سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور

برنامه‌ انتخاب استانی استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا (Newfoundland and Labrador Provincial Nominee Program-NLPNP) از طریق چندین زیرگروه مانند برنامه‌های سرمایه گذاری و کارآفرینی، به جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی کمک می‌کند و مهاجرت آنها به این استان را امکان پذیر می‌سازد.

 دو مورد از برنامه‌های کارآفرینی استان نیوفاندلند و لابرادور شامل: 

  • برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور  NLPNP International Entrepreneur Stream
  • برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور NLPNP International Graduate Entrepreneur 

برنامه کارآفرینان خارجی استان نیوفاندلند و لابرادور از روش‌های سرمایه گذاری در این استان است و همچنین یک برنامه مهاجرتی است که برای جذب مالکان با تجربه کسب و کارها یا مدیران ارشد کسب و کارها طراحی شده تا کسب و کاری را در این استان راه اندازی و یا بیزینسی از پیش موجود را خریداری کنند و اینگونه به اقتصاد استان کمک کنند.

طرح کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور مبتنی بر سیستم EOI است. متقاضیانی که امتیاز بالاتری دریافت کنند، دعوت نامه دریافت کرده و می‌توانند برای اداره مهاجرت استان اپلیکیشن خود را ارسال کنند. پس از تایید پرونده، متقاضیان ابتدا ورک پرمیت موقت می‌گیرند و پس از ورود به استان لازم است کسب و کار خود را اجرایی کنند.

 

مزایای روش سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور

  • امکان سرمایه گذاری در منابع طبیعی فراوان در استان
  • بهره مندی از نیروی کار ماهر و در دسترس
  • مالیات‌های اندک و رقابتی
  • بهره‌مندی از کیفیت بالای زندگی 
  • مدرن بودن زیرساخت‌ها در استان
 

 

مشاغل غیر قابل ‌قبول برای مهاجرت کارآفرینی به نیوفاندلند و لابرادور

  • مشاغلی که از راه دور اداره می‌شوند ( از دیگر مناطق کانادا یا از بیرون کانادا)؛
  • فعالیت‎‌های مربوط به اجاره، سرمایه گذاری و لیزینگ املاک؛
  • ساخت و ساز/توسعه یا کارگزاری املاک و مستغلات، کارگزاری بیمه یا کارگزاری تجاری (مگر اینکه ثابت کنید که که کسب و کار در یکی از زمینه‌ها منفعت قابل توجهی برای استان دارد)؛
  • خدمات تخصصی یا اپراتورهای تجاری خوداشتغالی که نیاز به مجوز یا اعتبار دارند؛
  • پرداخت وام‌های روزانه، نقد چک، خرد کردن پول، و ماشین‌های ارائه دهنده پول نقد؛ 
  • بنگاه‌های رهنی؛
  • شرکت‌های تاکسیرانی؛
  • کسب و کارهای خانگی (مگر اینکه ثابت کنید که که کسب و کارتان منفعت قابل توجهی برای استان دارد)؛
  • مشاغل مرتبط با تولید، توزیع، یا فروش محصولات یا خدمات جنسی
  • مشاغل غیر سود ده
  • کسب و کارهایی که هدف از آنها کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری منفعل است؛
  • کسب و کارهایی که صرفا بر اساس دادن پورسانت به کارمندان فعالیت می‌کنند؛
  • هر نوع کسب و کار دیگری که باعث بدنامی دولت نیوفاندلند و لابرادور شود.

سیستم امتیازبندی سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور

در روش کارآفرینی استان نیوفاندلند و لابرادور امتیاز متقاضیان بر اساس فاکتورهایی مانند زبان، تحصیلات، سابقه کاری، سن و انطباق پذیری محاسبه می‌شود.

حداقل امتیاز متقاضیان در این برنامه باید ۷۲ از ۱۲۰ باشد تا وارد استخر قرعه کشی (Pool) شوند. متقاضیانی که بالاترین امتیاز را کسب کنند دعوتنامه دریافت خواهند کرد. 

  • مهارت زبان

برای برنامه کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور حداقل نمره 5 CLB در انگلیسی یا فرانسه مورد نیاز است و نمرات بالاتر منجر به کسب امتیاز بیشتر می‌شود. همچنین، در صورت داشتن نمره در هر دو زبان انگلیسی و فرانسه امتیاز شما بالاتر می‌رود.

معادل نمره CLB در انگلیسی، آزمون آیلتس جنرال یا سلپیپ است و معادل آن در فرانسه، آزمون TEF است.

