوطه مشکوک تشخیص داده شود، ممکن است در برخی شرایط غیر معمول تا یک سال طول بکشد.

آخرین مرحله قبل از اعلام عمومی تصمیم نهایی، این مرحله است.

 

مرحله پنجم: تاییدیه اقامت دائم

پس از تأیید پرونده خود، تأییدیه اقامت دائم (COPR) را دریافت خواهید کرد. در این مرحله یک پیام درخواست پاسپورت (PPR) برای شما ارسال می شود و باید پاسپورت خود را برای ثبت ویزا یا استفاده از خدمات پیکاپ ویزای کانادا به دفتر ویزای کانادا در محله خود ارسال کنید.

 

اکسپرس انتری استانی کانادا چیست؟

برخی از استان‌ها سیستم‌هایی دارند که ابتدا خواستار ایجاد نمایه ورود سریع هستند. بنابراین برای استفاده از این تکنیک ها باید الزامات یکی از برنامه های اکسپرس اینتری را برآورده کنید. سپس می توانید پس از عضویت در استخر درخواست استانی خود را در سایت همان استان ثبت کنید.

استان شما را در صورت داشتن شرایط لازم برای رویه استانی قابل اجرا معرفی می کند، در این مرحله 600 امتیاز به امتیاز اکسپرس انتری شما اضافه می شود و دعوت نامه دریافت خواهید کرد. شما باید درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز و اطلاعات از نمایه اکسپرس اینتری خود به سرویس مهاجرت فدرال ارسال کنید.

 

  1. اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا

  2. اکسپرس اینتری انتاریو

  3. سیستم آریما کبک

  4. اکسپرس اینتری آلبرتا

  5. اکسپرس اینتری منیتوبا

  6. اکسپرس اینتری ساسکاچوان

  7. اکسپرس اینتری نوا اسکوشیا

  8. اکسپرس اینتری نیوبرانزویک

  9. اکسپرس اینتری نیوفاندلند و لابرادور

  10. اکسپرس اینتری جزیره پرنس ادوارد

  11. اکسپرس اینتری یوکان

  12. اکسپرس اینتری مناطق شمال غربی

دکتر بابک نجفی تیرآبادی

ویزا کانادیا یک هدف واضح و مشخص دارد و همواره در همان مسیر به حرکت خود ادامه داده است. هدف ویزا کانادیا کمک به افرادی است که تصمیم دارند محل زندگی خودشان را تغییر بدهند. مهاجرت سرشار از استرس و نگرانی و دغدغه است، ویزا کانادیا برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن این استرس ها داشته و این هدف را مدت هاست پیگیری کرده و سالیان سال دیگر هم ادامه خواهد داد. ما اعتقاد داریم با گسترس اطلاعات رایگان باید دست سودجویان و افرادی که به زندگی دیگران اهمیتی نمی دهند را کوتاه کنیم و همین طور با این کار رقابت سالم در بازار ایجاد کرده که باعث رشد تمامی شرکت های مهاجرتی شود که در نهایت به سود همگان خواهد بود.

منوی عمودی خاص