سطح زبان رسمی اول امتیاز هر مهارت
CLB 7 ۶
CLB 6 ۵.۵
CLB 5 ۵
سطح زبان رسمی دوم امتیاز هر مهارت
CLB 5 ۲
حداکثر امتیاز ۳۲

 

  • تحصیلات

تحصیلات امتیاز
داشتن مدرک دکترا ۲۴
داشتن مدرک کارشناسی ارشد ۲۰
گذراندن دوره دو ساله یا بیشتر بعد از دبیرستان ۱۵
مدرک دیپلم دبیرستان اخذ شده در کانادا یا خارج از کانادا ۱۲
گذراندن دوره دو ساله یا بیشتر بعد از دبیرستان در کانادا ۶
حداکثر امتیاز ۳۰

 

  • سابقه مالکیت/ مدیریت ارشد کسب و کار

تعداد سال‌های فعالیت امتیازات
مالکیت کسب و کار به مدت ۳ سال و بیشتر ۱۵
مالکیت کسب و کار به مدت ۲ تا ۳ سال ۵
سابقه مدیریت ارشد کسب و کار به مدت ۵ سال و بیشتر ۹
حداکثر امتیاز ۲۴

 

  • اولویت‌های اقتصادی استان نیوفاندلند و لابرادور

اولویت‌های اقتصادی امتیازات
کسب و کار در حوزه فناوری، کشاورزی، آبزی پروری، یا منابع طبیعی ۸
کسب و کار در حوزه‌هایی که اولویت اقتصادی استان نیست ۴
راه اندازی کسب و کار در مناطق روستایی ( خارج از کمپس سنت جان) ۴
حداکثر امتیاز ۱۲

 

  • سن

سن امتیاز
۲۱-۳۰ ۱۰
۳۱-۴۰ ۱۲
۴۱-۵۰ ۸
۵۱-۵۹ ۴
۶۰ سال و بیشتر ۰

 

  • انطباق پذیری

فاکتورهای انطباق پذیری امتیاز
داشتن خویشاوند در نیوفاندلند و لابرادور ۶
داشتن سابقه کاری قبلی در استان به مدت ۲ سال و بیشتر ۴
داشتن سابقه کاری قبلی در استان بین ۱ تا ۲ سال ۲
حداکثر امتیاز ۱۰

چه مواردی به بالا بردن امتیاز در برنامه کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور کمک می‌کند؟

  • نمره زبان بالاتر
  • ارائه نمره زبان دوم مانند زبان فرانسه

 

مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری نیوفاندلند و لابرادور

۱. ثبت بیان علاقه مندی (EOI)

برای دریافت ویزای کارآفرینی استان نیوفاندلند و لابرادور ابتدا لازم است که در وب سایت اداره مهاجرت استان نیوفاندلند و لابرادور علاقه‌مندی خود به برنامه کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور را ثبت کنید و به پرسش‌های آن پاسخ دهید. 

امتیاز شما بر اساس فاکتورهای مورد نیاز این برنامه محاسبه و در صورت دریافت حداقل امتیاز برنامه که ۷۲ است، وارد استخر قرعه کشی می‌شوید. متقاضیانی که بالاترین امتیاز را کسب کنند، برای مرحله بعدی انتخاب می‌شوند.

۲. دریافت دعوت نامه (ITA)

در صورتی که در بین متقاضیان برنامه امتیاز شما بالاتر باشد، انتخاب شده و دعوت نامه دریافت می‌کنید. پس از دریافت دعوت نامه ۹۰ روز فرصت دارید تا اپلیکیشن خود را برای برنامه کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور به اداره مهاجرت استان ارسال کنید. در این مرحله لازم است که بیزینس پلن و گزارش تایید اعتبار دارایی خالص خود را به همراه دیگر مدارک لازم ضمیمه اپلیکیشن کنید. 

در بخشی از طرح تجاری باید راجع به سفر اکتشافی خود به استان که برای این برنامه اجباری است، به صورت جزیی و دقیق توضیح دهید. تایید اعتبار دارایی خالصتان را هم باید از طریق یکی از نهادهایی که خود استان مشخص کرده، انجام دهید. 

۳. مصاحبه و امضای توافقنامه اجرایی با استان

پس از ارزیابی اپلیکیشن و پس از اینکه واجد شرایط بودن شما برای برنامه کارآفرینی استان مشخص شد، دعوت به انجام مصاحبه حضوری می‌شوید. از زمان اعلام درخواست مصاحبه، ۶۰ روز فرصت دارید که وارد استان شده و مصاحبه خود را با مسئولان برنامه کارآفرینی استان انجام دهید. عدم شرکت در مصاحبه در زمان مشخص شده، باعث بسته شدن پرونده شما خواهد شد.

در صورتی که مصاحبه موفقیت آمیز باشد، توافقنامه اجرای کسب و کار برایتان ارسال می‌شود. لازم است این توافقنامه را مطالعه و آن را امضا کنید و و حداکثر ۱۵ روز بعد، آن را برای اداره مهاجرت استان ارسال کنید.

۴. اقدام برای دریافت ورک پرمیت کانادا

پس از امضای توافقنامه اجرایی، اداره مهاجرت استان نامه حمایتی یا ساپورت لتر را صادر می‌کند. این نامه جهت اقدام برای ویزای کار موقت لازم است. از زمان صدور ساپورت لتر ۲ ماه فرصت دارید تا درخواست ویزای کار خود را به اداره مهاجرت فدرال کانادا ارسال کنید. 

در این مرحله تمام مدارک لازم را که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، آماده کنید و همراه اپلیکیشن خود برای IRCC ارسال کنید. اگر همراه دارید مانند همسر و فرزند، برای ویزای همراه آنها هم می‌توانید به طور همزمان اقدام کنید.

پس از تایید اپلیکیشن و دریافت ویزای ورک پرمیت کانادا اجازه دارید تا برای انجام مراحل بعدی وارد استان نیوفاندلند و لابرادور شوید.

 

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور

برای دریافت اقامت کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور، پس از اخذ ویزای ورک پرمیت کانادا و ورود به استان لازم است دو مرحله را انجام دهید که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم: 

۱. راه اندازی کسب و کار در استان و اقدام برای دریافت گواهی نامینیشن استانی

پس از ورود به استان نیوفاندلند و لابرادور ۳۰ روز فرصت دارید تا با مسئولین اداره مهاجرت این استان ملاقات کنید. در این جلسه به سوال‌های شما در خصوص راه اندازی کسب و کارتان پاسخ خواهند داد و برای کسب اطلاعات بیشتر شما را به دیگر مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط معرفی خواهند کرد.

از زمان ورود به کانادا ۶ ماه فرصت دارید تا کسب و کار خود را راه اندازی کرده و سپس حداقل به مدت یک سال آن را به صورت فعال مدیریت کنید. پس از طی این مدت باید برای دریافت گواهی انتخاب استانی اقدام کنید. این گواهی برای اقدام جهت اقامت دائم کانادا ضروری است.

لازمه دریافت گواهی نامینیشن استانی این است که به تمام تعهدات قرارداد اجرایی با استان عمل کرده و در همین استان سکونت داشته باشید. 

۲. درخواست برای دریافت اقامت دائم کانادا

در صورت دریافت گواهی نامینیشن استانی، ۶ ماه فرصت دارید تا درخواست خود را برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا به IRCC ارسال کنید. در زمان اقدام برای دریافت اقامت کانادا باید وضعیتتان در کانادا قانونی باشد و و ورک پرمیتی معتبری داشته باشید.

در این مرحله لازم است که آزمایشات پزشکی و سابقه عدم سوء پیشینه را انجام دهید. در صورت تایید مدارک، اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد. 

برنامه کارآفرینی فارغ‌‌التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور

این برنامه مختص فارغ‌التحصیلانی است که حداقل دو سال در دانشگاه مموریال یا کالج آتلانتیک شمالی تحصیل کرده و حداقل یک سال هم سابقه مالکیت و مدیریت فعال کسب و کاری را در نیوفاندلند و لابرادور داشته باشند. 

برای این برنامه باید اظهار علاقه‌مندی (EOI) را ثبت کنید و در صورت دریافت دعوتنامه، باید برای نامینیشن استانی درخواست دهید. همچنین لازم است که به عنوان بخشی از پروسه بررسی پرونده در مصاحبه شرکت کنید که در صورت موفقیت در آن، گواهی انتخاب استانی دریافت کرده و واجد شرایط اقدام برای اقامت دائم کانادا خواهید شد.

پیمایش به بالا

تا انتهای راه در کنار شما هستیم...

گروه ویزا کانادیا به عنوان یک همراه معتمد از ابتدا تا انتهای مسیر در کنار شما ایستاده است.

تا انتهای راه در کنار شما هستیم…